Czy zarządzasz swoim hotelem wystarczająco skutecznie?

2015-03-08, 19:21:47

Wydajność jest najważniejszą rzeczą w zarządzaniu przedsiębiorstwem, bo czas to pieniądz. Jeśli koszty operacyjne są wyższe niż powinny być ze względu na nieefektywność, twoje marże będą znacznie niższe, niż mogłyby być.

Dobry menedżer firmy powinien zawsze być brać pod uwagę to, jak można wykonać zadania w sposób płynny, konsekwentny i skuteczny. Chcielibyśmy niniejszym przekazać kilka wskazówek, szczególnie dla menedżerów hotelowych na tak skuteczne zarządzanie hotelem, jak tylko jest możliwe, aby osiągać największe zyski przy najbardziej zadowolonych klientach i pracownikach.##

Bądź dobry dla swoich pracowników
. Jeśli nie jesteś dobry dla pracowników, oni nie będą dobrzy dla ciebie. Zwalnianie tempa pracy jest o wiele łatwiejsze do usprawiedliwienia przed sobą (czytaj: nieefektywność), jeśli pracownik nie szanuje swojego szefa z powodu złego traktowania.

Szanuj swoich pracowników tak, jak chciałbyś być szanowany przez nich. Traktuj swój pakiet świadczeń nie tylko jako kluczowy dla utrzymania pracowników, ale istotny również pod względem znaczenia dla ich wydajności. Obejmuje on takie elementy jak wymiar urlopu, wynagrodzenia, opcje opieki zdrowotnej, a także sposoby radzenia sobie w sytuacjach awaryjnych, gdy pracownik ma problemy z takimi sprawami, jak opieka nad dziećmi czy problemy z dojazdem do pracy.

Sprzątanie pokoi. Upewnij się, aby przeszkolić pracowników hotelowych w najszybszych i najbardziej efektywnych sposobach sprzątania pokoi hotelowych i utrzymywania ich w czystości – co powinno stać się codzienną rutyną. Wynagradzaj pracowników w okresach miesięcznych za najczystsze pomieszczenia sprzątnięte w najszybszym czasie. Sprawdzaj w praktyce, czy pokoje są naprawdę sprzątane tak, jak być powinny, jeśli nie chcesz, aby czystość poświęcona została na ołtarzu wydajności (tendencja do sprzątania jak największej liczby pokoi w jak najkrótszym czasie niekoniecznie z zachowaniem wszystkich standardów higieniczno-sanitarnych).

Użytkowanie ręczników. Daj swoim klientom możliwość wyboru tego, czy chcą, aby ręczniki w łazience były wymieniane. Jeśli tego rzeczywiście chcą, powinni je zostawiać na podłodze. Jest to rozwiązanie bardziej korzystne dla środowiska, ponieważ będziesz prał mniejsze ilości ręczników. Będzie to również lepsze rozwiązanie dla budżetu, ponieważ nie trzeba będzie płacić za nadmierne obciążenie pralni i zużycie większej ilości środków piorących.

Analiza konkurencji. Wyjdź z własnego hotelu i zobacz, jak sobie radzą. Przyjrzyj się każdemu aspektowi prowadzenia przez nich hoteli, aby móc wyciągać najbardziej odpowiednie dla siebie wnioski i korzystać z pozyskanych tą drogą wskazówek, ale również zyskać potwierdzenie, że wykonywane przez ciebie działania są prawidłowe.

Ważne jest, aby zrozumieć, co robi konkurencja, aby co najmniej tak samo prowadzić swój hotel w zakresie utrzymania czystości, obsługi klienta i zadowolenia pracowników.

Staraj się usuwać przyczynę problemu, zamiast podejmowania działań czysto kosmetycznych. Należy dokładnie zgłębić przyczynę problemu i rozwiązać go w sposób trwały, w przeciwnym razie zetkniemy się z nim ponownie, co po prostu skutkować będzie dalszą nieefektywnością działania. Ucz się na swoich błędach i staraj się ich nie powtarzać.

Dobry menedżer hotelu zawsze będzie dążyć do poprawy efektywności. Wspomnieliśmy tylko o kilku radach zmierzających do osiągnięcia tego celu.

Dobrą radą wpływającą na poprawę własnego działania jest stała koncentracja na wyciąganiu wniosków z błędów popełnionych w prowadzeniu hotelu i redukcja strat w procesie zarządzania czasem pracy zatrudnionych, a wtedy znajdziesz się na dobrej drodze do poprawy efektywności hotelu i jego rentowności.

Clara Aley



www.hotelinfo24.pl