Interferie korygują budżet i podpisują nowe umowy

2007-10-16, 09:34:49

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami spółka INTERFERIE przedstawiła dzisiaj korektę zaplanowanego na 2007 rok budżetu. Weryfikacja była konieczna w związku z nagłym wycofaniem się jednego z istotniejszych kontrahentów z Niemiec. Równocześnie spółka zawarła nowy kontrakt, który pozwoli zwiększyć przychody i zysk spółki w latach kolejnych. Szacuje się, iż w wyniku realizacji zawartej umowy roczne przychody ze sprzedaży usług dla nowego partnera wyniosą ok. 4 mln złotych.

Przyjęty przez Radę Nadzorczą w marcu tego roku budżet zakładał osiągnięcie w 2007 roku przychodów ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów w wysokości  39 595,7 tys.  złotych oraz osiągnięcie zysku netto w kwocie 1 605,7 tys.  złotych. Po przeprowadzeniu prac analitycznych spółka przedstawiła dzisiaj korektę, z której wynika, że przychód wyniesie 35 965,9 tys. złotych, natomiast najważniejsza zmiana dotyczy drugiego wskaźnika – w obecnej analizie (po korekcie) zysk netto kształtuje się na poziomie 1 020 tys. zł. Zmiana związana jest z nagłym wycofaniem się (z zakontraktowanych wcześniej pobytów) jednego z istotniejszych niemieckich kontrahentów - jako powód podał on trwający w ośrodku Cechsztyn remont dachu.

- Zarząd spółki musiał podjąć decyzję o natychmiastowej realizacji prac remontowych, które winny być wykonane w latach poprzednich – mówi Tadeusz Kania, wiceprezes INTEFERII ds. inwestycji – Naszym priorytetem jest zapewnienie gościom komfortowych i bezpiecznych warunków wypoczynku. Zakres prac remontowych ze względu na bezpieczeństwo i jakość całej inwestycji musiał zostać rozszerzony. Same prace wykonywane były niezwykle starannie. Niemniej jednak ich uciążliwość – zdaniem kontrahenta – była powodem odstąpienia od kontynuowania umowy. Właśnie dzisiaj dokonywany jest odbiór techniczny prac kończący tę inwestycję.

Równocześnie INTERFERIE zawarły nową umowę z firmą współpracującą z największymi kooperantami z Niemiec. Jej przedmiotem jest  obsługa klientów w ośrodkach wypoczynkowych spółki: Chalkozynu w Kołobrzegu, Barbarki w Świnoujściu i Malachitu w Świeradowie Zdroju.   Zawarcie tego kontraktu pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość i planować zyski spółki i akcjonariuszy.

- Cieszymy się z tej współpracy nie tylko dlatego, że przychody z niej stanowić będą znaczą część naszych przyszłych obrotów, ale również dlatego, że podpisaliśmy umowę na czas nieokreślony z intencją współpracy w minimalnym okresie trzech lat, co w zakładanym czasie daje kwotę ok. 12 mln złotych. – podkreśla Adam Milanowski, wiceprezes spółki i jej dyrektor finansowy – Zawieranie umów wieloletnich daje nam większy komfort w planowaniu oraz tworzeniu strategii na przyszłe lata.

Spółka nie prezentowała wyższego wyniku finansowego niż założony w prognozie ze względu na przesunięcie terminu rozpoczęcia remontu ośrodka Barbarka w Świnoujściu i wynikającą z tego zmianę daty jego ponownego oddania do eksploatacji. Barbarka od wrześniowego otwarcia pracuje i przyjmuje gości.

Ponadto spółka podjęła decyzję o przyspieszeniu realizacji prac modernizacyjnych zaplanowanych w hotelu Bornit w Szklarskiej Porębie. Wiązać się to będzie z czasowym wyłączeniem z eksploatacji części pokoi hotelowych.

Źródło: centrum prasowe ehotelarz.com – 15.10.2007 r.



www.hotelinfo24.pl