Tendencje na rynku piekarniczym

2016-06-16, 18:33:11

Chleb to nieodłączna część codziennego jadłospisu. Wydawałoby się, że znajdziemy go w każdym gospodarstwie domowy w Polsce, jednak zmienne trendy żywieniowe i tendencje rynkowe sprawiły, że jego konsumpcja zaczęła spadać. Jak wygląda segment chleba w obecnym czasie i jakie przewidywania mają specjaliści z branży? Na pytania odpowiada ekspert z firmy Dan Cake Polonia.
 
Pieczywo niezmiennie jest drugą, pod względem wielkości konsumpcji, kategorią żywnościową. Analizując ostatnie ćwierć wieku widać wyraźny spadek konsumpcji tego produktu. Jakie są przyczyny takiej sytuacji? ##

Zmiana świadomości konsumenta i stylu życia oraz trendów kulinarnych. – mówi Wiktor Kowalski, ekspert z Dan Cake Polonia. Konsumenci coraz częściej korzystają z diet, przez co w ich menu chleb gości coraz rzadziej. Na decyzje zakupowe wpływa również styl życia – brak czasu na domowe śniadania sprawia, że spożywamy je w czasie tygodnia pracy poza domem, często zastępując pełnowartościowy posiłek słodką przekąską. – dodaje.
 
Obecnie konsumenci kupują pieczywo codziennie – w marketach, dyskontach i sklepach mniejszego formatu (tzw. convenience). Codzienne zakupy świeżego chleba czy bułek możliwe są dzięki odpiekowi mrożonego pieczywa na miejscu. Zupełnie inaczej wygląda kwestia spożycia chleba tostowego, który w Polsce regularnie spożywa ok. 40% gospodarstw domowych. Pieczywo tego rodzaju jest kupowane niejako „na zapas” przy okazji większych cotygodniowych zakupów.
 
Znając upodobanie naszych klientów do tostowania i słabnącą pozycję tradycyjnego pieczywa jako takiego– stworzyliśmy ciemny chleb tostowy, który w swoim składzie posiada mieszankę aż 3 rodzajów mąki. To pełna wartości odżywczych alternatywa dla białego pieczywa. Dodatkowo – chleb można jeść tak w wersji opieczonej jak i „na zimno” – mówi ekspert z Dan Cake.

Na rynku chleba tradycyjnego pojawia się wiele możliwości dla konsumentów. Jak zatem będzie kształtował się rynek chleba w najbliższym czasie?
 
Naszym zdaniem spadki zostaną zahamowane, a sama kategoria zacznie notować wzrosty. Coraz więcej pozytywnych informacji słyszy się odnośnie walorów wprowadzenia pieczywa do codziennej diety. To ważny składnik odżywczy i magazyn potrzebnych dla organizmu makroelementów. Bezsprzecznie tendencję wzrostową będą wykazywały chleby gruboziarniste oraz z mąk razowych. – podsumowuje Wiktor Kowalski z Dan Cake. – W przypadku pieczywa nie należy również zapominać o jego promocji. Systematyczne przypominanie i utrwalanie w świadomości konsumentów pewnych nawyków jest bardzo ważne i stanowi istotny aspekt edukacji społeczeństwa.
 
Rok 2016 będzie kluczowym, dla tego segmentu spożywczego, okresem.


Źródło: Sfera-PR.pl – 16.06.2016
 


www.hotelinfo24.pl