Marriott, Hilton i Radisson w czołówce hotelowych firm planujących inwestycje w Afryce

2018-05-27, 10:34:39

Według tegorocznego badania dotyczącego planowanych inwestycji zwiększających liczbę hotelowych pokoi, przeprowadzonego przez W Hospitality Group, Marriott International znajduje się w czołówce hotelowych inwestorów planujących swe przedsięwzięcia w Afryce.

Marriott International posiada obecnie w swoim portfelu inwestycyjnym w Afryce, sieć 93 nowych hoteli, dysponujących 17 708 pokojami. Prawie 50% z tych pokoi - 8,587 – znajduje się już w budowie. Na drugim miejscu znajduje się Hilton, z 6 352 pokojami w budowie, a na trzecim Radisson Hotel Group, z 4 840 pokojami w trakcie budowy. ##

Większość kontraktów klasyfikowanej w tym rankingu na czwartym miejscu, sieci AccorHotels jest całkiem nowa, podpisana w 2016 i 2017 roku, nic zatem dziwnego, że tylko 36% pokoi obejmujących te zamierzenia inwestycyjne znajduje się w budowie. Best Western zaawansował swoje prace budowlane w stosunku do 91% swojego miejscowego portfela. Wszystkie projekty inwestycyjne sieci Louvre i Meliã, znajdują się już w budowie, co skłania do pytania: w jakim kierunku pójdą ich następne posunięcia?

Sheraton Bamako Hotel, Mali

Ranking W Hospitality Group w części dotyczącej poszczególnych marek hotelowych wskazuje, że  największą liczbą pokoi w budowie może się pochwalić Radisson Blu – wyprzedzający o ponad 300 pokoi markę Hilton. Hilton Worldwide uplasował w pierwszej dziesiątce rankingu, jeszcze dwie swoje marki: Hilton Garden Inn i DoubleTree by Hilton – wspierane przez Hilton Africa Growth Initiative - inicjatywę rozwojową dysponującą 50 milionami USD.

Tegoroczny raport dotyczący planowanych inwestycji hotelowych, jest już 10 edycją tego wydawnictwa, powstałą we współpracy z 41 współautorami, którzy zgłosili 418 transakcji dotyczących ponad 100 marek. Wyniki „rok do roku” dla Afryki w 2018 r., pokazują wzrost, ale nieco niższy niż w ostatnich latach, co obrazują następujące wyniki: 25% w 2015 r .; 19% w 2016 r .; i 13% w 2017 r., podobny jak wzrost w 2018 r. - o 13,5%.

Radisson Blu Hotel & Residence, Maputo, Mozambik

Portfel inwestycyjny sieci hoteli w Afryce ogółem, wygląda jednak obiecująco. Warto zauważyć, że Mangalis, nowa marka hotelowa uruchomiona w 2011 r., zdążyła już zbudować znaczącą sieć hotelową z 1 746 pokojami w 14 hotelach, powiększając obecne portfolio 425 pokoi w trzech hotelach, o ponad cztery razy. Obecnie w budowie znajduje się 5 z 14 hotelowych projektów inwestycyjnych.


Źródło: W Hospitality Group



www.hotelinfo24.pl