Kierownicy Pięter w hotelach: Super nianie hotelowego housekeepingu?

2006-11-11, 13:35:47

Szczególnie pięciogwiazdkowe hotele wykorzystują tak zwanych Kierowników Pięter (Floor Supervisors) wspierających Kierownictwo Housekeepingu. Ale, w jakim dokładnie celu zatrudniani są Kierownicy Pięter? Jakie są ich obowiązki? Kogo nadzorują – i dlaczego?

Powszechnie określani Kierownikami Pięter, ci Pracownicy Hoesekeepingu są przede wszystkim odpowiedzialni za kontrolę obsługi pokoi wykonywanej przez pokojowe w ciągu dnia. Do obowiązków Kierowników Pięter należy sprawdzanie czystości pokoi, sprawności działania urządzeń – i ogólnie mówiąc, odpowiedzialności za to, aby pokoje znajdowały się w stanie umożliwiającym przyjęcie nowych gości – lub zapewnienie przebywającym w hotelu gościom, komfortowych warunków pobytu.

Kontrola Jakości Obsługi Housekeepingowej oznacza kontrolowanie jakości pracy wykonywanej przez współpracowników z Houesekeepingu – Stewardów Pokojowych. Steward Pokojowy, w rzeczy samej, jest zatrudniany w celu zapewnienia takiego poziomu jakości obsługi, dla kontroli którego zatrudniany jest Kierownik Piętra... i interweniowania w razie potrzeby. ##

Ta szeroko stosowana procedura, sugeruje że hotel zatrudnia i płaci wynagrodzenie jednej osobie, za to żeby kontrolowała drugą osobę, zatrudnioną do zabezpieczenia w hotelu właściwej jakości obsługi – którą ta pierwsza osoba, skontroluje i weźmie na siebie ostateczną odpowiedzialność.

W całej organizacji hotelu, nie ma prawie takiego stanowiska, które mogłoby być porównywalne z Kierownikiem Pięter. Za Kierownika Pięter uważa się pracownika, któremu płaci się za skontrolowanie czy praca, za którą płaci się innej osobie jest „warta pieniędzy, które otrzymuje ten pracownik, za pracę za którą w ostatecznym rozrachunku nie odpowiada’ ponieważ odpowiedzialność taką ponosi Kierownik Pięter.

Dziwny rodzaj pracy - pracy której chcielibyśmy się przyglądnąć, dlatego też chcielibyśmy abyś ty również się w to zaangażował:

Czy twój hotel zatrudnia Kierownika Pięter? Dlaczego sądzisz, że praca Stewarda Pokojowego, powinna być ‘nadzorowana’? Na jakich warunkach powinien być zatrudniany Steward – jeżeli nie zatrudniamy w hotelu Kierownika Pięter? Jakie opinie może wyrażać Steward Pokojowy względem swojej własnej jakości obsługi – która jest pod stałym nadzorem innego pracownika? Jakie inne hotelowe stanowiska pracy mogą być porównywane z Kierownikiem Pięter i Pokojowym – i jak się one do nich mają?

Etage Exclusive pracował z wieloma Kierownikami Pięter w przeszłości – i z pewnością szanujemy ciężką pracą, którą wykonywali. Sprawdzanie i powtórne sprawdzanie, zajmowanie się poleceniami płynącymi z recepcji i z poleceniami bezpośrednimi – i wszystko w obrębie ściśle zakreślonego harmonogramu, z pewnością nie jest zadaniem łatwym do osiągnięcia. Cechą wspólną wszystkich Kierowników Pięter, których wcześniej poznaliśmy, było ich wspólne życzenie by: ‘Pokojowe wykazywały więcej troski o jakość pracy, którą wykonywali – lub nadzorowali’

Większości Pokojowym nie sprawiała satysfakcji myśl opiekowania się nimi jak dziećmi, dorosłymi pracownikami, którzy są opłacani za wykonywanie pracy, której kontrolą zajmują się inni i są wynagradzani za zapewnienie, że praca ta została należycie wykonana. Również większość pokojowych była zgodna, co do tego, że stały nadzór niekoniecznie będzie wytwarzał wiarę pokojowych we własne możliwości w zakresie obsługi.

Jednakże pomysł ‘zatrudniania tylko perfekcyjnych pokojowych’ dla obsługi hotelu, wielu Kierowników Pięter dołożyłoby do swoich obowiązków, tę drugą pracę.

 

 

Brigitte Verba

 

 


 

 



www.hotelinfo24.pl