Recepcja - centrum turystycznego wszechświata gości hotelowych

2016-05-04, 17:47:07

Turyści z całego świata, przyjeżdżając do Polski, często mają już ustaloną listę miejsc, które chcą odwiedzić. Sam Kraków, nie dość że wyjątkowo piękny i atrakcyjny turystycznie, jest jednocześnie dobrą bazą wypadową – po zwiedzeniu najważniejszych zabytków miasta można szybko i łatwo dostać do Zakopanego, Kopalni Soli w Wieliczce czy Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu. Oferujących jednodniowe wycieczki jest wielu, ale nie trzeba zaprzątać sobie głowy wyborem – obsługa hotelu, w którym nocujemy, niejednokrotnie przychodzi z pomocą i załatwia wszystkie formalności.

Hotele, współpracując z lokalnymi biurami proponującymi wycieczki po kraju, są w stanie zaoferować gościom bogaty wybór atrakcji. Już po zameldowaniu otrzymujemy podstawowe informacje na temat dostępnych destynacji. Jeśli zdecydujemy się na którąś z nich – recepcjonista służy dodatkowymi informacjami, takimi jak plan wycieczki, dostępne terminy oraz cena. ##

Na początek staramy się zainteresować gości dostępną ofertą. Kiedy podejmą decyzję o kupnie wycieczki, my zajmujemy się formalnościami, organizujemy bilety i już na drugi dzień mogą zostać odebrani przez organizatora bezpośrednio spod hotelu – tłumaczy Paulina Zoń, manager Atelier ApartHotel. – Wycieczki te oferujemy przy współpracy z krakowskimi biurami, m.in. SeeKrakow czy DiscoverCracow, z którymi nasi goście jeżdżą głównie do Auschwitz, Wieliczki oraz czasami do Zakopanego – dodaje.

Turyści zatrzymujący się w Krakowie nierzadko zainteresowani są zwiedzaniem miasta w formie zorganizowanej wycieczki z przewodnikiem. Najczęściej pytają o Stare Miasto, Podgórze, Kazimierz czy Fabrykę Schindlera, ale pojawiają się również prośby o pomoc w dotarciu do innych, mniej popularnych miejsc. Na szczęście Kraków dysponuje bogatą ofertą firm turystycznych, dzięki którym można zorganizować prawie wszystko.

Wraz z CrazyGuides czy innymi podobnymi firmami organizujemy na przykład wycieczki po Nowej Hucie starymi samochodami, głównie trabantami. To dość popularna atrakcja, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Nie raz organizowaliśmy także wypady na strzelnicę czy gokarty. Co więcej, w naszym obiekcie można kupić ”Krakow Card”, pozwalającą na korzystanie z komunikacji miejskiej oraz gwarantującą zniżki do wielu krakowskich muzeów – dodaje Paulina Zoń.

Oprócz sztandarowych destynacji hotele organizują np. wypady do Warszawy, Wadowic czy na spływ Dunajcem, jednak o wiele rzadziej. Większość gości, przyjeżdżając do Krakowa, w swoim programie must-see ma Auschwitz i Wieliczkę, dlatego nie trzeba specjalnie się natrudzić, aby sprzedać te wycieczki. Propozycja recepcjonisty jest zwykle przyjmowana z wdzięcznością. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się oświęcimskie muzeum w miejscu dawnego obozu koncentracyjnego. Po głośnej 70. rocznicy wyzwolenia Auschwitz-Birkenau w ciągu kilku miesięcy liczba zwiedzających muzeum wzrosła o 40 procent i przez cały rok przyjmuje ono tysiące odwiedzających z całego świata. Popularne jest również zwiedzanie Kopalni Soli w Wieliczce, unikatowego obiektu górniczego, jednego z największych i najstarszych zakładów przemysłowych w Europie. Na każdy z wyjazdów warto zarezerwować jeden dzień pobytu.

Wycieczka z Krakowa do Auschwitz trwa wraz z dojazdem i powrotem ok. 6-7 godzin, a do Wieliczki 4 godziny. Obie dostępne są w kilku językach, ale najczęściej wybierana jest wersja angielska – tłumaczy Ilona Skórkowska z Artery Hotels. – Dodatkowo goście często proszą nas o pomoc w dotarciu do miejsc, które chcieliby zobaczyć na własną rękę, np. Sanktuarium w Łagiewnikach czy Muzeum Lotnictwa. Zawsze chętnie udzielamy tej pomocy – dodaje.

Jak widać, możliwości jest wiele, wystarczy wybrać najbardziej odpowiednią dla siebie opcję, a resztą zajmie się obsługa hotelu. Skorzystanie z tego rozwiązania wydaje się szczególnie wygodnie, zwłaszcza że wycieczka może rozpocząć się bezpośrednio pod drzwiami obiektu, w którym nocujemy. Nie martwiąc się formalnościami ani dojazdem, można całą uwagę skupić na podziwianiu zabytków, których w Polsce nie brakuje. Przyglądając się opiniom hotelowych gości, można śmiało stwierdzić, że jest to popularne rozwiązanie, a pomoc obsługi hotelu jest bardzo ceniona przez większość turystów.


Źródło: SymetriaPR.com – 04.05.2016



www.hotelinfo24.pl