Seminarium „Jak sprzedać weekend? Trendy w turystyce city break”

2015-10-21, 18:07:29

W dniu 20 października 2015 r. na stadionie PGE Narodowy w Warszawie odbyło się  seminarium organizowane przez Ministerstwo Sportu i Turystyki „Jak sprzedać weekend? Trendy w turystyce city break”.

Udział gospodarki turystycznej w PKB w Polsce utrzymuje się na dość stabilnym poziomie, ok. 5 – 6% krajowego PKB. Stabilny rozwój turystyki. Tak dobre wyniki dla turystyki w Polsce to zasługa coraz lepszej infrastruktury, wzmocnienia wizerunku Polski na arenie międzynarodowej oraz znaczny wzrost wartości marki Polska. Dodatkowo do wzrostu liczby turystów zagranicznych przyjeżdżających do Polski (w 2014 r. ponad 16 mln) przyczyniły się liczne kampanie promocyjne realizowane przez Polskę na rynkach zagranicznych. Znaczący wpływ mają również różnego rodzaju imprezy kulturalno – sportowe, koncerty i festiwale organizowane w naszym kraju, przyciągające turystów krajowych i zagranicznych. ##

Dużą popularnością cieszą się wyjazdy city break stanowiąc  alternatywę dla dłuższego wypoczynku wakacyjnego. Sprzyja temu  rozwój hotelarstwa, powstawanie regionalnych portów lotniczych i oferty tanich linii lotniczych. Warto również podkreślić, iż najbardziej natężony ruch turystyki weekendowej przypada na wiosnę i jesień, czyli poza ścisłym sezonem wakacyjnym, co wiąże się także z korzyściami z przedłużenia sezonu turystycznego.

Problematyka pierwszej sesji seminarium koncentrowała się na prezentacji dobrych praktyk dotyczących europejskich top destynacji: Lizbony, San Sebastian, Paryża i Amsterdamu. Druga sesja poświęcona była  przekazaniu dobrych pomysłów i sprawdzonych rozwiązań z Polski: Pomorza, Mazowsza, Podkarpacia oraz Poznania i Warszawy.


Źródło: MSport.Gov.pl – 20.10.2015



www.hotelinfo24.pl