Sieć Chłopskie Jadło z własną muzyką ludową

2017-02-02, 16:36:38

W restauracjach Chłopskie Jadło, należących do Sfinks Polska, można usłyszeć nagraną specjalnie na potrzeby sieci oryginalną muzykę ludową. Utwory, które mają umilać gościom czas, wykonuje zespół „Tęcza” z podwarszawskiej Nowej Woli, a akompaniuje mu kapela złożona z profesjonalnych  muzyków.

- Koncept Chłopskie Jadło nawiązuje do polskiej tradycji kulinarnej i ludowej. Odnosi się to do wszystkich płaszczyzn – od oferty, poprzez wystrój lokali, po stroje kelnerów. Teraz dodajemy do tego kolejny element, czyli muzykę. Jest to pięć ścieżek dźwiękowych nagranych specjalnie dla naszych restauracji. Tak jak w karcie dań inspirujemy się spuścizną rodzimej tradycji kulinarnej, tak przygotowując ten materiał czerpaliśmy z muzycznego bogactwa polskiej kultury ludowej – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należy sieć Chłopskie Jadło. ##

Klienci odwiedzający restauracje Chłopskie Jadło mogą usłyszeć utwory wywodzące się z Małopolski i Śląska, Podkarpacia, Mazowsza, Lubelszczyzny, Podlasia a także pogranicza polsko-litewskiego. Część z tych utworów to klasyka polskiego folkloru muzycznego – „Szła dzieweczka do laseczka”, „Czerwone jabłuszko” czy „Hej bystra woda”. Na ścieżkach dźwiękowych znalazło się także wiele innych pieśni i tańców ludowych takich jak kujawiaki, oberki, krakowiaki czy polki. Dobór melodii i piosenek jest efektem kilkumiesięcznej pracy i przeszukiwania archiwów etnograficznych oraz nagrań terenowych.

Wykonawcami utworów są pasjonaci śpiewu - wokaliści z Zespołu Śpiewaczego „Tęcza” z Nowej Woli, działającego od 30 lat. Kierownikiem artystycznym projektu jest Grzegorz Toporowski, utytułowany akordeonista, absolwent Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Przygotowaniem wokalnym zajął się etnomuzykolog, dr Tomasz Nowak. Muzycy akompaniujący śpiewakom to laureaci polskich i międzynarodowych konkursów muzycznych. Efektem nagrań jest pięć ścieżek dźwiękowych oraz płyta z muzyką ludową z różnych regionów Polski.


***
Sfinks Polska
zarządza 113 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 97 restauracji Sphinx (segment casual dining), 13 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 2 restauracjami WOOK (segment casual dining), a także kultowym pubem Bolek w Warszawie. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

www.sfinks.pl


Źródło: Practum.pl – 02.02,2017



www.hotelinfo24.pl