AccorHotels: zaangażowanie w zrównoważony rozwój gwarantuje lepsze wyniki prowadzonej działalności

2015-09-07, 17:46:00

Trzy kluczowe ustalenia:
•    Wzrost zadowolenia gości
•    Lepsze wyniki prowadzonej działalności
•    Wyższy poziom lojalności kluczowych klientów B2B


W połowie lipca br., AccorHotels został laureatem w kategorii „Nagroda zaangażowania społecznego” podczas prestiżowej ceremonii dla spółek notowanych na paryskim CAC40 „Grand Prix de l’AG 2015” . Z tej okazji, Grupa AccorHotels przedstawiła wyniki dwóch badań mających na celu ocenę wpływu inicjatyw z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu na wyniki jej działalności: pierwsze badanie zostało przeprowadzone przez Accenture, zaś wyniki drugiego zostały zweryfikowane przez EY. ##

 „Decyzja AccorHotels o zainwestowaniu w programy zrównoważonego rozwoju wywiera pozytywny wpływ na poziom emisji dwutlenku węgla, ale przyczynia się także do poprawy wyników działalności spółki.” - podkreśla Cédric Vatier, dyrektor zarządzający Accenture Strategy w Paryżu.

Kluczowe ustalenia:

•    Wzrost zadowolenia gości
Badanie przeprowadzone przez Accenture w 2015 r. pokazuje silny związek pomiędzy inicjatywami z zakresu zrównoważonego rozwoju a zadowoleniem gości. Uzyskanie certyfikatu ISO 14001, uznanej na całym świecie normy zarządzania środowiskowego, jak również wyższy poziom realizacji celów określonych w Karcie 21, która stanowi wewnętrzny system zarządzania zrównoważonym rozwojem AccorHotels, prowadzą do wzrostu zadowolenia gości.

Podpisy pod wykresami: certyfikat ISO 14001 jest silniej i w bardziej pozytywny sposób skorelowany z zadowoleniem niż termin renowacji hotelu. Poziom realizacji celów Karty 21 hotelu jest bardziej powiązany z zadowoleniem niż średnia cena za pokój.
(Źródło: wykresy z badania Accenture przeprowadzonego w maju 2015 r., str. 14 i 18)

•    Lepsze wyniki prowadzonej działalności
Wyższy poziom realizacji celów Karty 21 ma nie tylko pozytywny wpływ na zadowolenie gości, ale także na rentowność hoteli.

Karta 21, która jest oparta na systemie poziomów (brązowy, srebrny, złoty i platynowy), zawiera 65 zalecanych działań, jakie hotele mogą wdrożyć w celu zredukowania wpływu wywieranego na środowisko: im więcej hotel zainwestuje w te działania, tym bardziej pozytywny będzie zwrot z inwestycji, zarówno pod względem redukcji kosztów (wody, energii, odpadów) oraz wzrostu przychodów (EBIT).

Badanie Accenture udowadnia więc, że dla Grupy bardzo korzystne jest jednoczenie pracowników i partnerów na rzecz osiągania celów, które spełniają wymogi zrównoważonego rozwoju, tworząc jednocześnie wartość biznesową dla spółki.

•    Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) - coraz ważniejsze kryterium dla kluczowych i strategicznych klientów AccorHotels z sektora B2B

Coraz szersze rzesze klientów B2B uznają społeczną odpowiedzialność biznesu za dodatkowe kryterium wyboru dostawców. Wewnętrzne badanie zweryfikowane przez EY wskazuje, że 70% klientów B2B informuje o swoich wymaganiach dotyczących społecznej odpowiedzialności biznesu podczas procesu przetargowego jak też
w ramach bieżących kontaktów biznesowych. Ze względu na zobowiązania AccorHotels z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu grupa zyskuje status preferowanego partnera u swoich klientów sektora B2B oraz ma możliwość generowania dodatkowych obrotów.

Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w AccorHotels, Arnaud Herrmann, wyjaśnia:

Jesteśmy zaangażowani w zapewnianie zrównoważonego rozwoju od ponad 20 lat i niezmiennie uważamy, że inicjatywy z zakresu zrównoważonego rozwoju są nie tylko niezwykle istotne dla zachowania naszego ekosystemu, ale dają także spółce przewagę konkurencyjną. Dlatego zdecydowaliśmy się na zebranie dodatkowych, empirycznych dowodów na potwierdzenie tego. Pozytywny wpływ na wyniki działalności hotelowej i zadowolenie gości stanowi ogromną zachętę dla kontynuacji polityki zrównoważonego rozwoju, zaś nasz program PLANET 21 zbliża się ku końcowi z obiecującymi wynikami.

Więcej informacji na temat Badania PLANET 21

Metodologia badań:
•    Badanie B2B z maja 2015 r. ocenia oczekiwania odnośnie społecznej odpowiedzialności biznesu wśród klientów AccorHotels z sektora B2B. 45 najważniejszych klientów Grupy na pięciu kontynentach, na których Grupa aktywnie działa, wypełniło kwestionariusz online w okresie od grudnia 2014 r. do stycznia 2015 r. Wyniki potwierdziły tendencje, na które już wcześniej wskazywało badanie przeprowadzone w 2012 r. Oba badania zostały zweryfikowane zewnętrznie przez EY.
•    Badanie Accenture zostało przeprowadzone na próbie ponad 1 200 spośród ponad 3 600 hoteli AccorHotels, przy czym nie obejmowało krajów, w których zlokalizowanych jest mniej niż 20 obiektów. Badanie przedstawia statystyczną analizę wpływu kilku wskaźników dotyczących zrównoważonego rozwoju (rok certyfikacji i poziom, itd.) na rentowność i zadowolenie gości.

Informacje o Accorhotels
AccorHotels to grupa hotelowa, którą jednoczy pasja i zamiłowanie do hotelarstwa oraz wspólne zobowiązanie do serdecznego witania wszystkich Gości. Każdego dnia ponad 180 000 pracowników w 3 700 hotelach AccorHotels troszczy się o tysiące gości w 92 krajach.

AccorHotels jest wiodącym operatorem hotelowym na świecie. Grupa oferuje swoim klientom, partnerom oraz pracownikom:
•    doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), jak i właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest);
•    szerokie portfolio marek hotelowych o międzynarodowej renomie, gwarantujących pełną ofertę – od luksusowych hoteli (Sofitel, Pullman, MGallery, Grand Mercure, The Sebel), przez hotele średniej kategorii (Novotel, Suite Novotel, Mercure, Mama Shelter, Adagio), aż po hotele ekonomiczne (ibis, ibis Styles, ibis budget, adagio access and hotelF1);
•    potężny rynkowy program lojalnościowy Le Club AccorHotels;
•    zobowiązania korporacyjne i solidarnościowe realizowane przez prawie pół wieku w ramach programu zrównoważonego rozwoju PLANET 21.

Akcje Accor SA są notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY)


Źródło: AccorHotels.com – 07.09.2015



www.hotelinfo24.pl