Nowe technologie dla branży turystycznej

2016-12-28, 16:54:16

Tylko do 16 stycznia młode kreatywne firmy specjalizujące się w nowych technologiach, które proponują pomysły dla sektora turystyki, mogą zgłaszać się do konkursu technologicznego „New Tech - New Travel” organizowanego przez Polską Organizację Turystyczną wspólnie z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi. Honorowym patronatem objął konkurs wiceminister sportu i turystyki Dawid Lasek.

Gospodarka turystyczna potrzebuje nowych rozwiązań technologicznych. Służą one touroperatorom, wykorzystują je podróżujący. Ułatwiają promocję polskich firm i regionów turystycznych. Konkurs „New Tech - New Travel” ma za zadanie pokazywać przedsiębiorcom turystycznym najlepsze projekty technologiczne i nowe trendy w tej dziedzinie, zarazem wskazywać młodym firmom technologicznym potencjał i potrzeby branży turystycznej, które tworzą szerokie pole do współpracy. ##

Magdalena Ragus, dyrektorka Departamentu e-Informacji Polskiej Organizacji Turystycznej wskazuje na dwa aspekty problemu. Z jednej strony firmy nowych technologii, za wyjątkiem międzynarodowych korporacji, nie do końca potrafią dostrzec w branży turystycznej potencjalnego klienta dla swoich usług. Z drugiej zaś – branża obawia się wysokich kosztów wprowadzania nowych rozwiązań technologicznych poprzestając na wykorzystaniu istniejących narzędzi bądź ograniczaniu się do tworzenia nowych portali czy mobilnych aplikacji.

Współczesny świat wymaga czegoś więcej. W turystyce tkwią ogromne możliwości wykorzystywania technologii. Chociażby rozszerzona rzeczywistość. Beacony, wirtualna rzeczywistość. Ich zastosowanie zależy jednak od kreatywności i wiedzy, umiejętności i pomysłowości tworzenia czegoś ciekawego, nowego, unikalnego. Takie zdolności tkwią przede wszystkim w start-upach. Stąd otrzymują one zaproszenia do udziału w konkursie.

Na udział nowych technologii w rytuale codziennego życia zwraca uwagę Agnieszka Tomczyszyn, główna specjalistka w Departamencie e-Informacji POT. I nie ma przy tym na myśli urządzeń takich jak smartfon, tablet, konsola do gier, smart TV czy smartwatch, ale usługi, jakie dzięki tym urządzeniom można realizować. Właśnie kreatywne, użyteczne pomysły na zaspokojenie potrzeb przy wsparciu nieograniczonych możliwości sprzętu jest motorem rozwoju rynku technologicznego. Branża turystyczna, która nie jest liderem wykorzystywania rozwiązań technologicznych staje się doskonałym obszarem twórczym dla młodej firmy technologicznej. Takie połączenie może zagwarantować sukces rynkowy dla obu stron.

Startupy mogą zgłaszać produkty do „New Tech - New Travel” w dwóch kategoriach konkursowych: B2B i B2C. Na najwyższe oceny mogą liczyć przede wszystkim rozwiązania autorskie, przeznaczone dla turystów lub podmiotów branży turystycznej, innowacyjnie wspierające ich rozwój i promocję lub ułatwiające zarządzanie procesami biznesowymi w turystyce. Istotne jest nowatorskie spojrzenie na potrzeby zarówno współczesnego turysty jak i firm działających w sektorze turystycznym.

Do udziału w pracach kapituły, jak podkreśla dyrektor Ragus, zaproszeni zostali eksperci zarówno branży turystycznej, jak i z dziedziny nowych technologii, co gwarantuje kompleksowe i wielowymiarowe spojrzenie na przedsięwzięcia, które będą brały udział w konkursie.

Zwycięzcy konkursu otrzymają atrakcyjne nagrody. Do wygrania między innymi dron Quadrocopter Yuneec Typhoon Q500 4K w zestawie z walizką i dodatkowymi bateriami, dedykowana kampania online i prawo do prezentacji zwycięskiego produktu podczas ważnych turystycznych eventów.

Ogłoszenie laureatów nastąpi podczas Oficjalnego Otwarcia Targów Tour Salon 17.02.2017 o godz. 12.00. Zwycięskie rozwiązania będą prezentowane w strefie nowych technologii Polskiej Organizacji Turystycznej.

Regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy do pobrania stronie www.new.travel.pl

Zgłoszenia można przesyłać do 16 stycznia 2017 roku.


Źródło: AktualnosciTurystyczne.pl



www.hotelinfo24.pl