Lady recepcyjne - wszystko co warto wiedzieć przed zakupem

2021-08-13, 13:54:19

Recepcja jest pierwszym pomieszczeniem, z którym ma kontakt gość lub klient odwiedzający firmę. Dlatego od jej wyglądu, estetyki i wyposażenia zależy pierwsze wrażenie, tak ważne dla tworzenia subiektywnych opinii. To z kolei przekłada się na nastawienie do dalszej współpracy czy korzystania z usług firmy. W aranżacji pomieszczeń powitalnych ogromne znaczenie mają lady recepcyjne. Czym się kierować przy ich wyborze?

 

Lada czy biurko recepcyjne?

 

Historia lady recepcyjnej jest bardzo długa i sięga kilkuset lat wstecz. Jej pierwowzorem była lada sklepowa, której zadaniem było oddzielanie strefy sprzedawcy od przestrzeni przeznaczonej dla klienta. Lada miała też na celu usprawnienie prezentacji towarów i dokonywania transakcji. Kontuar jest też kojarzonym z barem, w którym często zastępował stolik dla gości i był miejscem serwowania szybkich drinków czy piwa.

Z upływem wieków przekonano się, że ten prosty w konstrukcji mebel jest znacznie bardziej uniwersalny i może być wykorzystywany również w innych miejscach. Tym samym lady recepcyjne trafiły do hoteli, kancelarii, banków, urzędów, biur i innych miejsc publicznych, w których obsługiwano klientów. Obecnie kontuar często jest traktowany jako biurko recepcyjne, chociaż pod względem kształtu i wzornictwa niewiele przypomina tradycyjne meble biurowe. Nazwa jest jednak wynikiem funkcji, jakie pełni, gdyż najczęściej wykorzystuje się ją do przygotowywania i podpisywania dokumentów, wypełniania formularzy czy dopełniania formalności urzędowych.


 

 

Jakie cechy powinna mieć lada do recepcji?

 

Każdy klient, który po raz pierwszy odwiedza firmę czy instytucję, staje przed koniecznością zmierzenia się z nowym, nieznanym mu otoczeniem.  Miejscem, które pomaga mu nawiązać kontakt, jest recepcja. Meble w tym pomieszczeniu powinny zachęcać do poszukiwania pomocy i jednocześnie zapewniać komfort oraz dobre samopoczucie w nowym miejscu. Istotną cechą, jaką powinny wyróżniać się lady recepcyjne, jest też dostosowanie ich wzornictwa do charakteru firmy oraz jej polityki.

Recepcja jest umowną bramą, która prowadzi do wnętrza firmy. Dlatego powinna już na wstępie informować gościa, z czym spotka się za kolejnymi drzwiami. Zaaranżowanie wnętrza w stylu klasycznym lub retro, w którym króluje drewniana lada biurowa, pomoże wzbudzić zaufanie dzięki subtelnemu nawiązaniu do wieloletniej tradycji i doświadczenia. Do doskonała opcja dla kancelarii prawnych. Biur notarialnych czy rachunkowych. Z kolei w firmach, które zajmują się projektowaniem nowoczesnej architektury lub zarządzaniem odpowiednie nastawienie pozwoli wypracować bardziej współczesna aranżacja Wśród cech, którymi powinna się wyróżniać odpowiednio dobrana lada  do recepcji można wymienić:

  • wzornictwo dopasowane stylem do profilu firmy i jej polityki,
  • estetykę wykonania z dbałością o każdy szczegół,
  • funkcjonalność, czyli wyposażenie w odpowiednie akcesoria oraz ergonomiczne dostosowanie do typu zadań wykonywanych przez pracowników,
  • optymalne wymiary, dostosowane do wielkości pomieszczenia,
  • kolorystykę i symbolikę (logo), reprezentujące firmę,
  • konstrukcję sprzyjająca nawiązywaniu relacji pomiędzy pracownikiem i gościem,
  • optymalne oświetlenie główne i punktowe, zarówno poprawiające komfort pracy, jak i służące celom dekoracyjnym,
  • wyposażenie w przyłącza teletechniczne i elektryczne.

 

Planując zakup lady biurowej, warto pamiętać, że jest ona nie tylko meblem reprezentacyjnym, ale też stanowiskiem pracy. Recepcjonista spędza przy nim kilka godzin dziennie, wykonując wiele powierzonych mu zadań. Co ważniejsze, jest on również przedstawicielem firmy, dlatego bez względu na samopoczucie powinien zachowywać odpowiednią postawę i życzliwy stosunek do klienta. Dlatego warto zadbać o to, aby miał wygodne miejsce do siedzenia, ustawienia komputera, czy przechowywania formularzy.


 

 

Jak wybrać design lady biurowej?

 

Nowoczesne lady recepcyjne znacznie różnią się od tych, które można było spotkać w bankach i urzędach sto lat temu. Wszechobecne drewno jest powoli wypierane przez inne materiały, tańsze, łatwiejsze w formowaniu i stwarzające znacznie więcej możliwości w aranżacji. Nie oznacza to oczywiście, że drewno całkowicie zniknęło ze sfery produkcji mebli biurowych. Pojawia się w nich jednak w bardziej zróżnicowanych, nowocześniejszych i prostszych formach. Drewniane recepcje biurowe doskonale prezentują się w firmach, w których ekologia stanowi ważny element polityki przedsiębiorstwa.

Wybór wzornictwa lady recepcyjnej wymaga starannego przemyślenia każdego elementu. Istotna jest nie tylko kolorystyka, która powinna współgrać z wyposażeniem wnętrza oraz jego wymiarami i oświetleniem. Masywne, ciemne meble z pewnością nie poprawią klimatu w małych wnętrzach podobnie, jak mała lada recepcyjna w pastelowych kolorach nie zda egzaminu w dużym pomieszczeniu. Wybierając design lady biurowej, należy wziąć pod uwagę cel, jaki chce się osiągnąć. Za pomocą odpowiedniego modelu można stworzyć klimat typowy dla małej rodzinnej firmy i dużego, nowoczesnego przedsiębiorstwa.


 

 

Lady recepcyjne na wymiar i ich możliwości

 

Asortyment lad biurowych do recepcji jest obecnie bardzo bogaty i urozmaicony. Ponadto, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów firma Wilking – Zbigniew Filipiak wykonuje też lady recepcyjne na wymiar. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość dopasowania wielkości każdego modelu do potrzeb i kubatury konkretnego wnętrza. Biurka recepcyjne Wilking nie tylko są wykonane z nowoczesnych materiałów. Przyciągają też uwagę niestandardowym podejściem do wzornictwa, w którym regularne kształty geometryczne odchodzą w zapomnienie.

 

Nowoczesna lada do recepcji przyciąga uwagę wieloelementową konstrukcją o nietypowej formie, ciekawymi zestawieniami kolorów, w wariantach kontrastowych i pochodnych, a także zestawianymi materiałami. Nie można im też odmówić funkcjonalności, gdyż poszczególne modele są wyposażane w półki, szafeczki, oświetlenie i przyłącza sieci teletechnicznych. Zależnie od wariantu lada może też być wyposażona w elementy dodatkowe takie jak przeszklona gablota na materiały prezentacyjne czy szyba chroniąca pracowników i klientów przed bezpośrednim kontaktem.



www.hotelinfo24.pl