Marka Karpacka, to inicjatywa, której celem jest wykreowanie produktów charakterystycznych dla regionu Karpat, w wymiarze międzynarodowym, zakładającym transgraniczną współpracę regionalną.
W spotkaniu, które miało miejsce w Rzeszowie wzięła również udział słowacka regionalna organizacja turystyczna Severovychod Slovenska z Preszowa. Jej szef, Martin Janosko, powiedział, że przystąpienie jego organizacji do Marki Karpackiej, pozwoli na wykorzystanie potencjału województwa preszowksiego. Jego zdaniem warto byłoby stworzyć markę, która skutecznie rywalizowałaby na przykład z regionem alpejskim.
Region karpacki dysponuje unikalnym dziedzictwem przyrodniczym i kulturowym, wykorzystanie których przyniesie wymierne efekty w rozwoju turystyki. Aby to osiągnąć konieczna jest jednak współpraca na wielu płaszczyznach, między innymi w sektorze organizacji podróży i wypoczynku, transportu, zakwaterowania, wyżywienia i atrakcji turystycznych. ##
W rzeszowskim spotkaniu uczestniczyły podmioty, które podpisały już listy intencyjne na współpracę w ramach budowy Marki Karpackiej. Oprócz reprezentantów lokalnych samorządów, byli wśród nich przedstawiciele firm prywatnych, hoteli, restauracji i organizacji pozarządowych.
Na spotkaniu omawiano głównie metodologie działania, ale jak powiedział Dawid Lasek, wiceprezes Stowarzyszenia Euroregion Karpacki Polska – „Chcemy wkrótce przejść etapu do operacyjnego, przygotowywać produkty turystyczne i jak najszybciej wprowadzić je na rynki zagraniczne”.
Źródło: GospodarkaPodkarpacka.pl – 04.09.2015
|