Orbis umacnia pozycję lidera w regionie i notuje dwucyfrowy wzrost zysku

2016-10-27, 17:55:46

„W kolejnych kwartałach 2016 roku z satysfakcją odnotowujemy postęp w realizacji każdego z naszych strategicznych priorytetów, jakimi są: Wyniki, Portfolio i Ludzie.  Widoczny jest również pozytywny wpływ naszych działań na wyniki operacyjne i finansowe oraz zadowolenie gości. Orbis w pełni wykorzystał sprzyjający klimat gospodarczy, a dzięki aktywnemu zarządzaniu przychodami oraz skutecznym wysiłkom w zakresie sprzedaży i dystrybucji spełniającym oczekiwania naszych gości osiągnęliśmy rekordowo wysokie wyniki.”– Powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis SA.

WYNIKI

Dobre wyniki finansowe potwierdza wzrost przychodów ze sprzedaży netto o 8,6% do poziomu 1 036,2 mln zł oraz wzrost EBITDAR o 11,1% (do poziomu 376,8 mln zł) w porównaniu do 9 miesięcy roku 2015. EBITDA operacyjna wyniosła 302,8 mln zł, co stanowi 15,0% wzrost w porównaniu do roku ubiegłego. Wyniki operacyjne były równie dobre, co potwierdza wzrost RevPAR o 11,2% do poziomu 171,9 zł w całej Grupie. Tak dobry wynik został osiągnięty dzięki wzrostowi średniej ceny za pokój o 8,2%, jak również dzięki wyższej frekwencji w
e wszystkich państwach regionu (wzrost o 2,0 pp do poziomu 73,2%). Spoglądając w przyszłość i analizując rezerwacje na nadchodzące miesiące Orbis potwierdza ogłoszone w lipcu, ambitne założenia odnośnie poziomu wskaźnika EBITDA operacyjna. ##

PORTFOLIO

Zarządzanie aktywami i rozwój portfela Grupy jest ważnym filarem strategii Orbisu. W trzecim kwartale nastąpiło otwarcie dwóch własnych hoteli: ibis Gdańsk Stare Miasto (120 pokoi) oraz Mercure Kraków Stare Miasto (200 pokoi) – obie inwestycje hotelowe jako pierwsze w kraju posiadają tzw. zielony certyfikat BREEAM, dzięki czemu Orbis zyskał pozycję pioniera w tej dziedzinie w Polsce. Wartość inwestycji kapitałowych przeznaczonych na te przedsięwzięcia w okresie od 2014 do 2016 roku wyniosła łącznie ponad 110 mln zł. Grupa wzmocniła pozycję lidera rynku hotelowego w regionie - Orbis podpisał 4 nowe umowy asset light obejmujące hotele w Polsce, Rumunii i Estonii (łącznie ponad 600 pokoi). Umowy te przyczynią się do dalszej przebudowy struktury firmy i wzmocnią obecność marek hotelowych w tych krajach. Plan rozwoju Grupy Orbis przewiduje 27 nowych hoteli  (3 100 pokoi) do roku 2020. Hotele powstaną w głównych ośrodkach b
iznesowych i w najważniejszych miastach wzmacniając obecność Spółki na obiecujących rynkach w regionie (takich jak np. Rumunia i Macedonia). Orbis wciąż poszukuje nowych możliwości tworzenia wartości.

LUDZIE

Wyniki nie byłyby tak dobre bez zaangażowania pracowników, którzy z powodzeniem realizują strategię Spółki. W trzecim kwartale roku Orbis koncentrował się nie tylko na pozyskaniu i utrzymaniu utalentowanych pracowników, wspieraniu transformacji cyfrowej, lecz także – lub przede wszystkim - na wprowadzaniu w życie nowej kultury, nowego stylu przywództwa, wspierającego inicjatywę. W trzecim kwartale 2016 roku w Orbisie powstał tzw. „Shadow Comex”, komitet składający się z millenialsów - 10 osób (kobiet i mężczyzn poniżej 35 roku życia), zatrudnionych w hotelach oraz w centrali spółki. Rolą tego komitetu jest wniesienie nowej perspektywy postrzegania i myślenia o teraźniejszości i wyzwaniach przyszłości. Orbis ma ambicję wyznaczania trendów w branży hotelarskiej w regionie. Aby odnosić sukcesy dziś i jutro należy zapewnić sobie różnorodność pomysłów, sposobów myślenia i świeżość spojrzenia.

Zarówno w trzecim kwartale, jak też w pierwszych 9 miesiącach 2016 roku Orbis wzmocnił swoją pozycję w regionie. Zdecydowanie potwierdzam naszą zdolność do tworzenia wartości dla naszych akcjonariuszy w przyszłości w oparciu o wyraźnie określoną strategię ukierunkowaną na Wyniki, Portfolio i Ludzi. Mamy ambitne cele na najbliższe miesiące, jednymi z najważniejszych są kulturowa transformacja w Grupie, prowadząca do wzmocnienia pozytywnych doświadczeń naszych gości oraz budowanie nowych możliwości w świecie cyfrowym, które na nowo definiują znaczenie słów „gościnność” i „hotelarstwo””.- Podsumował Gilles Clavie.

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej oferująca 20 000 pokoi w 120 obiektach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

AccorHotels jest wiodącą na świecie grupą hotelową działającą na rynku turystyki i usług lifestylowych, która proponuje podróżującym obsługę z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. Grupa oferuje wyjątkowe doświadczenia z pobytu w ponad 4 000 hoteli i rezydencji oraz w 2 500 najwspanialszych domów na całym świecie. Grupa AccorHotels działa w 95 krajach, wykorzystując doświadczenie zarówno inwestora (HotelInvest) jak i operatora hotelowego (HotelServices). W portfelu Grupy znajdują się luksusowe marki o międzynarodowej renomie: Raffles, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel, Sofitel, onefinestay, MGallery by Sofitel, Pullman i Swissôtel; popularne marki klasy średniej i butikowej jak Novotel, Mercure, Mama Shelter oraz Adagio, chętnie odwiedzane marki ekonomiczne, do których należą ibis, ibis Styles, ibis budget oraz marki regionalne Grand Mercure, The Sebel i hotelF1.
Szczycąc się szerokim wachlarzem marek i blisko pięćdziesięcioletnią historią, Grupa AccorHotels wraz z międzynarodowym zespołem ponad 240 000 oddanych pracowników realizuje  podstawową, głęboko zakorzenioną w ich sercach misję – „by każdy gość czuł się mile widziany". Goście cenią sobie możliwość uczestniczenia w jednym z najlepszych na świecie hotelowych programów lojalnościowych – Le Club AccorHotels.
AccorHotels aktywnie działa wśród społeczności lokalnych i jest zaangażowana w realizację zadań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zobowiązań solidarnościowych poprzez wdrażanie programu PLANET 21, w ramach którego pracownicy, goście i partnerzy wspólnie działają na rzecz zrównoważonego wzrostu Grupy.
Akcje Accor SA są notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY).  
Informacje i rezerwacje: accorhotels.group lub accorhotels.com.  
Zapraszamy do polubienia nas i śledzenia w serwisach Twitter i Facebook.
Partnerem strategicznym Orbisu jest
Informacje o AccorHotels:
Zarezerwuj pokój w hotelu:   www.twitter.com/accorhotelsgroup | www.accorhotels-group.com    www.accorhotels.com


Źródło: Accor.com – 27.10.2016



www.hotelinfo24.pl