Mercure Gallery – nowa marka Orbisu

2007-12-06, 13:49:13

Orbis chce wprowadzić do Polski nową markę Accora i uzdrowić Orbis Travel, nierentowne biuro podróży – informuje Puls Biznesu.

Orbis to dziś Sofitele (5 gwiazdek), Novotele (4), Mercure (3), Ibisy (2) i Etapy (1). Jednak prezes Orbisu Jean-Philippe Savoye zapowiada pojawienie się w przyszłym roku nowej marki w Polsce – Mercure Galery.
Będą to małe hotele, tzw. butikowe, poniżej 100 pokoi, w standardzie między Novotelem a Sofitelem. W tym celu spółka przebuduje hotele Giewont w Zakopanem i Francuski w Krakowie, które dziś działają pod nazwą Orbis (czyli nie są standaryzowane).

Niewykluczone też, że w kolejnych latach pojawią się następne hotele marki Mercure Galery, ale jedynie w największych miastach i najpopularniejszych miejscowościach turystycznych.

W dalszej perspektywie Orbis rozważy wprowadzenie do Polski kolejnych marek Accora. Znaku Pullman, sygnującego hotele luksusowe, nie zobaczymy jednak wcześniej niż za 3-4 lata. Długo będziemy też czekać na All Seasons.

Jeśli chodzi o rozwój w segmencie hoteli ekonomicznych, to Orbis już od ponad dwóch lat realizuje strategię zakładającą utworzenie sieci takich obiektów. Za cztery lata chce mieć w portfolio 30 Ibisów i 20 Etapów. Tylko w przyszłym roku w budowie będzie 15 obiektów. Grupa sukcesywnie sprzedaje te hotele, które nie mają dla niej znaczenia strategicznego lub których renowacja byłaby zbyt kosztowna. Obecnie w końcowej fazie są negocjacje dotyczące sprzedaży hoteli Grand w Łodzi i Neptun w Szczecinie. Nie ujawnia się ich wartości. Ostatnia transakcja tego typu - sprzedaż hotelu Monopol we Wrocławiu  dała spółce 34 mln zł zysku brutto. Z kolei na przyszły rok nie zaplanowano sprzedaży hoteli. W zamian za to Orbis będzie szukał nabywców na grunty. Chodzi m.in. o działki przy hotelach w Warszawie i w Trójmieście. W przyszłym roku Orbis zajmie się też uzdrawianiem swojej spółki zależnej - Orbis Travel.

Źródło: Puls Biznesu – 6.12.2007 r.



www.hotelinfo24.pl