Grupa Accor realizuje program Planet 21 - zrównoważony rozwój w obszarach Eco i Ego

2015-04-26, 11:24:24

Przegląd rocznych osiągnięć Grupy Accor w zakresie ochrony środowiska i związanych z tym inicjatyw.

Z okazji Dnia Ziemi - Planet 21, kiedy to pracownicy hoteli  należących do Grupy Accor na całym świecie podejmują działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, Grupa dzieli się swoimi osiągnięciami i postępami zarówno w zakresie ochrony środowiska, jak i kwestii społecznych.

Arnaud Herrmann, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju  w grupie Accor wyjaśnia: Wyniki za rok 2014 wskazują na poprawę i postęp w realizacji  wszystkich naszych zobowiązań w ramach programu PLANET 21, co nastraja optymistycznie na rok 2015. Dla mnie ważnym krokiem w roku 2014 było utworzenie w strukturach firmy Komitetu ds. etyki i społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa oraz wprowadzenie  „Karty Etyki i Społecznej Odpowiedzialności Grupy Accor”, których celem jest lepszy nadzór i wzmocnienie korporacyjnej odpowiedzialności w naszej firmie, tak pod względem etyki zarządzania, rzetelności, zgodności z prawem,  odpowiedzialności społecznej jak i odpowiedzialności za środowisko naturalne. ##

Osiągnięcia w roku 2014:

Woda: zużycie wody spadło  o  5,6% od roku 2011 (w hotelach własnych i zarządzanych). Serwujący rocznie ok. 56 mln śniadań Accor rozpoczął nowe przedsięwzięcie we współpracy z firmą Bridor – liderem w branży cukierniczej i piekarniczej - w celu zmniejszenia wpływu wypiekanych przez tę firmę bagietek i rogalików croissant na środowisko naturalne. Zmiany w procesie produkcji pozwoliły na redukcję zużycia energii elektrycznej oraz wody odpowiednio o 10% i 30% w okresie trzech lat. Analiza cyklu życia tych produktów przeprowadzona przez Accor w 2014 roku potwierdziła zmniejszenie ich wpływu na środowisko naturalne. Jest to przykład determinacji Accoru w dążeniu do zmniejszenia  pośredniego zużycia wody poprzez optymalizację łańcucha dostaw.

Energia: zużycie energii w hotelach własnych i zarządzanych spadło o 4,5%, a emisja CO2 o 3,8% od roku 2011. Dzięki narzędziu Carbon Optimizer, klienci B2B mogą zmniejszyć wpływ na środowisko naturalne spowodowany emisją dwutlenku węgla w trakcie konferencji czy spotkań. Carbon Optimizer to narzędzie dostępne online, z którego korzystają zespoły sprzedaży w celu obliczenia wpływu emisji dwutlenku węgla w trakcie konferencji na podstawie liczby uczestników, długości pobytu i ich wyborów gastronomicznych. Klient otrzymuje następnie oszacowanie wpływu emisji dwutlenku węgla na środowisko obliczone łącznie dla danej konferencji wraz z zaproszeniem do udziału w jednym z projektów zalesiania prowadzonych przez Accor.

Gospodarka odpadami: prawie 90% wszystkich hoteli należących do Grupy Accor poddaje odpady recyklingowi. Misja zakończona sukcesem! Hotele w wielu państwach, w tym w Tajlandii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, uczestniczą w programie „Soap For Hope”. Niezużyte do końca przez gości  mydełka hotelowe są zbierane, poddawane recyklingowi przez Diversey – głównego dostawcę ekologicznych produktów czyszczących Accor, a następnie przekazywane na rzecz potrzebujących lub sprzedawane hotelom Accor jako elementy wyposażenia łazienki hotelowej dla gości.

HotelInvest optuje za bardziej zielonymi budynkami
 
W 2014 roku dział zarządzania aktywami Grupy Accor zadecydował o większym niż dotychczas zaangażowaniu w zrównoważony rozwój w zakresie nieruchomości poprzez systematyczne certyfikacje budynków hoteli należących do Grupy, budowanych od roku 2015, zgodnie z normami ochrony środowiska naturalnego i energooszczędności (LEED, BREEAM, HQE). Według stanu na dzień dzisiejszy, 11 budynków w pięciu krajach otrzymało już certyfikaty. Jednym z nich jest Mercure Kraków City Center - pierwszy hotel z certyfikatem BREEAM w Polsce (jego otwarcie planowane jest na koniec roku 2016). Ponadto, prawie 300 hoteli Grupy korzysta z odnawialnych źródeł energii. Najnowszym przykładem jest kompleks hotelowy Olympic Park w Sydney, który wyposażony jest w instalację elektryczną i ciepłowniczą wykorzystujące energię słoneczną (panele grzewcze, ogniwa fotowoltaiczne i kolektory słoneczne).

Program „Plant for the Planet”: zalesiono ponad 150 miejsc w 21 państwach

W ciągu siedmiu lat Accor posadził cztery miliony drzew i optymalizując pranie ręczników hotelowych wygenerował oszczędności w wysokości 13 mln euro, z czego połowę zainwestowano  w ponad 150 programów zalesiania. Aby wdrożyć ten program, Accor odwołał się do wiedzy  Tristana Lecomte, założyciela Alter Eco i Pur Projet, specjalisty w opracowywaniu społecznych projektów zalesiania, który tak opisuje tę inicjatywę: Program „Plant for the Planet” jest oparty na prostej zasadzie: goście zatrzymujący się na dłużej niż jedną noc w hotelu proszeni są o ponowne korzystanie z ręczników kąpielowych. Zmniejszenie liczby pranych ręczników pozwala na zaoszczędzenie wody, energii oraz środków czystości i pomaga w finansowaniu projektów zalesiania lub rolno-leśnych.  Przykładowo w Wielkiej Brytanii drzewa posadzone na gruntach ornych pomagają złagodzić skutki intensywnej monokultury oraz generują dodatkowe dochody dla rolników ze sprzedaży plonów (owoców) lub zebranego drewna.

Podczas Zgromadzenia Akcjonariuszy w dniu 28 kwietnia tego roku Accor przedstawi bardzo niezwykłą uchwałę: tzw. „uchwałę zadrzewiania” („Tree Resolution”). Grupa ma nadzieję uzyskać poparcie swoich akcjonariuszy na rozszerzenie programu „Plant for the Planet” i ma zamiar posadzić 10 mln drzew do roku 2021.


Accor, strategiczny partner Orbisu, jest wiodącym na świecie operatorem hotelowym, który oferuje swoim gościom oraz partnerom biznesowym wiedzę oraz doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), a także właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest). Celem ich działania jest zapewnienie długoterminowego i harmonijnego rozwoju Grupy Accor w interesie jej interesariuszy. 

Accor oferuje swoje usługi biznesmenom i turystom w 92 krajach, w których dysponuje 3 700 hotelami z 480 000 pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych gwarantuje zróżnicowaną ofertę - od luksusowych hoteli Sofitel, Pullman, MGallery oraz Grand Mercure, przez hotele średniej kategorii pod marką Novotel, Suite Novotel, Mercure oraz Adagio aż po hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget oraz hotelF1. Grupa Accor stworzyła efektywny system narzędzi cyfrowych, do których należą m.in. - portal rezerwacyjny  accorhotels.com, strony internetowe poszczególnych marek hotelowych oraz program lojalnościowy Le Club Accorhotels.

Accor, jako wiodąca na świecie szkoła hotelarstwa, jest zaangażowany w rozwój talentów swoich 170 000 pracowników hoteli, działających pod markami Accor. Są oni, na co dzień ambasadorami kultury obsługi oraz innowacyjności, które zapewniają rozwój Grupy w okresie ponad 45 lat jej istnienia.


Źródło: Accor.com – 23.04.2015



www.hotelinfo24.pl