Czy wiesz, że... - Mercure Kraków Stare Miasto - odsłona pierwsza

2016-09-28, 20:25:08

Czy wiesz, że.... czasy Jagiellonów to czasy największej świetności Polski? …z tym okresem najbardziej kojarzy się Kraków? …realną władzę miały kobiety – Barbara Radziwiłłówna i Elżbieta Habsburżanka? …Głowy Wawelskie są jednym z najczęściej przywoływanych symboli ówczesnej stolicy Polski? Bez korzystania z wehikułu czasu można znaleźć się w tym świecie w nowym Mercure Kraków Stare Miasto, który został otwarty 21 września.

Hotel swoją stylistyką oddaje hołd dynastii Jagiellonów. Tutaj toczy się zabawa z historią. ##

Charakterystyczna „ściana marki”, czyli Brand Wall jest wysoka na 4 metry, a jej wzór bezpośrednio nawiązuje do sufitów na Wawelu. Najważniejszym elementem są wiernie skopiowane Głowy Wawelskie, przedstawiające krakowskich mieszczan czasów Jagiellonów.

W lobby hotelowym witają gości portrety dwóch najznamienitszych dam polskiego renesansu, czyli królowych Barbary Radziwiłłówny i Elżbiety Habsburżanki – to powiększenie miniatur wg Cranacha Młodszego.

W lobby konferencyjnym spotkamy polskich królów, których awangardowe portrety to interpretacja wizerunków z obrazów Jana Matejki. Wykonał je na specjalne zamówienie Sławomir Witkowski, profesor Akademii Sztuk Pięknych w  Gdańsku. W salach konferencyjnych uczestnicy spotkań obcują również z renesansem – wzór na tapetach to odwzorowane charakterystyczne dla epoki detale architektoniczne.

Recepcja hotelu odbiega od powszechnie znanego modelu, to miejsce „nieoczywiste” – stanowiska recepcyjne są pojedyncze, co jest bardzo komfortowym rozwiązaniem dla gości. Tutaj odnajdą się osoby, które chcą szybko się zameldować i nie potrzebują czasu na odpoczynek, jak ci, którzy chcą chwilę odetchnąć. Z  myślą o tych drugich przygotowano stoliki różnej wysokości i fotele-trony. Goście stąpają w lobby po posadzce, której motyw jest współczesną interpretacją wzorów podłóg na Wawelu. Z kolei wchodząc na dywan przy Brand Wall mają pod stopami witraż z gotyckiej rozety. Jagiellonowie nie opuszczają gości również w pokojach – ze ścian patrzy na nich królowa Bona i król Zygmunt Stary. To wielkoformatowe wydruki litografii.

Hotel przyjmuje już gości. Mieści się przy ulicy Pawiej, blisko dworca Kraków Główny.  Tę wyjątkową inwestycję zrealizowano za kwotę blisko 90 milionów złotych.


O Mercure
Marka Mercure wzbogaca ofertę AccorHotels o hotele, z których każdy jest inny i zakorzeniony w lokalnym środowisku.

Mercure jest jedyną marką hoteli klasy średniej, która łączy siłę międzynarodowej sieci z gwarancją standardów jakości oraz dobrych doświadczeń z pobytu w hotelach, które są integralną częścią lokalnych środowisk. Hotele Mercure są zarządzane przez hotelarzy, którzy  na całym świecie są otwarci na potrzeby każdego gościa -  podróżującego  w celach biznesowych czy turystycznych. Marka Mercure posiada ponad 730 hoteli w 56 krajach, które są  położone z centrach miast, nad morzem i w górach. www.mercure.com

Grupa Hotelowa Orbis:

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferująca 20 000 pokoi w  117obiektach. Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach, w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery by Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne1-gwiazdkowe.

Strategicznym inwestorem Orbisu jest AccorHotels, wiodący na świecie operator hotelowy

O ACCORHOTELS
AccorHotels jest światowym liderem w branży travel&lifestyle, oferującym wyjątkowe przeżycia w ponad 4000 hoteli a także 2500 domów na wynajem, na całym świecie. Czerpie podwójne doświadczenie - jako inwestor i operator hotelowy poprzez działy HotelInvest i HotelServices w 95 krajach. Na jego portfolio składają się uznane na świecie marki luksusowe, takie jak: Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman, and Swissôtel, jak również popularne hotele klasy średniej: Novotel, Mercure, Mama Shelter i Adagio. Ponadto, zawiera w sobie także hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget i marki regionalne: Grand Mercure, The Sebel and hotelF1.
Dzięki zróżnicowanej klasie hoteli i bogatej historii, sięgającej blisko pięciu dekad, AccorHotels, wraz ze swym zespołem ponad 240 000 kobiet i mężczyzn wypełnia misję, polegającą na tym, by każdy czuł się w jego progach mile widziany, zgodnie z hasłem „Feel Welcome”. Goście mają dostęp do jednego z najlepszych programów lojalnościowych na świecie – Le Club AccorHotels. AccorHotels jest bardzo zaangażowany w życie lokalnych społeczności i działa na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz równouprawnienia poprzez PLANET 21, kompleksowy program, który skupia pracowników, gości oraz partnerów.
Akcje Accor SA są notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY).

Więcej informacji oraz możliwość rezerwacji pobytów dostępne są na stronach: accorhotels-group.com lub accorhotels.com.



Źródło: PublicDialog.pl – 27.09.2016



www.hotelinfo24.pl