Orbis krok bliżej do historycznej transakcji przejęcia działalności Accoru w Europie Środkowej

2014-11-30, 15:14:05

Orbis, największa sieć hoteli w Polsce, 27 listopada br. podpisała z Accor i podmiotami z jego grupy kapitałowej przedwstępną umowę dotyczącą przejęcia sieci 46 hoteli w Europie Środkowej oraz zawarcia Generalnej Umowy Licencyjnej (Master License Agreement). Po transakcji zaplanowanej na 7 stycznia 2015 r. Orbis umocni się jako lider branży hotelowej i zostanie wyłącznym licencjodawcą wszystkich marek Accoru w 16 krajach Europy Środkowej. Całkowita cena transakcji wynosi 142,3 mln euro.

Zgodnie z umową Orbis przejmie obecną sieć Accoru, czyli 46 hoteli w sześciu krajach: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji i na Węgrzech, działających pod markami Accor: Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis i ibis budget. 38 obiektów prowadzi działalność, natomiast 8 to hotele planowane. 76% działających hoteli jest zlokalizowanych w stolicach ww. państw.

- Transakcja świetnie wpisuje się w naszą strategię, więc mamy nadzieję przeprowadzić ją jak najszybciej. Dlatego cieszymy się, że uzgodniliśmy już zapisy i podpisaliśmy umowę przedwstępną. Obecnie kończymy ustalanie z bankami warunków kredytu, który w ok. 80% pokryje cenę zakupu, a w przyszłości będzie mógł być zastąpiony środkami z emisji obligacji. Pozostałe 20% sfinansujemy ze środków własnych - powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu Orbisu. ##

Orbis i Accor zobowiązały się sfinalizować transakcję 7 stycznia 2015 r. W tym samym dniu podpisana zostanie Generalna Umowa Licencyjna, która zapewni Grupie Orbis do 2035 r. prawo do prowadzenia działalności hotelowej pod markami należącymi do Accor w 16 krajach: Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, Litwie, Łotwie, Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i Węgrzech. Przez 10 lat prawo to będzie przysługiwało Orbisowi na wyłączność.

- Wejście na nowe rynki daje nam ogromną szansę na bardziej dynamiczny wzrost. Dzięki transakcji znacząco zwiększymy biznes i będziemy mieli ponad 110 hoteli oraz możliwość rozwoju w 16 krajach. W ten sposób bardzo wzmocnimy naszą pozycję największej sieci hotelowej w Europie Środkowej. Staniemy się także platformą Accoru do zarządzania biznesem w tym regionie Europy – jest to dla nas wyróżnienie i docenienie naszych dotychczasowych osiągnięć  - dodał Gilles Clavie.

Strategia Orbisu zakłada wzmocnienie pozycji lidera w regionie poprzez dalszy rozwój i zwiększenie efektywności sieci hoteli. Grupa skupia się na ekspansji głównie poprzez zawieranie umów o zarządzanie, franczyzę i na inwestycjach w hotele własne.
Obecnie w Grupie Orbis działa 68 hoteli, które są zlokalizowane w 32 dużych miastach i miejscowościach wypoczynkowych w Polsce oraz na Litwie i na Łotwie.

***
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce, oferująca 12 000 pokoi w 63 obiektach zlokalizowanych w 32 miastach w Polsce oraz w 5 hotelach w Krajach Bałtyckich. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor, wiodący na świecie operator hotelowy, który oferuje swoim gościom oraz partnerom biznesowym wiedzę oraz doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), a także właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest). Celem ich działania jest zapewnienie długoterminowego i harmonijnego rozwoju Grupy Accor w interesie jej interesariuszy.  
Accor oferuje swoje usługi biznesmenom i turystom w 92 krajach, w których dysponuje 3 600 hotelami z 470 000 pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych gwarantuje zróżnicowaną ofertę - od luksusowych hoteli Sofitel, Pullman, MGallery oraz Grand Mercure, przez hotele średniej kategorii pod marką Novotel, Suite Novotel, Mercure oraz Adagio aż po hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget oraz hotelF1. Grupa Accor stworzyła efektywny system narzędzi cyfrowych, do których należą - portal rezerwacyjny  accorhotels.com, strony internetowe poszczególnych marek hotelowych oraz program lojalnościowy Le Club Accorhotels.
Accor, jako wiodąca na świecie szkoła hotelarstwa, jest zaangażowany w rozwój talentów swoich 170 000 pracowników hoteli, działających pod markami Accor. Są oni, na co dzień ambasadorami kultury obsługi oraz innowacyjności, które zapewniają rozwój Grupy w okresie ponad 45 lat jej istnienia.


Źródło: Orbis.pl – 28.11.2014



www.hotelinfo24.pl