Zastosowanie systemów tourguide w branży HORECA

2019-03-13, 14:53:37

Systemy komunikacji bezprzewodowej znane także pod nazwą systemów tourguide oferują rozwiązania komunikacyjne znajdujące znacznie szersze zastosowanie niż tylko w turystyce w celu oprowadzania wycieczki przez przewodnika. Spotkamy je również w firmach produkcyjnych przy oprowadzaniu gości w hałasie, albo do szkolenia pracowników. Ta sama technologia, a często nawet ten sam sprzęt możemy zobaczyć podczas konferencji tłumaczonych symultanicznie lub podczas tzw. tłumaczeń mobilnych, gdzie zarówno tłumacz jak i słuchacze przemieszczają się w trakcie tłumaczenia.

 

Nie wszyscy jednak wiedzą, że systemy tourguide bardzo często używane są także w hotelarstwie i gastronomii. Konkretnie chodzi o 2-kierunkowe pełno-dupleksowe systemy – czyli takie, dzięki którym więcej osób może komunikować się ze sobą jednocześnie mówiąc i słuchając. Tak jak podczas rozmowy telefonicznej, tylko że w lepszej jakości i więcej niż 2 osoby na raz.

 

W przeciwieństwie do dotąd jeszcze szerzej rozpowszechnionych krótkofalówek rozmówcy nie muszą sygnalizować końca swej wypowiedzi (zwolnienia kanału), ponieważ wszyscy na raz mogą mówić tworząc swego rodzaju „chat room” głosowy.

 

 

Nie trudno odgadnąć w jakich sytuacjach w branży HORECA przydaje się zatem 2-kierunkowy system tourguide:

 

  • Obsługa dużej imprezy kateringowej – w celu koordynacji pracy zespołu kelnerów, obsługi, wydawki i kuchni.
  • Codzienna praca kelnerów i szefa dużej sali restauracyjnej.
  • Koordynacja działań ochrony obiektu lub wydarzenia na terenie hotelu, ośrodka czy restauracji.
  • Komunikacja i koordynacja pracy serwisu sprzątającego i recepcji.
  • Szkolenia personelu – kelnerów, recepcjonistów, doormenów, ochrony.

 

 

Do najbardziej znanych modeli systemów tour guide 2-kierunkowych należą mGuide FDLR (full duplex long range – pełnodupleksowy system długiego zasięgu) oraz Wiwi.  Są to rozwiązania sprawdzone , od nieprzypadkowych producentów. Ma to duże znaczenie w przypadku sprzętu, który będzie używany w profesjonalnych sytuacjach, gdzie niezawodność ma kluczowe znaczenie. W internecie można znaleźć sprzęt na tanich chińskich portalach, który wprawdzie kusi ceną, ale niestety przeważnie nie są rozwiązania, na które zdecydowałby się poważny klient ceniący swoją reputację.

 

Dodatkowo obiektom hotelarskim czy konferencyjnym, które często goszczą wydarzenia podczas których zachodzi potrzeba korzystania z usług tłumaczy może opłacić się zakup niezwykle prostego w obsłudze systemu do tłumaczeń na bazie systemu tourguide. System jest prawie bezobsługowy, a opiekę nad nim może sprawować pracownik hotelu po krótkim przeszkoleniu.  Podczas gdy cena zatrudnienia firmy zajmującej się obsługą techniczną tłumaczeń to wydatek nie mniej jak 1500-2000 zł (i to niezależnie ile odbiorników się pożycza), zakup sprzętu do małej sali mógłby zwrócić się nawet po 10 imprezach, a najpewniej znacznie szybciej gdyż ten sam sprzęt tourguide można zaoferować również na przykład dla grup zorganizowanym goszczących w hotelu, które wykorzystają go do zwiedzania z przewodnikiem.

 



www.hotelinfo24.pl