Hilton rozważa uruchomienie nowej „hostelowej” marki

2016-04-04, 13:50:20

Hilton Worldwide Holdings Inc., największa na świecie firma hotelarska pod względem liczby pokoi, może wprowadzić na rynek nową markę, która koncentrować się będzie na małych, tanich hotelach lokowanych w dużych miastach, poinformował dyrektor generalny hotelowego giganta, Chris Nassetta.

W chwili obecnej jest koniunktura na obiekty, które mają więcej miejskiego stylu i funkcjonują w skali mikro-hotelu" powiedział w udzielonym w Berlinie wywiadzie, Chris Nassetta. „Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, aby zaangażować się w tej przestrzeni, ale jest to z pewnością jedno z tych zjawisk, które analizujemy." ##

Hilton, właściciel marek Waldorf-Astoria i Hampton Inn, dąży do zaspokojenia rosnącego popytu wśród grupy młodych turystów, poszukujących komfortowego, ale bez zbędnych dodatków, niedrogiego kwaterunku. Wielkie firmy hotelarskie stanęły w obliczu narastającej konkurencji oferującej tanie kwatery za pośrednictwem Internetu. Najlepszym przykładem tej rywalizacji jest niewątpliwie oferta firmy Airbnb Inc.

Przyszła marka oferowałaby najmłodszym gościom zakwaterowanie typu „hostelowego”, po niższych cenach i z ograniczonym zakresem usług. Jak powiedział Nassetta, Hilton woli projektować i uruchamiać swoje własne marki, zamiast dokonywania przejęć mniejszych sieci.

Wydatki związane z usługami hotelarskimi wśród młodych zagranicznych turystów na całym świecie mają wzrosnąć z 230 miliardów $ w 2014 roku,  do  336 miliardów $ w roku 2020 – prognozuje konferencja firmy Stay Wyse. Połowa pokolenia milenijnego wyda co najmniej 1000 euro (1100 $) w czasie podróży, głosi raport firmy z listopada 2014 roku.

Siła nabywcza tej grupy konsumenckiej zainteresowała więc inwestorów. Fonciere des Regions z Francji, nabywająca budynki, które będą prowadzone przez Meininger Holding GmbH, wchodzącą w skład Cox & Kings Ltd. Invesco Real Estate z siedzibą w Bombaju, zawarła w 2014 roku umowę zakupu 23 procent udziałów w firmie Generator za 60 milionów euro,  które to pieniądze zostaną wykorzystane na nowe projekty.

Hilton, dysponujący 747,000 pokojami, jest największą na świecie spółką hotelarską, wyprzedzając Marriott International Inc i InterContinental Hotels Group Plc, wynika z danych zestawionych przez firmę STR. W dniu 26 lutego 2016 roku, Hilton poinformował, że podzieli się na trzy podmioty zajmujące się:  prowadzeniem hoteli, zarządzaniem nieruchomościami przez REIT (fundusze inwestycyjne rynku nieruchomości) i prowadzeniem biznesu time-share.


Źródło: Hilton Worldwide



www.hotelinfo24.pl