Clayton, Hilton i Maldron zdominowały markowy hotelowy sektor Dublina

2016-01-18, 15:15:13

Wysoki poziom hotelowej sprzedaży doprowadził w ostatnich latach do znacznego wzrostu liczby markowych hoteli w Irlandii. Według nowego raportu Savills Ireland, ponad 25% wszystkich pokoi hotelowych w Irlandii należy do markowych sieci hotelowych. 55% pokoi związanych z tymi sieciami znajduje się w Dublinie, gdzie prym wiodą - Clayton (1,426 pokoi), Hilton (1,310) i Maldron (997), które posiadają 48% zasobów pokojowych wszystkich markowych hoteli w mieście.

Poza Dublinem, czołówka markowych sieci obejmuje Carlson Rezidor (1,187 pokoi) i Great National (1,144 pokoi). Nowa sieć powstająca z połączenia grup Marriott i Starwood, będzie miała cztery hotele w Irlandii – po dwa reprezentujące każdą z grup (795 pokoi). ##

Tom Barrett, dyrektor działu Hotels & Leisure w Savills Ireland, powiedział: „Jesteśmy obecnie świadkami napływu dużych lokalnych i międzynarodowych marek hotelowych, przyciąganych przez wychodzącą z kryzysu gospodarkę Irlandii i kwitnący sektor turystyczny. W ciągu ostatnich 18 miesięcy, The Burlington Hotel został przemianowany na DoubleTree by Hilton, Dalata dokonała rebrandingu ośmiu hoteli pod potrzeby marki Clayton, a InterContinental Hotels Group przyspieszyła swoje działania w Dublinie wraz z przejęciem hotelu Four Seasons w Ballsbridge i wkrótce zamierza otworzyć Holiday Inn Express przy O'Connell Street."

Spodziewając się większej ilości hoteli wchodzących na rynek w 2016 roku, Savills jest zdania, że zaobserwowany trend będzie kontynuowany - ze szczególnym naciskiem na główne ośrodki w kraju. Ponadto, nowe przedsięwzięcia hotelowe - w szczególności w Dublinie – będą w centrum zainteresowania sieciowych marek, starających się o wypełnienie rynkowych luk.



www.hotelinfo24.pl