Coraz więcej Ibisów i Sheratonów

2007-12-29, 18:41:04

Zagraniczne sieci hotelarskie prześcigają się w planach ekspansji na polski rynek – donosi Rzeczpospolita.

Prawdopodobnie już w 2008 r. do Polski wejdzie Wyndham. Amerykański potentat nie chce na razie podać szczegółów. – Prace nad rozwojem naszej sieci w Polsce są zaawansowane. Skoncentrujemy się głównie na obiektach od dwóch do czterech gwiazdek – zdradza Tobias Brown, dyrektor rozwoju na Europę Środkową w Wyndham. Zapewnia jednak, że pojawią się również obiekty najniższej kategorii, czyli marki Super 8 i Days Inn oraz ekskluzywne - Ramada i Wyndham.

Sieć Qubus Hotel, posiadający obecnie w Polsce już 12 obiektów, planuje nowe, m.in. w Gdańsku, Warszawie i Poznaniu. – Zaczęliśmy rozwój od mniejszych miast, gdzie koszty budowy były niższe. Teraz stawiamy na największe, gdyż chcemy być liderem w segmencie hoteli biznesowych – wyjaśnia Janusz Mitulski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Qubus Hotel.

Zarówno w dużych, jak i małych miastach przybędzie hoteli pod markami francuskiego Accoru (główny akcjonariusz Orbisu). – W mniejszych miejscowościach ceny będą niższe, żeby z noclegu mogło skorzystać więcej osób. Tam nie możemy liczyć na duże grupy zachodnich biznesmenów. Niestety, koszty budowy są już wszędzie takie same, dlatego nadal analizujemy pewne decyzje – mówi Krzysztof Gerula, wiceprezes Orbisu.

Do ekspansji szykuje się też sieć Starwood, właściciel marki Sheraton. – Chcemy działać zarówno w dużych miastach biznesowych, jak i w mniejszych miejscowościach turystycznych – informuje Katarzyna Gontarczyk, rzeczniczka firmy. Nowy Sheraton w Sopocie zacznie przyjmować gości już w 2008 r. Hotel marki Radisson Sas (grupa Rezidor) pojawi się natomiast w Gdańsku, a rok później w Poznaniu.

Źródło: Rzeczpospolita – 28.12.2007 r.



www.hotelinfo24.pl