Wiedza, produkt i współpraca kluczem do sukcesu w turystyce - konferencja w Szczecinku

2016-06-19, 11:14:43

Kolejne w tym roku szkolenie odbyło się w województwie zachodniopomorskim. Konferencja została zorganizowana przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z Zachodniopomorską Regionalną Organizacją Turystyczną i Szczecinecką Lokalną Organizacją Turystyczną. Uczestnicy spotkali się 9-10 czerwca w w Szczecinku w Centrum Konferencyjnym w Zamku.

O „Preferencjach cudzoziemca, czyli czym przyciągnąć klienta z Niemiec – analiza i prognozy podroży turystycznych mieszkańców Niemiec” mówił Paweł Lewandowski, dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Berlinie. ##

Rynek niemiecki jest decydujący, jeżeli chodzi o przyjazdy do Polski. 35% turystów, jakich mamy w Polsce, pochodzi z rynku niemieckiego. To daje 6 milionów turystów, którzy spędzili w Polsce przynajmniej jedną noc. To target, o który trzeba zawalczyć, nie wystarczy liczyć na to, że Niemców do Polski przyciągną... sentymenty.

O tym, jak można skutecznie wykorzystać narzędzie, jakim są aplikacje mobilne (a konkretnie „Włóczykije Pojezierza” oraz „Guide 4 Art”) mówiła Beata Stankiewicz ze Stowarzyszenia Gmin Pojezierza Wałeckiego.

- „Włóczykije Pojezierza” to aplikacja na telefony komórkowe stworzona 3 lata temu – mówi Beata Stankiewicz. – W efekcie stworzono kilkadziesiąt nowych tras, niektóre były odświeżone, wszystkie zostały opisane, z wyznaczeniem punktów do zwiedzania, ale i do wykorzystania praktycznego. Chcieliśmy, żeby były tam zabytki muzea, ale też bankomaty, sklepy, noclegi. Na to, by aplikacja powstała, złożyła się praca kilku grup działania. Założenie było takie, by turysta, który do nas przyjedzie, mógł pobrać w prosty sposób aplikację, uruchomić ją i wiedzieć, co się ciekawego dzieje w regionie, co mógłby zobaczyć.

Naukowy punkt widzenia  „Marketing miejsc i działania PR w promocji turystycznej” przedstawił dr Szymon Ossowski z Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu. - Miasto, region, jest swego rodzaju produktem – dowodził. - Nie ma sensu inwestować w promocję, gdy produkt jest słaby. Bolączką Polski jest, że nie mamy silnych marek, wyróżniających nas na zewnątrz. „Wyborowa” i „Wedel” były najbardziej znane zagranicą, ale nie o takie produkty nam chodzi.

Przypieczętowaniem całodziennej konferencji turystycznej była debata pod hasłem „Współpraca kluczem do sukcesu” z udziałem przedstawicieli branży turystycznej, jednostek samorządu terytorialnego i środowiska turystycznego. Dyskutowano m. in. o znaczeniu Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, jej współpracy z LOT-ami oraz samorządami w regionie, w tym z Urzędem Marszałkowskim w Szczecinie. Wnioski? Jest jeszcze sporo do zrobienia. Przede wszystkim konieczne jest dopracowanie przepływu informacji między instytucjami i organizacjami oraz samorządami, a także skuteczna współpraca na szczeblu OT – Urząd Marszałkowski, który ma władzę - dzieli m. in środki na turystykę.


Źródło: POT.Gov.pl – 14.06.2016



www.hotelinfo24.pl