Interferie podsumowują rok 2007

2008-02-09, 11:08:24

38 mln złotych zainwestowała w minionym roku w modernizację ośrodków hotelarsko-turystycznych i zwiększenie liczby miejsc noclegowych notowana na GPW spółka INTERFERIE SA. Dzisiaj firma opublikowała wyniki za czwarty kwartał 2007 roku. 

Z satysfakcją odnotowuję fakt, że przychody przekroczyły planowane założenia w skorygowanej prognozie” – mówi Waldemar Czechowski – Jamroziński, prezes INTERFRERIE SA. Wyniosły one w czwartym kwartale 7 mln 17 tys. złotych. „Miniony rok zapamiętamy w INTERFERIACH jako rok inwestycji. Prowadziliśmy liczne, kompleksowe prace modernizacyjne w ośrodkach spółki, kupiliśmy także kompleks obiektów w uzdrowiskowej części Świnoujścia. W ten sposób powiększyliśmy liczbę posiadanych miejsc noclegowych, co było jednym z głównych celów emisyjnych spółki” – komentuje prezes.

W konsekwencji wycofania się jednego z niemieckich kontrahentów INTERFERIE musiały na początku IV kwartału ub. r. skorygować założenia budżetu i obniżyć prognozy. Jednak ostatnia część 2007 roku okazała się być lepsza niż się spodziewano. Ostatecznie miniony rok zamknął się dla INTERFERII przychodami ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów w wysokości 36 mln 647 tys. zł oraz zyskiem netto wielkości 1 mln 83 tys. zł.

Znacząco prezentują się inwestycyjne dokonania lubińskiej spółki w 2007 roku. Ten fakt najlepiej odzwierciedla stosunek zainwestowanych środków w modernizację i rozbudowę bazy hotelarsko-zabiegowej do przychodów ze sprzedaży. Te ostatnie w ciągu dwóch ostatnich lat są porównywalne (w 2006 r. spółka uzyskała przychód w wysokości 37,4 mln zł, a w minionym 36,6 mln czyli o 800 tys. zł mniej), natomiast tylko w ciągu ostatniego roku INTERFERIE przeznaczyły na prace remontowo-modernizacyjne, zakup nowego ośrodka oraz wyposażanie posiadanych obiektów w nowoczesny sprzęt zabiegowy i pielęgnacyjny aż 38 mln zł. To prawie trzykrotnie większa kwota niż ta wydana w 2006 roku (14 mln zł).

Wśród zeszłorocznych inwestycji INTERFERII związanych z podnoszeniem standardu oraz rentowności obiektów znajdowała się modernizacja zlokalizowanej w Świnoujściu „Barbarki”. Wymieniono wszystkie instalacje, przeprowadzono prace remontowe i dobudowano trzy kondygnacje do niższej części budynku, dzięki czemu ośrodek może obecnie zaoferować swoim gościom 68 pokoi – o 17 więcej niż przed przebudową. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 8 mln zł. Nieco mniejszy koszt – 6,3 mln zł – spółka poniosła w związku z rozbudową „Argentytu” w nadmorskich Dąbkach (dobudowanie łącznika między budynkami, odnowienie pokoi i bazy zabiegowej). Jednak najważniejszym wydarzeniem inwestycyjnym w minionym roku był zakup w czerwcu za 19 mln zł kompleksu wypoczynkowego „Eldorado” (który nosi obecnie nazwę „Barbarka II”). Obiekt znajduje się w strefie uzdrowiskowej Świnoujścia, w odległości 100 metrów od morza i najszerszej bałtyckiej plaży.

- „Właśnie wybraliśmy dwie renomowane pracownie projektowe, które opracują całościową koncepcję rozbudowy naszego nowego ośrodka w Świnoujściu– mówi Tadeusz Kania, wiceprezes INTERFERII ds. inwestycji. - Wybór projektanta był dla nas ważną sprawą, ponieważ chcemy, by Barbarka II była kompleksem wypoczynkowo-rehabilitacyjnym na wysokim poziomie, z bogatą bazą SPA i zabiegów typu wellness. Pragniemy zapewnić naszym gościom nie tylko komfort wypoczynku, ale i różnorodne usługi”.

Tymczasem trwają również prace przygotowawcze dotyczące rozbudowy Bornitu, czterogwiazdkowego hotelu INTERFERII w Szklarskiej Porębie. Niestety pierwszy projekt przedstawiony przez lubińską pracownię projektową nie spełniał wymaganych oczekiwań. Prowadzone są też działania dotyczące uporządkowania własności gruntów – zarówno tych pod hotelem, jak i przylegających do niego. Niemniej jednak zarząd spółki liczy, że w tym roku zakończone zostaną wszystkie prace przygotowawcze i projektowe, a rozpoczęcie budowy nowej wieży hotelu nastąpi na przełomie 2008 i 2009 roku.

W 2007 roku w ośrodkach INTERFERII turyści wykupili ponad 400 tys. noclegów, w tym polscy -  253 372 a zagraniczni 146 847. Sprzedaż miejsc noclegowych, pomimo znaczących prac modernizacyjnych utrzymała się na porównywalnym poziomie jak w 2006 roku, gdy sprzedano 244 620 noclegów turystom krajowym i 156 937 zagranicznym.

Źródło: centrum prasowe ehotelarz.com – 8.02.2008 r.



www.hotelinfo24.pl