Zarządzanie dochodem z telefonu w przemyśle hotelarskim

2006-11-11, 15:04:16

System zarządzania dochodem z telefonu to system umożliwiający hotelarzom przewidywanie i zrozumienie wykorzystania usług telefonicznych w celu optymalizacji dochodu i zapewniania większej lojalności wśród gości hotelowych.

Dlaczego stosować zarządzanie dochodem z telefonu?

Rozmowy telefoniczne to idealna usługa dla optymalizacji zarządzania dochodem. Założenie prywatnej sieci telefonicznej jest drogie, zarówno w kategoriach instalacji jak i konfiguracji sprzętu, dlatego też jest to forsowne pod względem kapitałowym. Z sieci telefonicznej nie można uzyskiwać dochodów zanim nie będzie się przeprowadzało za jej pośrednictwem rozmów telefonicznych, dlatego usługa jest niepewna.

Sieć telefoniczna ma stabilną i średnią zmienność zarówno wartości (intensywna rywalizacja rynkowa zredukowała rozziew cenowy pomiędzy rozmowami lokalnymi, krajowymi i międzynarodowymi) jak i popytu (redukcje w taryfach spowodowały, że ludzie nie czekają na określone pory dnia aby korzystać z usług telefonicznych).

Dla hoteli, księgowanie rozmów, czasami zwane systemem rejestracji danych telefonicznych jest witalną częścią zarządzania dochodem. W ujęciu historycznym, hotele mogły liczyć na gości wykonujących bezpośrednie rozmowy telefoniczne ze swoich pokoi hotelowych. Dział telefoniczny działał na poziomie 80 % marży zysku, a dochód z używania telefonów wynosił około 3 % w ogólnym rocznym dochodzie hotelu. Faktem jest, że w ciągu ostatnich kilku lat, dochody z telefonów zaczęły dramatycznie spadać. Wiele jest powodów takiego stanu rzeczy, ale najbardziej powszechne są usługi alternatywne takie jak karty telefoniczne i telefony komórkowe, które w znacznym stopniu zwiększyły swoją penetrację rynkową, a jednocześnie gwałtownie obniżyły koszty swojej działalności. Bezprzewodowy dostęp do Internetu i dostępne w pokoju hotelowym HSIA (Szybki Dostęp do Internetu), również zwiększyły łatwość, z jaką klienci mogą korzystać z alternatywnych form komunikacji, innych niż zwykłe telefony i korzystać z dostępu do poczty elektronicznej i urządzeń natychmiastowego przesyłania wiadomości.

Korzyści z sytemu rejestracji danych telefonicznych są powszechnie znane, a raporty z hotelowego systemu księgowości telefonicznej mogą być używane dla określania schematów korzystania z usług telefonicznych przez gości telefonicznych, takich jak:

• okresy szczytu i przestoju w rozmowach telefonicznych,
• rozmowy na specyficzne numery (np. do dostawców Internetu),
• rozmowy do poszczególnych regionów/krajów,
• w rozbiciu na długość rozmów telefonicznych wykonywanych przez gości,
• ilość rozmów przychodzących i wychodzących (jeżeli z przewagą przychodzących, to dlaczego?)

Księgowość telefoniczna/system rejestracji danych telefonicznych może pełnić również rolę ostrzegawczą dla hotelarzy do ewidencjonowania nadużywania telefonów lub oszustw telefonicznych, popełnianych zarówno przez gości jak i przez personel. Rachunki telefoniczne mogą być uzgadniane z księgowością telefoniczną/systemem rejestracji danych telefonicznych, aby upewnić się czy rachunki wystawiane przez operatora są prawidłowe. Raporty hotelowej księgowości telefonicznej mogą zidentyfikować nieczynne magistrale komunikacyjne, wyposażenie i linie, za które płaci hotel, a które są albo wykorzystywane w niewielkim stopniu, albo nie wykorzystywane w ogóle. Wszystko to są obszary, które jeżeli nie są monitorowane, mogą w sposób ewidentny wpływać na obniżenie dochodów wypracowywanych przez hotel.

Zarządzanie korzystaniem z telefonów łączy księgowość telefoniczną/raporty rejestracji danych telefonicznych z danymi dotyczącymi gości, w celu określenia różnych typów gości i w jakiej mierze korzystają z usług telefonicznych. Popyt w przyszłych okresach, może więc być przewidywany, hotel także może przypisać odpowiednie stawki za telefony, na bazie danych z rejestracji hotelowej, gościom o odpowiednim statusie. VIP-y, goście lojalni wobec hotelu i goście zagraniczni, mogą otrzymać różne stawki za korzystanie z telefonów hotelowych. Jeżeli większość spośród zagranicznych gości pochodzi z określonej grupy krajów, więc hotel może poczynić kroki w celu maksymalizacji dochodów poprzez wynegocjowanie korzystnych stawek za rozmowy międzynarodowe do tych krajów i zaoferować atrakcyjne pakiety cenowe dla gości z tych krajów.

Goście lojalni wobec hotelu otrzymają niższe stawki za korzystanie z telefonów i/lub specjalne stawki za rozmowy na 5 najczęściej wybieranych numerów telefonicznych. Gość standardowy otrzyma inny zestaw stawek za rozmowy telefoniczne, które będą zróżnicowane w zależności od tego czy okres pobytu, w którym gość pozostaje w hotelu, charakteryzuje się wyższym czy niższym korzystaniem z usług telefonicznych. Poprzez stosowanie takiego centrycznego systemu naliczania opłat za usługi (opłaty zależą raczej od indywidualnego klienta, niż od pokoju w którym przebywa), zarządzanie korzystaniem z telefonów może pomóc w stymulacji dochodu uzyskiwanego z pokoju, dzięki wzmocnieniu wrażenia lojalności oferowanej indywidualnemu gościowi.

Dobre rozwiązania w zarządzaniu korzystaniem z telefonów, zwiększą uzyskiwany dochód poprzez dostarczanie hotelarzom, zarządzania kosztami, które pomaga w podejmowaniu decyzji. Umożliwia to zrozumienie przez nich różnorodności zakupów, różnorodności występującej wśród gości i przewidzieć okresy zwiększonego i zmniejszonego popytu, co umożliwia również gościom dokonywanie własnej selekcji, w zależności od ich indywidualnej zasobności finansowej. Tańsze rozmowy telefoniczne w okresach zmniejszonego popytu, są bilansowane wyższymi opłatami za usługi telefoniczne w okresach wysokiego popytu, tak więc hotel korzysta z łagodnego przepływu dochodów. Ustalanie cen telefonicznych musi postępować w harmonii z innymi usługami komunikacyjnymi, takim jak stały i bezprzewodowy szybki dostęp do Internetu (HSIA). Niezrównoważony bilans powoduje przepływ korzystania pomiędzy usługami i związane z tym rozproszenie ogólnego zysku. W większości przypadków, organizacje które korzystają ze skutecznego zarządzania korzystaniem z telefonów odkrywają, że osiągają większą zyskowność i jaśniejsze zrozumienie, jakie zyski mogą być osiągane poprzez oferowanie klientom telefonii, HSIA i pokoi.

Dominic Martin 

 

© Copyright Dominic Martin
Tytuł artykułu w oryginale “Call Yield Management Within The Hotel Industry”
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Dominic Martin - Marketing Manager w firmie Data Track Communications ltd, firmy przodującej w Europie w zakresie strategii telefonicznych i Call Yield Management. Rozwiązania firmy umożliwiają hotelarzom mierzyć, monitorować i zarządzać dochodami i kosztami telekomunikacyjnymi.

Kontakt:
Dominic Martin
www.dtc-int.com



www.hotelinfo24.pl