54 hotele Starwooda w Ameryce Północnej przedmiotem penetracji szpiegującego oprogramowania

2015-11-23, 10:03:01

Starwood Hotels & Resorts Worldwide poinformował, że systemy punktów sprzedaży w 54 hotelach sieci w Ameryce Północnej zostały zainfekowane złośliwym oprogramowaniem, umożliwiając nieuprawnionym osobom dostęp do danych kart płatniczych niektórych klientów.

Niezwłocznie po odkryciu problemu, Starwood zaangażował niezależnych ekspertów w celu podjęcia szeroko zakrojonego dochodzenia w celu ustalenia stanu faktycznego. Na podstawie przeprowadzonych badań, wykryto szkodliwe oprogramowanie w niektórych restauracjach, sklepach z pamiątkami i w systemach innych punktów sprzedaży, w zainteresowanych obiektach sieci Starwood. W chwili obecnej, nic nie wskazuje na to, że zaatakowane zostały systemy rezerwacyjne czy systemy członkowskie programu lojalnościowego Starwood Preferred Guest. ##

Oprogramowanie szpiegujące zostało tak zaprojektowane, aby przechwycić pewne informacje dotyczące kart płatniczych, w tym imię i nazwisko posiadacza karty, numer karty płatniczej, kod zabezpieczający i datę ważności. Nie ma dowodów na to, że inne informacje o klientach, takie jak informacje kontaktowe lub PIN-y, mogły zostać przejęte. Zaatakowane hotele podjęły kroki w celu zabezpieczenia danych kart płatniczych klientów, a złośliwe oprogramowanie nie stwarza już zagrożenia dla klientów korzystających z takich kart, w hotelach sieci Starwood.

"Ochrona danych naszych klientów jest strategicznie ważna dla Starwooda, stąd podchodzimy do tego problemu niezwykle poważnie", powiedział Sergio Rivera, prezes Starwooda na region obu Ameryk. „Natychmiast po powzięciu wiadomości o zaistniałej sytuacji, podjęliśmy działania w celu ustalenia stanu faktycznego. Ściśle współpracujemy z organami ścigania i koordynujemy działania z organizacjami kart płatniczych. Chcemy zapewnić naszych klientów, że wdrożyliśmy dodatkowe środki bezpieczeństwa, aby zapobiec tego typu przestępstwom w przyszłości."

Starwood zachęca jednocześnie klientów do dokładnego przeglądania i monitorowania swoich wyciągów z rachunku kart płatniczych. Jeśli klienci zauważą, że ich karty płatnicze mogły być wykorzystane przez osoby nieuprawnione, powinni niezwłocznie skontaktować się ze swoim bankiem lub wystawcą karty.


Źródło: Starwood Hotels & Resorts Worldwide



www.hotelinfo24.pl