Europejska „gra cudów”

2016-10-11, 17:43:24

„Gra cudów” to nowa odsłona kampanii UE “Europa. Otaczają nas cuda” mającej na celu promowanie podróży pomiędzy krajami Unii. Rozpoczęta w czerwcu 2016 roku kampania ma na celu zwrócenie uwagi na wyjątkowy potencjał turystyczny Europy i zachęcenie turystów do podróżowania poza utartymi szlakami, przez cały rok.

Biorąc udział w „grze cudów”, uczestnicy mogą sprawdzić swoją wiedzę na temat europejskich atrakcji turystycznych i w interaktywny sposób poznać różnorodne regiony Europy. Gra Cudów potrwa do 21 listopada. Co tydzień wyłaniany będzie zwycięzca, który otrzyma przewodnik turystyczny po Europie od wiodącego wydawcy. ##

Aby wspierać rozwój turystyki w Europie i popularyzować różnorodne, rozwijające się w sposób zrównoważony lokalizacje, drugi etap kampanii „Europa. Otaczają nas cuda” rozpoczyna się od nowej Gry Cudów. W jej trakcie gracze muszą rozpoznać nietypowe atrakcje turystyczne na podstawie zdjęć zebranych w poprzedniej fazie kampanii. Aby wygrać, należy dokładnie wskazać położenie danego miejsca, umieszczając wskaźnik na wirtualnej mapie. Punkty będą naliczane na podstawie odległości między wskaźnikiem a rzeczywistymi współrzędnymi danej atrakcji turystycznej.

Podczas pierwszej fazy kampanii Europejczyków poproszono, by polecili innym podróżnikom swoje ulubione, mniej znane cele podróży, wskazując je na Mapie cudów i nadsyłając ich zdjęcia. Na podstawie tych materiałów, przedstawiających niesamowite miejsca z 26 krajów Europy, przygotowano galerię ponad 100 europejskich cudów, na które można było potem głosować. Spośród nich obywatelom i jury najbardziej spodobały się trzy fotografie zrobione w: Szwecji, Polsce i Rumunii. Ich autorzy otrzymali bilety InterRail, dzięki którym mogą podróżować po Europie.

Dodatkowe informacje:

Kampania UE „Europa. Otaczają nas cuda” ma na celu promowanie podróży pomiędzy krajami Unii. UE wspiera turystykę jako ważny sektor gospodarki, który wytwarza niemal 10% PKB Unii i zapewnia 25 milionów miejsc pracy (WTTC, Travel & Tourism economic impact. EU.).

Kampanię „Europa. Otaczają nas cuda”, która trwa od czerwca 2016 roku do lutego 2017 roku, wspierają blogerzy i różne organizacje z całej Europy, między innymi Europejska Komisja Turystyki. Przygotowano wiele materiałów multimedialnych zachęcających do podróży po Europie, w tym zestaw filmów promocyjnych i infografiki.

Według Eurostatu w 2015 roku liczba nocy spędzonych przez turystów w obiektach zakwaterowania na terenie Unii Europejskiej (UE) osiągnęła rekordowy poziom 2,8 miliardów noclegów, rosnąc o 3,2% w porównaniu z 2014 rokiem. Od 2009 obserwowany jest stały wzrost liczby noclegów w tego rodzaju obiektach w UE, którego głównym powodem jest większa liczba pobytów nierezydentów. W 2015 r. Hiszpania (421 mln noclegów, wzrost o 4,3% w porównaniu do 2014) umocniła swoją pozycję lidera w zakresie liczby nocy spędzonych przez turystów. Zaraz za nią znalazły się Francja (413 mln, +2,8%), Włochy (385 mln, +1,8%) i Niemcy (379 mln, +3,3%).

Komisja Europejska postawiła sobie za cel wspierać ten trend, promować turystykę w Unii Europejskiej i przyczyniać się do konkurencyjnego wzrostu sektora turystycznego we wszystkich państwach członkowskich,  by tym samym utrzymać  pozycję Europy, jako najpopularniejszego celu podróży.

Więcej szczegółów na stronie internetowej kampanii. Źródło: Komisja Europejska


Źródło: MSport.Gov.pl - 11.10.2016



www.hotelinfo24.pl