Polscy kucharze - juniorzy wrócili z br±zem z Kulinarnego Pucharu ¦wiata w Luksemburgu

2014-12-16, 15:57:42

Polska reprezentacja juniorów przywioz³a dwa br±zowe medale z Kulinarnego Pucharu ¦wiata w Luksemburgu. To pierwszy taki sukces w historii startów polskiej dru¿yny. Cz³onkowie reprezentacji szkolili siê w sto³ecznej Akademii Efektywnej Przedsiêbiorczo¶ci Makro, za¶ co roku do³±czaj± do niej laureaci konkursu „Zgotuj Sobie Sukces”.

Pod koniec listopada w Luksemburgu odby³ siê Kulinarny Puchar ¦wiata. Przez 5 dni o tytu³ najlepszych rywalizowa³o a¿ 105 dru¿yn z piêciu kontynentów. Ich kulinarny kunszt ocenia³o 55 szefów kuchni z ca³ego ¶wiata. Polska reprezentacja juniorów wróci³a z tych zawodów z dwoma br±zowymi medalami. Pierwszy zdoby³a w konkurencji - "Cold table", w ramach której m³odzi kucharze musieli zaprezentowaæ przystawki, dania g³ówne i desery w formie niezwykle precyzyjnych porcji. Polacy przygotowali m.in. trzy terriny, pier¶ z kaczki z musem z selera i sosem z marakui, przegrzebki z sosem kalafiorowym z rodzynkami i comber z sarny z jarmu¿em. Drugi br±z przypad³ im w kategorii dañ gor±cych. Jurorów zachwyci³a przystawka z ryb ba³tyckich, boczek pieczony z kaszank± w sosie z ¿urkiem i mus czekoladowy. ##

Na ten sukces m³odzi kucharze pracowali od dawna. Do kulinarnej, m³odzie¿owej reprezentacji Polski powo³anie mog± dostaæ tylko wybitnie utalentowani m³odzi adepci sztuki kulinarnej, którzy nie ukoñczyli 24 roku ¿ycia. W Polsce za przygotowania do miêdzynarodowych konkursów odpowiada Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierników. Jego prezes Jaros³aw U¶ciñski nie kryje zafascynowania polsk± m³odzie¿± i jako¶ci± pracy m³odych kucharzy. Maj± pasjê, ¶wietn± komunikacjê i to, co najwa¿niejsze – fuzjê cierpliwo¶ci i talentu. Bez tego nie mieliby czego szukaæ w dobrej kreatywnej gastronomii – podkre¶la U¶ciñski. Ju¿ na pó³tora roku przed zawodami zaczynamy pierwsze treningi – mówi za¶ Piotr Kuziela, trener reprezentacji. - Spotykamy siê wówczas co najmniej raz w miesi±cu, testujemy sk³ad osobowy, a gdy ten jest ju¿ pewny, zaczynamy treningi kulinarne. Czasem nie wychodzimy z kuchni przez 16 godzin, a tu¿ przed samym konkursem zdarza siê, ¿e i d³u¿ej – dodaje. To bardzo ciê¿ka praca, ale te¿ ogromne do¶wiadczenie dla przysz³ych szefów kuchni. Do reprezentacji dostaj± siê naprawdê najlepsi, tacy, którzy pokazali swój talent na polskiej arenie np. uczestnicz±c w presti¿owych konkursach kulinarnych. W m³odzie¿owej dru¿ynie s± m.in. laureaci "Zgotuj Sobie Sukces", konkursu realizowanego od kilku lat przez Makro Cash & Carry. Grzegorz Kazubski, który zorganizowa³ ju¿ sze¶æ jego edycji podkre¶la, ¿e o sukcesie decyduje kilka czynników, s± to trening, pasja, kreatywno¶æ i wytrwa³o¶æ. „Zgotuj Sobie Sukces” to gie³da talentów i mo¿liwo¶æ zaprezentowania swoich mo¿liwo¶ci. To w³a¶nie na tym etapie otwieraj± siê pierwsze drzwi do kariery zawodowej, a takim jest z pewno¶ci± zaproszenie do kulinarnej reprezentacji Polski. Kazubski podkre¶la, ¿e firma Makro wspiera rozwój m³odych talentów kulinarnych nie tylko poprzez organizacjê konkursu, ale tak¿e u¿yczaj±c przestrzeni do treningów m³odzie¿owej reprezentacji w sto³ecznej Akademii Efektywnej Przedsiêbiorczo¶ci.

Sukcesy w konkursach, w szczególno¶ci w tych miêdzynarodowych, przekuæ mo¿na w sukces w kraju. Jaros³aw U¶ciñski z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierników mówi, ¿e wielki szacunek nale¿y siê szefom, nauczycielom i w³a¶cicielom miejsc, w których zawodnicy ucz± siê lub pracuj±. Je¶li w kolejnych etapach swojej pracy m³odzi kucharze zostan± docenieni i sami doceni± szko³ê, jak± otrzymali podczas przygotowañ, maj± wielk± szansê osi±gn±æ sukces wraz z miejscami, w których gotuj± – prognozuje U¶ciñski.

W bran¿y kulinarnej zawody w Luksemburgu maj± bardzo wysok± rangê, a zdobyty medal jest marzeniem szefów kuchni z ca³ego ¶wiata i potwierdzeniem wysokiego poziomu reprezentowanego przez m³ode pokolenie polskich kucharzy i cukierników. Jaros³aw U¶ciñski zauwa¿a, ¿e taki miêdzynarodowy konkurs pozwala przysz³ym mistrzom kuchni zdobyæ niepowtarzalne do¶wiadczenie. Obserwacja kolegów z innych krajów daje im ogromny przywilej pozyskania wiedzy bezpo¶rednio, a nie za po¶rednictwem zdjêæ, filmów i przekazów.

Organizatorem Kulinarnego Pucharu ¦wiata jest Vatel Club Luxembourg, wspó³organizatorem WACS (World Associations of Chefs Societies). Polsk± reprezentacjê przygotowa³o Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni, a dru¿ynê narodow± obj±³ swym patronatem Prezes Agencji Rynku Rolnego. Tegoroczna edycja zawodów by³a 12, a sam puchar organizowany jest co 4 lata.

Makro Cash & Carry jest liderem w bran¿y samoobs³ugowego handlu hurtowego. Us³ugi firmy, skierowane do przedsiêbiorców, obejmuj± zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwi±zania biznesowe. W Makro klienci znajd± pod jednym dachem artyku³y spo¿ywcze i przemys³owe w szerokim wyborze, doskona³ej jako¶ci i przystêpnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni bran¿owych. Do dyspozycji kupuj±cych s± tak¿e us³ugi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiaj± siê wokó³ nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiêbiorczo¶ci Makro w Warszawie. W Polsce Makro Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bie¿±cym roku firma obchodzi 20 rocznicê rozpoczêcia dzia³alno¶ci na polskim rynku. Makro posiada obecnie 41 hal (w tym ju¿ jedena¶cie hal mniejszego formatu). £±czna powierzchnia sprzeda¿y hurtowej firmy wynosi ponad 270 000 m2. Makro Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 6000 osób.

Metro Cash & Carry dzia³a w 29 krajach i posiada ponad 750 samoobs³ugowych hurtowni. Z ponad 110 tysi±cami pracowników na ca³ym ¶wiecie, firma osi±gnê³a w roku bud¿etowym 2012/2013 sprzeda¿ na poziomie oko³o 31 mld euro. Metro Cash & Carry jest lini± sprzeda¿y w ramach firmy Metro Group. Metro Group to jedna z najwiêkszych miêdzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku bud¿etowym 2012/2013 grupa osi±gnê³a sprzeda¿ w wysoko¶ci oko³o 66 mld euro. Firma zatrudnia oko³o 265 tysiêcy pracowników i dzia³ach w ponad 2200 halach w 32 krajach. Wyniki Grupy Metro opieraj± siê na sile sprzeda¿y firm (linii sprzeda¿y), które dzia³aj± niezale¿nie w poszczególnych segmentach rynku: Metro/Makro Cash & Carry - miêdzynarodowego lidera samoobs³ugowego handlu hurtowego, hipermarketów Real, Media Markt, Saturna - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz Galerii Kaufhof.


¬ród³o: Makro Cash and Carry Polska – 12.12.2014



www.hotelinfo24.pl