Potencjał baz i produktów turystycznych w rosyjskich regionach Jedwabnego Szlaku był głównym tematem dyskusji w trakcie przeprowadzonego w Moskwie w dnu 12 marca 2017 roku, Seminarium zorganizowanego przez UNWTO (Światową Organizację Turystki ONZ). Seminarium odbyło się w ramach Programu Jedwabnego Szlaku UNWTO we współpracy z Federacyjną Agencją Turystyki i targami Intourmarket Tourism Fair.
Znaczenie tras i produktów turystycznych w obrębie Jedwabnego Szlaku na terenie Rosji, a także możliwości marketingowe i brandingowe znalazły się w centrum uwagi podczas Seminarium UNWTO w Moskwie. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele rosyjskich regionów oraz zainteresowane strony z sektora publicznego i prywatnego. ##
Wydarzenie poprowadzone przez Leonida Gelibtermana, Prezesa Międzynarodowego Centrum Wina i Gastronomii Federacji Rosyjskiej, było doskonałą platformą wymiany doświadczeń i zaprezentowania najlepszych praktyk biznesowych.
Regiony Astrachania i Kaukazu oraz autonomiczne republiki Dagestanu, Tatarstanu, Ałtaju i Buriacji zaprezentowały innowacyjne oferty turystyczne oparte na dziedzictwie Jedwabnego Szlaku. Gastronomia, naturalne piękno i niematerialne dziedzictwo kulturowe zostały określone jako kluczowe elementy, które przyczynią się do rozwoju turystyki Jedwabnego Szlaku w Rosji.
Jedną z głównych konkluzji Seminarium było zapoczątkowanie prac nad utworzeniem regionalnych ram współpracy pomiędzy regionami skupionymi wokół Jedwabnego Szlaku. Te i inne tematy będą głównym obszarem dyskusji na Międzynarodowej Konferencji w sprawie turystycznych tras gastronomicznych Jedwabnego Szlaku, która odbędzie się w Astrachaniu w Rosji, w lipcu przyszłego roku.
|