Ważny krok w budowie największej firmy hotelarskiej świata

2016-04-09, 12:05:08

Posiadacze papierów wartościowych spółek Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) i Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. (NYSE: HOT) głosowali, na oddzielnie dla każdej ze spółek przeprowadzonych walnych zgromadzeniach, za połączeniem obu firm i utworzeniem wspólnej sieci, która ze względu na swój rozmiar, stanie się największą firmą hotelową świata

Posiadacze ponad 97 procent papierów wartościowych firmy Marriott, obecni i głosujący na zgromadzeniu, co stanowi ponad 79 procent kapitału zakładowego, głosowało za przyjęciem wniosku w sprawie emisji akcji zwykłych Marriotta w związku z dokonaną transakcją, a posiadacze ponad 95 procent akcji spółki Starwood obecni i głosujący na posiedzeniu, reprezentujący ponad 63 procent wyemitowanych akcji, za przyjęciem wniosku w sprawie zatwierdzenia transakcji. ##

Arne Sorenson, prezes i dyrektor generalny Marriott International, powiedział: „Dzięki udzielonej dzisiaj (08.04.2016) zgodzie, jesteśmy o wiele bliżej na drodze do ostatecznej finalizacji transakcji. Nasze zespoły nadal opracowują plany integracji obu naszych firm, a naszym obowiązkiem jest terminowe i sprawne jej przeprowadzenie. Doceniamy zaufanie, jakie wyrazili właściciele akcji w naszą zdolność do budowania długoterminowej wartości i możliwości rozwojowych połączonych firm."

Thomas B. Mangas, dyrektor generalny sieci Starwood, stwierdził: "Dzisiejsze głosowanie jest ważnym krokiem w kierunku zamknięcia tej transakcji i jesteśmy wdzięczni za ciągle okazywany entuzjazm i wsparcie dla tego połączenia. Nie ma wątpliwości, że ta transakcja stawia naszą firmę na najlepszej ścieżce rozwojowej. Jesteśmy też zadowoleni z możliwości, jakie to połączenie stworzy dla naszych akcjonariuszy, współpracowników, właścicieli i gości."

W ostatecznym rozliczeniu akcjonariusze Starwooda otrzymają za jedną swoją akcję, 0,8 akcji zwykłej Marriotta plus 21,00 $ w gotówce.

Marriott International prowadzi swoją działalność w ramach następujących marek: The Ritz-Carlton, Bulgari, Edition, JW Marriott, Autograph Collection Hotels, Renaissance Hotels, Marriott Hotels, Delta Hotels and Resorts, Marriott Executive Apartments, Marriott Vacation Club, Gaylord Hotels, AC Hotels by Marriott, Courtyard, Residence Inn, SpringHill Suites, Fairfield Inn & Suites, TownePlace Suites, Protea Hotels i MoxyHotels.

Starwood z kolei posiada sieć następujących marek: St. Regis, The Luxury Collection, W, Westin, Le Méridien, Sheraton,Tribute Portfolio, Four Points by Sheraton, Aloft, Element. Prowadzi również partnerską działalność z firmą Design Hotels.


Źródło: Marriott International



www.hotelinfo24.pl