Personel hotelowy ambasadorem marki – Jak tego dokonać

2015-09-19, 22:25:31

Jeśli jeszcze tego nie robisz ... to nadszedł właśnie czas, aby zaangażować media społecznościowe ku pożytkowi dla twojego obiektu - ale jak zaprząc do współpracy całą tę sferę medialną? Opracuj plan i postaraj się zaangażować w jego realizację cały swój zespół, motywując personel na każdym etapie wprowadzania planu w życie. Oto krótki przegląd tego, na co należy zwrócić uwagę, jeśli pragniesz poszerzyć swoją działalność o współpracę z mediami społecznościowymi realizując ją poprzez zaangażowanie pracowników.

Stwórz pozytywnie ulokowaną politykę współpracy z mediami społecznościowymi

Jeśli chodzi o media społecznościowe, granice pomiędzy komunikacją indywidualną a biznesową często są rozmyte ponieważ ludzie nie mają w zwyczaju zakładania odrębnych społecznościowych kont osobistych i biznesowych. Wprowadzenie w obiekcie konkretnej polityki wobec mediów społecznościowych może pomóc personelowi hotelu przemyśleć to, co robi, zanim jego członkowie zdecydują się na zamieszczenie wpisu.

Ponieważ celem przedsięwzięcia jest uczynienie pracowników ambasadorami marki, twój plan wobec mediów społecznościowych powinien być ulokowany na pozycjach pozytywnie komunikujących obiekt z celami, które hotel chce osiągnąć przy pomocy tych mediów poprzez zaangażowanie członków zespołu do przedstawiania w realiach społecznościowych wszystkich rzeczy, które uwielbiają w twoim hotelu.##

Oto kilka uwag przydatnych przy tworzeniu polityki wobec mediów społecznościowych:
• wyeksponuj najlepsze praktyki w najkorzystniejszym reprezentowaniu marki
• udzielaj wyczerpujących odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
• podrzucaj niektóre tematy do rozmowy, aby pomóc swoim ambasadorom marki w rozpoczęciu dyskusji (szkolenia wewnętrzne są również skuteczną inicjatywą)
• obejmij polityką akceptowalne wykorzystywanie logo firmy i zdjęciami obiektu w celu ochrony własności intelektualnych firmy podczas angażowania się w rozmowy za pośrednictwem sieci społecznościowych
• stwórz listę „zakazanych” słów obejmujących takie tematy, jak: religia, kwestie polityczne, inne kontrowersyjne tematy, przekleństwa i negatywne komentarze na temat konkurentów, których nie wolno wykorzystywać w dyskusji

Nie chciałbyś, aby twój zespół czuł się ograniczany przy wdrażaniu polityki wobec mediów społecznościowych. Zamiast udzielania więc swoim pracownikom podstawowych wskazówek dotyczących tej polityki,  możesz stworzyć środowisko zachęcające, a nawet  wynagradzające dzielenie się opiniami.

Kilka dodatkowych porad i uwag

Jeśli chcesz, aby pracownicy czuli się komfortowo i zaangażowali się w promocję twojego obiektu poprzez media społecznościowe unikając popełniania błędów w potencjalnym nadużywaniu sieci społecznościowych.. pokaż im, jak to efektywnie robić. Organizowanie praktycznych szkoleń i warsztatów poświęconych omawianym mediom może być nieocenionym sposobem, aby pomóc pracownikom w zainteresowaniu obiektem innych użytkowników poprzez kanały społecznościowe. Powinieneś wyjaśniać pracownikom, dlaczego media społecznościowe są ważne dla osiągania przez hotel jego celów i jak ważne dla powodzenia programu jest uczestnictwo w nim hotelowego personelu. Szkolenie może również poruszać problemy zgłaszane w zadawanych najczęściej przez gości pytaniach, jak również podawać sposoby załatwiania skarg i problemów gości, które opisali w portalach społecznościowych.

Na początek, każdy członek zespołu powinien mieć świadomość, w których portalach hotel ma swój profil i powinien znać adresy URL z dostępem do hotelowych stron na Facebooku, Twitterze, Pinterest, kanale YouTube, itd. Twój personel powinien być także poinformowany o wszelkich hotelowych promocjach, loteriach i konkursach, tak by mógł pomóc w ich nagłośnieniu. Te przykłady tematów szkoleniowych w zakresie mediów społecznościowych, jak również intensyfikacja wewnętrznych działań komunikacyjnych związanych z obecnością twojego hotelu w mediach położą fundamenty pod zainicjowanie bliskiej więzi z personelem w wysiłkach na rzecz realizacji skutecznej polityki medialnej.

W miarę jak media społecznościowe stają się coraz bardziej istotnym elementem hotelowego marketing mixu, zachęć działy public relations i / lub zespoły marketingowe, do opracowania kilku wytycznych w sprawie postępowania medialnego i pomóż pracownikom organizując skuteczne szkolenia, dzięki którym dowiedzą się w jaki sposób mogą pozytywnie uczestniczyć w polityce wobec mediów, aby realizować cele hotelowego programu. Powinieneś także wyposażyć pracowników w niezbędne informacje, a nawet swego rodzaju zachęty, pozwalające na zwiększenie ich zaangażowania. Wraz z pozytywnym podejściem uwzględniającym odpowiednie sposoby zachęcające do dzielenia się opiniami, członkowie twojego zespołu realizować będą z pewnością aktywne zaangażowanie w promocję marki, jako jej ambasadorowie w środowisku społecznościowym.



www.hotelinfo24.pl