Nowe badanie przeprowadzone przez Luxury Branding, firmę konsultingową z siedzibą w Londynie, która specjalizuje się w globalnym hotelowym rynku luksusowym, ujawnia najnowszy, a zarazem zaskakujący ranking najbardziej popularnych hoteli i obiektów wypoczynkowych najwyższej klasy na świecie w roku 2015.
Zaskakujące wyniki, sporządzone w oparciu o niezależną analizę opinii 2,25 mln turystów z całego świata, obejmują między innymi poniższe ustalenia: ##
• The Ritz-Carlton, będący własnością hotelowego giganta Marriott International, zwyciężył w rankingu przeważającą ilością głosów – co jest szczególnie imponującym wynikiem zważywszy na to, że grupa prowadzi sieć prawie 90 obiektów i zatrudnia około 40.000 pracowników na całym świecie
• "Tradycyjne" luksusowe marki, w tym Oberoi Hotels & Resorts, Raffles Hotels & Resorts i Shangri-La Hotels and Resorts, dominują w pierwszej dziesiątce. Te klasyczne, wysokiej klasy marki w sposób bardzo wyraźny zdobyły przewagę nad mniej konserwatywnymi luksusowymi markami, takimi jak Firmdale, Edition i Andaz. Tak zwane "lajfstylowe" luksusowe marki, w tym Morgans Hotel Group i W Hotels Worldwide, wypadły jeszcze gorzej, nie kwalifikując się w ogóle do Top 50.
• Niektóre z najbardziej uznanych i najbardziej znanych firm w branży nie zdołały zmieścić się w czołowej dziesiątce. Należą do nich między innymi Four Seasons Hotels and Resorts (miejsce 13), The Peninsula Hotels (20), St. Regis (26) i Waldorf Astoria Hotels & Resorts (50)
Badanie wykonane przez Luxury Branding opiera się w swojej niezależnej analizie na ponad 2,25 mln opinii turystów zamieszczonych na portalu TripAdvisor, największej na świecie strony publikującej opinie, legitymującej się 375 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, oceniających ponad 950.000 hoteli i obiektów wypoczynkowych na całym świecie. Badanie luksusowych marek, przedstawiające wyniki oparte na opiniach zamieszczonych do dnia 14 sierpnia 2015 włącznie, jest jedną z największych w historii próbek, badanych kiedykolwiek w branży hotelarskiej. Chociaż TripAdvisor zezwolił firmie Luxury Branding na dokonanie analizy swoich publicznie dostępnych danych, badanie nie jest firmowane i autoryzowane przez tę firmę.
10 najbardziej popularnych luksusowych marek hotelowych 2015 roku: 1. The Ritz-Carlton 2. Oberoi Hotels & Resorts 3. Raffles Hotels & Resorts 4. Langham Hotels and Resorts 5. Rocco Forte Hotels 6. Dorchester Collection 7. Capella Hotels and Resorts 8. Park Hyatt 9. Shangri-La Hotels and Resorts 10. Armani Hotels and Resorts
|