Zrozumieć różnorodność pokoleń

2014-12-22, 17:17:16

Obecnie w Grupie Hotelowej Orbis zatrudnionych jest ponad 2,5 tys. osób reprezentujących różne grupy wiekowe – wśród nich kilkudziesięciu pracowników o ponad 40-letnim stażu pracy. Jak można wykorzystać wiedzę i doświadczenie starszych pracowników? W jaki sposób ułatwić współpracę reprezentantom różnych pokoleń? Na te i inne pytania, odpowiedzi usłyszeliśmy podczas międzypokoleniowych warsztatów w siedzibie firmy Orbis S.A.
 
28 listopada br. odbył się panel dyskusyjny z udziałem pracowników Grupy o ponad 40-letnim stażu oraz młodych pracowników, którzy uczestniczyli w konkursie Accor Challenge Polska 2014. Spotkanie poprowadził Maciej Zdziarski, Prezes i Dyrektor programowy Fundacji Instytut Łukasiewicza, zajmującej się m.in. dialogiem międzypokoleniowym. –„Inspirowanie dialogu między pokoleniami przynosi wiele korzyści. Młodzi czerpią z doświadczeń starszych pracowników, a jednocześnie dzielą się energią, elastycznością i otwartością na zmianę.” – tłumaczy Maciej Zdziarski, autor koncepcji warsztatu i moderator dyskusji.

To ogromny potencjał, ale i wyzwanie: Jak możemy wykorzystać wiedzę i doświadczenie starszych pracowników? W jaki sposób ułatwić współpracę reprezentantom różnych pokoleń? – „Różnorodność jest wartością fundamentalną, a dobre zarządzanie nią wpływa na innowacyjność i rozwój - przynosi po prostu wymierne korzyści dla całej spółki.” -  dodaje Leszek Porembski, Dyrektor ds Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Grupie Orbis. ##

Warsztaty miały na celu zorganizowanie spotkania międzypokoleniowego i integracji między pracownikami o różnym stażu pracy. Dyskusje zachęciły uczestników do wzajemnego poszukiwania u siebie dobrych stron, czerpania z wiedzy i doświadczeń innych oraz poszukiwania właściwych rozwiązań.

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce, oferująca 12 000 pokoi w 63 obiektach zlokali- zowanych w 32 miastach w Polsce oraz w 5 hotelach w Krajach Bałtyckich. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.
 
 Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor, wiodący na świecie operator hotelowy, który oferuje swoim gościom oraz partnerom biznesowym wiedzę oraz doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), a także właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest). Celem ich działania jest zapewnienie długoterminowego i harmonijnego rozwoju Grupy Accor w interesie jej interesariuszy.
 
Accor oferuje swoje usługi biznesmenom i turystom w 92 krajach, w których dysponuje 3 600 hotelami z 470 000 pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych gwarantuje zróżnicowaną ofertę - od luksusowych hoteli Sofitel, Pullman, MGallery oraz Grand Mercure, przez hotele średniej kategorii pod marką Novotel, Suite Novotel, Mercure oraz Adagio aż po hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget oraz hotelF1. Grupa Accor stworzyła efektywny system narzędzi cyfrowych, do których należą - portal rezerwacyjny  accorhotels.com, strony internetowe poszczególnych marek hotelowych oraz program lojalnościowy Le Club Accorhotels.
Accor, jako wiodąca na świecie szkoła hotelarstwa, jest zaangażowany w rozwój talentów swoich 170 000 pracowników hoteli, działających pod markami Accor. Są oni, na co dzień ambasadorami kultury obsługi oraz innowacyjności, które zapewniają rozwój Grupy w okresie ponad 45 lat jej istnienia.


Źródło: Accor.com – 18.12.2014
 


www.hotelinfo24.pl