AmRest umacnia swoją pozycję w Niemczech poprzez przejęcie 15 restauracji KFC

2016-12-05, 17:59:26

AmRest Holdings SE („AmRest”, “Spółka”) (GPW: EAT), największa publicznie notowana spółka restauracyjna w Europie Środkowo Wschodniej, ogłosiła podpisanie w dniu 30 listopada 2016 roku umowy przejęcia 15 restauracji KFC od Kentucky Fried Chicken (Great Britain) Ltd., German Branch za kwotę 10,3 milionów euro. Finalizacja transakcji zależeć będzie od uzyskania zgód właściwych organów antymonopolowych oraz spełnienia standardowych warunków wstępnych, a jej zakończenie planowane jest w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
     
Zdaniem Zarządu AmRest zakup restauracji KFC w Niemczech jest znaczącym krokiem zbliżającym Spółkę do uzyskania pozycji lidera rynku restauracyjnego w Europie. Zakończenie transakcji wzmocni pozycję AmRest na perspektywicznym rynku niemieckim, na którym aktualnie Spółka prowadzi sieć kawiarni Starbucks i restauracji La Tagliatella. ##
 
Cieszymy się z szansy, jaką ta transakcja otwiera przed AmRest i marką KFC.  Ponad dwudziestoletnie, międzynarodowe doświadczenie Spółki w prowadzeniu restauracji KFC w połączeniu z kompetencjami naszego partnera – Yum! – właściciela marki, sprawia że jesteśmy przekonani o dużej wartości, jaką ta współpraca przyniesie dla naszych klientów, pracowników i udziałowców.  Nasza wizja zakłada wejście na ścieżkę szybkiej ekspansji w najbliższych kilku latach. Widzimy jak dobrze marka KFC odbierana jest przez niemieckich klientów. Jesteśmy przekonani, że nasze przywiązanie do najwyższych standardów prowadzenia restauracji sprawi, że zadowolenie gości osiągnie jeszcze wyższy poziom” – powiedział Olgierd Danielewicz, Prezydent Marki KFC w AmRest.

Insa Klasing, Generalny Manager KFC w Niemczech dodała: “AmRest jest sprawdzonym, bardzo ważnym partnerem KFC w wielu innych krajach Europy. Z uznaniem patrzymy na AmRest nie tylko przez pryzmat dużych zasobów finansowych, lecz także dobrej znajomości branży i wspólnego systemu wartości”.

Intencją AmRest jest wykorzystanie doświadczenia zdobytego w prowadzeniu ponad 500 restauracji KFC w 8 krajach Europy do dynamicznego rozwoju sieci tej marki na rynku niemieckim. Transakcja ta doskonale wpisuje się w strategię Spółki, pozwalając jej na dalszy wzrost i wygenerowanie dodatkowej wartości dla udziałowców.


Źródło: AmRest.eu – 01.12.2016
 


www.hotelinfo24.pl