Branża piwowarska po raz trzeci przyznała nagrody Piwne Pozytywy

2015-09-24, 18:11:24

18 września, w Światowym Dniu Odpowiedzialności Branży Piwowarskiej, na Zamku Królewskim w Warszawie Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego już po raz trzeci wręczył nagrody Piwne Pozytywy. Tegoroczna edycja gali zgromadziła blisko 100 wyjątkowych osób reprezentujących różne dziedziny życia społecznego. Swoją obecnością wydarzenie uświetnili m.in. przedstawiciele parlamentu, agend rządowych, środowiska medycznego, instytucji publicznych, stowarzyszeń producenckich i organizacji pozarządowych.
 

Gala rozdania nagród Piwne Pozytywy 2015 odbyła się podczas obchodzonego w 55 krajach Światowego Dnia Odpowiedzialności Branży Piwowarskiej (Global Beer Responsibility Day) i była wyrazem poparcia działań na rzecz edukacji obywatelskiej w zakresie eliminowania zjawiska sprzedaży alkoholu osobom nieletnim oraz promowania abstynencji wśród kierowców i kobiet w ciąży, przez polskich piwowarów. W czasie gali przedstawiciel Komendy Głównej Policji, pani Anna Kuźnia, Zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego, poinformowała o podpisaniu Porozumienia o współpracy pomiędzy Związkiem Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, a Komendą Główną Policji, które sankcjonuje lata skutecznego partnerstwa publiczno-prywatnego. W ramach Porozumienia strony będą realizowały m.in. wspólne działania informacyjno - edukacyjne promujące odpowiedzialność za kierownicą oraz wśród sprzedawców alkoholu.  ##

Nagroda w kolorze piwa

Promocja i propagowanie wiedzy na temat piwa, jego bogactwa i różnorodności, a także możliwości wykorzystania jego potencjału w kulinariach przyczynia się nie tylko do rozwoju przemysłu piwowarskiego jako sektora gospodarki, ale również do tworzenia pozytywnych i odpowiedzialnych wzorców konsumpcji piwa. Z tego względu, podczas tegorocznej edycji wręczenia nagród  Piwne Pozytywy, organizatorzy postanowili szczególnie wyróżnić osoby i podmioty zasłużone dla propagowania wiedzy o piwie i promocji kultury piwnej.
 
W tym roku wśród laureatów znalazło się miasto Krasnystaw - za kontynuowanie wieloletniej tradycji „Chmielaków Krasnostawskich”. Nagrodę w imieniu miasta odebrała Burmistrz, pani Hanna Mazurkiewicz, od lat związana z Krasnymstawem, gospodyni tegorocznych „Chmielaków”. Statuetka „za popularyzację wiedzy o piwie i promocję kultury piwnej” trafiła na ręce Macieja Chołdrycha - piwoznawcy i eksperta w dziedzinie analizy sensorycznej i degustacji piwa, właściciela firmy Piwoznawcy, który od lat prowadzi kursy, szkolenia i eventy dla degustatorów oraz konsumentów piwa, a także Michała Kopika, który od wielu lat zajmuje się piwowarstwem, warzelnictwem i propagowaniem wiedzy o piwie i jego różnorodności, jest certyfikowanym sędzią Polskiego Stowarzyszenia Piwowarów Domowych oraz autorem jednego z najbardziej popularnych blogów o piwie – Piwny Garaż.
 
Kształtowanie się i rozwój kultury piwnej nie byłby możliwy bez popularyzacji wiedzy dotyczącej historii i wielowiekowej tradycji browarnictwa na ziemiach polskich, dlatego wśród osób nagrodzonych znalazł się także Pan Tomasz Kruz, który z zamiłowania do historii i browarnictwa uczynił swoją życiową pasję. Jest autorem prac naukowych z zakresu piwowarstwa, organizatorem wystaw, konferencji i imprez o tematyce piwnej, takich jak Biesiada Trybunalska, a także pomysłodawcą szlaku piwnego w Piotrkowie Trybunalskim. Promocja właściwych wzorców konsumpcji to także przeciwdziałanie nieodpowiedzialnej sprzedaży alkoholu, w tym propagowanie abstynencji wśród kierowców oraz ograniczanie dostępu do alkoholu osób niepełnoletnich. To m.in. dzięki wsparciu i osobistemu zaangażowaniu kolejnego laureata nagrody Piwne Pozytywy - Pana Leszka Wieciecha, Prezesa Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, w ramach kampanii „Pozory mylą, dowód nie” oraz „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” udało się zwiększyć świadomość tysięcy sprzedawców zatrudnionych na stacjach paliw w zakresie odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu oraz uczynić z setek tysięcy kierowców ambasadorów idei trzeźwej jazdy.

Dzięki obiektywnej i rzetelnej informacji skierowanej do opinii publicznej za pośrednictwem mediów, rośnie świadomość znaczenia branży piwowarskiej dla szeroko rozumianej gospodarki. Stanowi ona ważne źródło wpływów do budżetu państwa, generuje tysiące miejsc pracy, a w wymiarze społecznym, jest istotnym sponsorem wydarzeń kulturalnych i sportowych.

Dziennikarzem, który niewątpliwie przyczynił się do wzrostu świadomości polskiego konsumenta w obszarze krajowego i zagranicznego przemysłu piwowarskiego, jest kolejna laureatka tegorocznych nagród branży piwowarskiej - Pani Beata Drewnowska z Działu Ekonomicznego dziennika „Rzeczpospolita”, związana także z Gazetą Giełdy „Parkiet”. 

Królewski napój w królewskich komnatach
 
Gala wręczenia nagród Piwne Pozytywy już po raz drugi gościła w  Zamku Królewskim w Warszawie. Wybór lokalizacji nie jest przypadkowy. To tutaj znajduje się  jedna z największych prywatnych kolekcji kartograficznych zgromadzona przez dr. Tomasza Niewodniczańskiego ze środków pochodzących z warzenia i sprzedaży piwa. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie już po raz drugi uzupełnił zbiory Zamku o unikatowe eksponaty. W tym roku - by szlachetnej tradycji stało się zadość - do kolekcji trafiło pięć historycznych map z lat 1770-1812, które będzie można oglądać w Bibliotece Królewskiej. 

***
Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie
jest organizacją, która skupia największych producentów piwa w Polsce: Kompanię Piwowarską, Grupę Żywiec oraz Carlsberg Polska. Reprezentuje członków w relacjach z administracją rządową i samorządową, organizacjami społecznymi oraz związkami zawodowymi działającymi w przemyśle piwowarskim. W swoje zadania statutowe Związek ma także wpisane prowadzenie działalności ukierunkowanej na propagowanie odpowiedzialnej sprzedaży i konsumpcji alkoholu oraz podejmowanie i wspieranie inicjatyw edukacyjnych w tym zakresie. W ramach tych działań branża przyjęła też wiele zobowiązań samoregulacyjnych dotyczących odpowiedzialnej komunikacji marketingowej i etycznej reklamy piwa, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Integralną częścią branżowej samoregulacji jest całkowicie dobrowolne stosowanie tzw. znaków odpowiedzialnościowych („Alkohol. Tylko dla pełnoletnich”, „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „W ciąży nie piję alkoholu”) na opakowaniach piwa, w spotach reklamowych oraz na materiałach promocyjnych i stronach www. Browary zrzeszone w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie umieszczają je na swoich produktach od 2008 roku.


Źródło: MCConsultants.pl – 22.09.2015
 


www.hotelinfo24.pl