Dobre praktyki tworzenia marek terytorialnych

2016-12-15, 16:23:01

Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki Dawid Lasek otworzył konferencję pn. Dobre praktyki tworzenia marek terytorialnych oraz transgranicznych produktów i usług turystycznych. Wydarzenie, zorganizowane w Warszawie, jest elementem strategii ministerstwa w zakresie rozwoju turystyki i ma na celu wymianę informacji i doświadczeń w zakresie marketingu terytorialnego na przykładach krajowych i zagranicznych.

Z uwagi na jeden z flagowych projektów realizowanych przez Departament Turystyki MSiT – budowę Domu Polskich Turystycznych Marek Terytorialnych - kluczową częścią konferencji był panel poświęcony właśnie markom terytorialnym. Projekt zapewni efekt synergii oraz buduje wartość dodaną dla gospodarki i społeczeństwa w wielu wymiarach. ##

- Jeśli chcemy rozwijać turystykę i zapraszać do Polski turystów zagranicznych, jeśli chcemy wzmocnić turystykę krajową, musimy być świadomi swojej oferty. Za zaproszeniem wysłanym do klientów musi stać jakość wykonywanych usług. Należy pamiętać, że potencjał budowania marek znajduje się w regionach. Dom Marek Terytorialnych właśnie do tego będzie zachęcał, by wykorzystywać potencjał lokalny, by zaangażować lokalną społeczność. Tożsamość z daną marką, z produktem turystycznym wydaje się być niezwykle ważna w budowaniu prężnie rozwijającej się turystyki. Dziś bowiem turystyka to nie tyko hotel czy restauracje, to przede wszystkim zaangażowani ludzie – powi
edział Dawid Lasek.

(fot. msport.gov.pl)

Za
łożeniem Domu Marek jest aktywizacja i tworzenie zdolności kooperacyjnych w gospodarce turystycznej na poziomie lokalnym, regionalnym i międzyregionalnym. Identyfikacja tożsamości, budowa strategii oraz systemu zarządzania marką miejsca ma ogromny walor dynamizujący i porządkujący lokalne procesy gospodarcze. Tworzy powiązania pomiędzy przedsiębiorcami, władzami lokalnymi a sektorem organizacji pozarządowych. Zakładana komercjalizacja markowych produktów turystycznych zapewni wpływy dla budżetów samorządów i budżetu państwa, a w dłuższej perspektywie zbuduje premię cenową dla zaangażowanych przedsiębiorców.

W Polsce mamy 15 Euroregionów, które szczelnie pokrywają cały kraj. Mamy Bałtyk, Karpaty, Tatry, Puszczę Białowieską. Już w samych tych nazwach pojawia się ścisły związek z lokalizacją, z marką terytorialną. Euroregiony stworzyły reprezentację, która chce pokazywać lokalną aktywność i uzmysłowić turystom, że Polska najpiękniejsza jest na obrzeżach – mówił podczas wystąpienia Czesław Fiedorowicz, Przewodniczący Zarządu Federacji Euroregionów RP.

(fot. msport.gov.pl)

- Dziś rozmawiając o t
urystyce nie chodzi o poruszanie kwestii związanych z zasobami, jakimi możemy się pochwalić. Chodzi o to, by nauczyć się mówić o turystyce w języku jakiego oczekuje klient. Kończy się epoka wielkich kampanii reklamowych zachęcających do odwiedzania danego kraju. To, co jest w sieci, w naszych umysłach, to o czym rozmawiamy i do czego zachęcamy się wzajemnie, jest najistotniejsze – dodał dr Bartłomiej Walas, Wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Konferencja wzbudziła duże zainteresowanie. Obecność zgłosiło 150 osób, wśród których byli m.in. posłowie, przedstawiciele administracji rządowej i samorządowej, środowiska akademickiego, branży turystycznej a także goście z zagranicy m.in. ze Słowacji, Niemiec, Białorusi i Japonii.

Grudniowy termin konferencji stał się idealną okazją do podsumowania roku w polskiej turystyce.


Źródło: MSport.Gov.pl – 15.12.2016



www.hotelinfo24.pl