AmRest master-franczyzobiorcą marki Pizza Hut w Europie Środkowo-Wschodniej

2016-08-16, 19:02:30

AmRest Holdings SE (WSE: EAT) („AmRest”, „Spółka”), największa publicznie notowana spółka restauracyjna w Europie ŚrodkowoWschodniej ogłosiła podpisanie w dniu  15 sierpnia 2016 roku Ramowej Umowy Franczyzowej oraz Umowy Rozwoju z Pizza Hut Europe Sarl (US Branch) (“PH Europe”, „Franczyzodawca”) (łącznie: „Umowy”).  

Umowy dotyczą praw i licencji w zakresie rozwoju, posiadania i prowadzenia restauracji Pizza Hut w krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Polsce, Republice Czeskiej, na Węgrzech, w Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Słowacji i Słowenii. Postanowienia Umów będą miały zastosowanie od dnia 1 października 2016 roku. ##

Zgodnie z założeniami Ramowej Umowy Franczyzowej AmRest jako master-franczyzobiorca nabędzie prawa do udzielania na rzecz osób trzecich franczyzy (tzw. subfranczyza) na prowadzenie restauracji Pizza Hut typu Express oraz Delivery (pizza z dostawą), przy zachowaniu określonego udziału lokali prowadzonych bezpośrednio przez Spółkę.

Na mocy Umów AmRest będzie otwierał i prowadził restauracje Pizza Hut typu Express oraz Delivery zgodnie z ustalonym planem rozwoju determinującym minimalną liczbę otwarć  w poszczególnych latach obowiązywania Umów.

Intencją AmRest jest znaczne zwiększenie obecności Pizza Hut na zdefiniowanych  w Umowach rynkach poprzez otwarcie około 300 restauracji tej marki w perspektywie 5 lat.

W ramach ograniczenia kosztów budowania skali biznesu, PH Europe wprowadziła mechanizm obniżający opłaty franczyzowe ponoszone przez AmRest zgodnie z Ramową Umową Franczyzową, który zostanie aktywowany gdy Spółka spełni określone warunki zawarte w Umowie Rozwoju.

Porozumienie z PH Europe jest ważnym wydarzeniem w historii AmRest świadczącym  o zaufaniu, jakim obdarza nas firma Yum! – właściciel marki Pizza Hut oraz nasz wieloletni partner biznesowy” – mówi Wojciech Mroczyński, członek Zarządu Spółki odpowiedzialny za strategię. „Otrzymanie przywilejów master-franczyzobiorcy to krok milowy w rozwoju Grupy AmRest, który pomoże nam znacznie przyspieszyć tempo wzrostu skali na europejskim rynku restauracyjnym oraz umocni pozycję Spółki w sektorze restauracji Casual Dining” – dodaje Mroczyński

Historia AmRest zaczęła się w 1993 roku od otwarcia pierwszej restauracji Pizza Hut na wrocławskim Rynku. Obecnie portfel Spółki liczy 78 restauracji tej marki w trzech krajach:  w Polsce, Rosji i na Węgrzech.

Dynamiczny rozwój marki Pizza Hut w Europie Środkowo-Wschodniej pozwoli Spółce wzmocnić pozycję lidera rynku restauracyjnego w regionie i przyczyni się do kreowania wartości dodanej dla akcjonariuszy Spółki.


Źródło: Amrest.eu/pl/ - 16.08.2016



www.hotelinfo24.pl