Coraz więcej Polaków spędza Wielkanoc poza domem

2015-03-22, 09:54:05

Rzym czy Barcelona? Kraków czy Gdańsk? Polacy takie pytania przed okresem Wielkanocy zadają sobie coraz częściej. Wszystko wskazuje na to, że z roku na rok wzrasta nasze zainteresowanie świątecznymi wyjazdami na własną rękę.

W porównaniu do roku 2013, w tym roku aż o 260% wzrosło w serwisie trivago.pl zainteresowanie noclegami w Pradze w okresie wielkanocnym. W przeciągu 2 lat, stolica Czech odnotowała najdynamiczniejszy wzrost zainteresowania i w rankingu popularnych wielkanocnych kierunków skoczyła aż 5 pozycji w górę (z 9. na 4. miejsce). Znacząco wzrosło również zainteresowanie hotelami nad polskim morzem – w Gdańsku. W tym mieście liczba zapytań dotyczących noclegów skoczyła o 250% w porównaniu do roku 2013 i o 20% w porównaniu do roku ubiegłego.

Kierunkiem numer jeden wśród Polaków od lat pozostaje jednak Rzym. Jego popularność wciąż rośnie. Ilość turystów zainteresowanych noclegami w Wiecznym Mieście w okresie Świąt Wielkanocnych wzrosła w przeciągu dwóch lat o 130%. ##

Zaraz za Rzymem, w czołówce zagranicznych destynacji znajduje się również Barcelona i Paryż – zainteresowanie zakwaterowaniem w obu tych miastach wzrosło na przestrzeni dwóch lat o 100% - oraz Londyn, gdzie noclegu szuka ponad 2 razy więcej osób niż w 2013.

Najpopularniejszymi krajowymi kierunkami są Kraków oraz Zakopane – obie te miejscowości wybieramy blisko 3 razy częściej niż w 2013. Na miejscu trzecim plasuje się wspomniany wcześniej Gdańsk, a zaraz za nim – Warszawa, której popularność od dwóch lat pozostaje na mniej więcej stałym poziomie.

Noclegi, podobnie jak inne europejskie nacje, rezerwujemy z reguły z nieco ponad 2-miesięcznym wyprzedzeniem (69 dni). Średnia kwota jaką jesteśmy w stanie wydać na nocleg dla dwóch osób jest jednak najniższa w Europie i wynosi średnio 309 zł. Więcej od nas płacą m.in. Portugalczycy (375 zł), Węgrzy (387 zł), Bułgarzy (387 zł) czy Czesi (395 zł).

O trivago

www.trivago.pl to porównywarka cen hoteli, dzięki której podróżujący znajdzie dla siebie idealny hotel w najkorzystniejszej cenie. trivago porównuje ceny ponad 700.000 hoteli na całym świecie, przeglądając ponad 200 stron rezerwacyjnych.

Serwis udostępnia 120 milionów zintegrowanych ocen oraz 14 milionów zdjęć. Znalezienie idealnego hotelu ułatwiają różnorodne filtry. Co miesiąc 80 milionów użytkowników korzysta z trivago oszczędzając średnio 36% przy każdej rezerwacji.

trivago to niemiecka firma z siedzibą w Düsseldorfie, założona w 2005 roku, obecnie operująca na 50 międzynarodowych platformach w 31 językach.


Źródło: trivago.pl – 20.03.2015



www.hotelinfo24.pl