Hotelarze z IGHP zapłacą o połowę mniej za reemisję kanałów TVP

2016-12-12, 18:06:34

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego zawarła porozumienie z Telewizją Polską w zakresie specjalnych cen z tytułu reemisji sygnału telewizyjnego dla hotelarzy. Wynegocjowane przez Izbę stawki za prawa nadawcze są o połowę mniejsze od cen rynkowych. Hotele, które są członkami Izby, mogą w ramach porozumienia podpisać stosowną dla siebie, indywidualną umowę na odbiór i dystrybucję sygnału telewizyjnego.
 
Rozmowy IGHP z TVP na temat preferencyjnych stawek za retransmisję sygnału telewizyjnego dla członków Izby zostały zakończone sukcesem. 24 października 2016 roku zawarto porozumienie, które gwarantuje członkom IGHP zdecydowanie bardziej atrakcyjne stawki opłat za prawa nadawcze, niż dostępne na otwartym rynku. Podpisanie dokumentu generuje obopólne korzyści. Izba jest największą organizacją zrzeszającą środowisko polskich hotelarzy. Należy do niej ponad 200 hoteli o łącznej liczbie pokoi 27 tysięcy. TVP SA zyska zatem największą organizację hotelowa w Polsce. ##

- Zawarta przez TVP SA i IGHP umowa ramowa zdecydowanie ułatwi nam relację z hotelami będącymi członkami Izby, a dzięki wynegocjowanym przez samorząd stawkom, zapłacą one korzystną cenę za reemisję sygnału – mówi Łukasz Naczas, TVP SA.
 
Nowe pakiety cenowe, zarówno podstawowy, jak i premium, zawierają 50-procentowy rabat od cen rynkowych. Koszt pakietu podstawowego to 0,25 zł netto miesięcznie od jednego gniazdka w pierwszym roku trwania umowy, a 0,50 zł netto w kolejnych latach. Pakiet ten zawiera następujące programy: TVP 1, TVP 2, TVP 1 HD, TVP 2 HD, TVP Info, TVP Regionalna, TVP POLONIA, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Rozrywka oraz TVP ABC. Cena
Pakiet premium (TVP Sport, TVP Sport HD, TVP Seriale, TVP HD) to 1,50 zł miesięcznie od jednego gniazdka przez pierwszy rok obowiązywania umowy i 3 zł miesięcznie przez kolejna lata. Trzecia opcja, czyli pakiet podstawowy i pakiet premium łącznie, to 1,60 zł w pierwszym roku trwania umowy i 3,20 zł w kolejnych latach.

- Zawarcie tego porozumienia z korzyścią dla naszych członków jest kolejnym dowodem, że warto podejmować działania w interesie branży i że IGHP, jako największa organizacja w sektorze hotelarskim, ma siłę i możliwości, aby skutecznie lobbować na rzecz zrzeszonych hoteli – komentuje Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP.

Porozumienie obejmuje wyłącznie reemisję programów w rozumieniu art. 97 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.


Informacje dodatkowe:
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego reprezentuje branżę hotelarską w Polsce. Powstała w 2003 roku. Jest rzecznikiem środowiska biznesu hotelarskiego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową oraz w Unii Europejskiej. Będąc najbardziej wpływową organizacją w branży, lobbuje na rzecz jej rozwoju oraz wspiera wszelkie inicjatywy gospodarcze swoich członków. Izba promuje społeczną odpowiedzialność biznesu w branży.

IGHP dba o interesy polskich hotelarzy na arenie międzynarodowej, będąc jedynym reprezentantem naszej branży w HOTREC (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego) z siedzibą w Brukseli.
Więcej informacji na www.ighp.pl


Źródło: GoodFlow.pl – 12.12.2016
 


www.hotelinfo24.pl