Obsługa concierge’a przed zameldowaniem się w hotelu staje się standardem

2006-11-11, 16:04:06

Concierge, w ciągle rosnącej liczbie hoteli deluxe i wyższej klasy, współpracują z personelem biurowym personelem ważnych gości biznesowych, jeszcze przed ich przybyciem do hotelu, w celu zapewnienia bardziej wszechstronnej i zindywidualizowanej obsługi. Poprzez ustanowienie tych zakulisowych stosunków z sekretarkami i asystentami administracyjnymi, pracownicy concierge są w stanie zapewnić niezakłócony pobyt kierowników i dyrektorów wysokiego szczebla i spełnić ich wszystkie, zarówno zawodowe, jak i prywatne potrzeby.

W przeszłości, takie wcześniejsze kontakty, byłyby ewenementem, ale obecnie concierge w renomowanych hotelach utrzymują kontakt z personelem biurowym gości często odwiedzających hotel, co jest odzwierciedleniem napiętych planów biznesowych gości i oczekiwaniem wysokiego poziomu obsługi hotelowej.

Podczas gdy konsjerże traktują swoją pracę przygotowawczą jako część swojej codziennej pracy, to służy większemu programowi dla Ritz-Carlton Hotel Co., Fairmont Hotels & Resorts i innych firm hotelowych, działających w najbardziej luksusowym segmencie rynku hotelowego.

„Nasza kultura bazuje na zdolności przewidywania potrzeb gości i to zjawisko rozszerza się na okres, przed ich przybyciem, jak również na czas, w którym z nami przebywają,” powiedział prezydent i dyrektor wykonawczy Ritz-Carlton, Simon Cooper. „Goście mają rację zakładając, że nasze panie i panowie, wraz z szefem działu concierge, poznają ich gusta i preferencje w oczekiwaniu na ich przyjazd i zrobią wszystko, co trzeba, aby ich pobyt okazał się sukcesem. Jest to ta część, która wyróżnia luksusowe hotele od innych segmentów tego przemysłu.” ##

Wielu spośród często odwiedzających hotele, ważnych osobistości biznesowych, poszukuje takiej wszechstronnej, osobistej obsługi, zamiast tradycyjnie przyznawanych przywilejów, takich jak punkty lojalnościowe lub mile na ulgowe przeloty samolotami, jak mówi prezydent i dyrektor wykonawczy Fairmonta, Chris Cahill. „Dokładnie dlatego struktura naszego programu lojalnościowego koncentruje się wokół obsługi,” powiedział Cahill. „Tymczasem nasi kierownicy pięter zaspokajają potrzeby członków Klubu Prezydenckiego i mają swoich własnych oddanych concierge, którzy kontaktują się z personelem biurowym gości, aby upewnić się, że wszystkie rzeczy są dopilnowane.”

Obecnie w procesie kompletowania kolekcji luksusowych hoteli, Sir Rocco Forte przykłada szczególną wagę do elementu obsługi i w szczególności roli, jaką w nim odgrywają concierge. „Concierge jest twarzą filozofii obsługi twojego hotelu,” powiedział Forte, którego firma, Rocco Forte Hotels, posiada 11 hoteli w Europie, a ponadto jeszcze cztery w rozbudowie. „To jest swoista europejska tradycja, że biuro gościa jest zaangażowane we wszystkich etapach jego podróży i pobytu w hotelach.”

„Zajmowaliśmy się ostatnio wieloma życzeniami przekazanymi nam przez współpracowników dyrektorów naczelnych.” powiedział Frederick Bigler, szef działu concierge w Ritz-Carlton New York, Central Park South. „To oni do nas dzwonią, nie ich szefowie. Często załatwiamy z nimi sprawy osobiście, często dotyczące planowania szczegółów pobytu. VIP-y poddawani napięciu, pod jakim często pracują, muszą również dokonywać bieżącej rewizji ich kalendarza działań.

Concierge mogą zbudować związki z asystentami ważnych, często nas odwiedzających gości, które mogą trwać latami. „Coraz więcej rozmawiamy z biurami gości, przed ich przybyciem do hotelu,” powiedział Kitt Vidnovic, szef działu concierge w Fairmont Hotel w Waszyngtonie. „Jak tylko dokonana zostaje rezerwacja, dzwoni do nas współpracownik gościa i przypomina nam, że taki to a taki, będzie u nas przebywał i komunikuje nam jego specjalne życzenia. To oczywiście leży w naturze staranności, ale jest to także w obopólnym interesie - współpracowników ważnych gości, jak i naszym, że wszystko działa jak w zegarku. W rezultacie więc, uzyskujemy korzystne związki z gościem oraz z jego obsługą administracyjną, które rozbudowywane są wraz z każdą nową wizytą.” Dla wielu ważnych kierowników hotel pozostaje bazą operacyjną przez okres ich pobytu, w czasie gdy rozważają i planują spotkania biznesowe w hotelu i poza nim, dokonują wizyt u swoich klientów i kontrahentów, spotykają się z analitykami finansowymi.

„Wiele rozmów telefonicznych wykonywanych przez obsługę administracyjną gościa, dotyczy upewnienia się, że nasza lokalizacja znajduje się w pobliżu różnych miejsc, jako że finalizują trasy podróży swojego szefa,” powiedział Tom Carroll, concierge w Ritz-Carlton Hotel w Bostonie. „Może być pięć lub sześć zaplanowanych spotkań w całym mieście, danego dnia, nie wspominając o wyjazdach poza miasto. „Pomagamy asystentowi gościa w ustaleniu, czy zaplanowana trasa podróży jest możliwa do zrealizowania, a następnie koordynujemy ustalenia tego planu z osobami świadczącymi usługi transportowe.”

Asystenci wpadają w nawyk wykonywania telefonów nawet wtedy, gdy ich szef nie planuje pobytu w hotelu. „Przyzwyczaili się, że mogą na nas polegać, więc dzwonią aby wyświadczyć im przysługę,” powiedział Bigler z Ritz-Carltona. „Dyrektor Naczelny przylatuje na dzień i chciałby przyjąć swoich klientów. Z przyjemnością pomagamy.” Wczesny kontakt umożliwia concierge wykonywanie ich pracy w możliwie najlepszy sposób. „Uprzednia rozmowa z asystentem jest dla nas zawsze bardzo ważną sprawą, ponieważ możemy się z niej zorientować, co lubi, a czego nie, VIP którego będziemy gościć, gdy pragniemy mu zapewnić najwyższy komfort obsługi,” powiedział Jerome Jeannest, concierge w Park Hyatt Los Angeles. „Możemy się upewnić, że pokój gościa zostanie przygotowany zgodnie z jego upodobaniami, że urządzenia znajdujące się w pokoju działają prawidłowo, aż do ustalenia takich szczegółów jak rodzaj wina, owoców i czekolady.”

Jakkolwiek skomplikowane by nie były służbowe plany tych oficjeli, nie chciałbyś przeoczyć spraw zasadniczych, powiedział Vidnovic z Fairmonta. „Biorąc pod uwagę, w jakim stresie się ustawicznie znajdują, być może potrzebują krótkiego zabiegu odnowy biologicznej lub mają jakieś prywatne sprawy do załatwienia, ale nie mają na to czasu,” powiedział „Staramy się im w tym pomóc.”

Jeden z nowojorskich hoteli, Trump International Hotel & Tower, wdrożył specyficzny program, samodzielny, ale związany z zdaniami pracowników concierge, zapewniający wsparcie w działaniach wyprzedzających obsługę pobytu gościa. „Nasz program – attache, jest prawdziwą obsługą concierge’a przed przybyciem gościa”, powiedział dyrektor generalny Tom Downing.

Attache jest osobą zapewniającą, że wszelkie uzgodnienia są zgodne z życzeniami klienta i jego biura. „Attache funkcjonuje niemal jak osobisty asystent gościa, od momentu kiedy przybywa do hotelu,” powiedział Downing. „Nawiązuje łączność z asystentem biurowym gościa dużo wcześniej jeżeli jest to konieczne, w trakcie i nawet po zakończeniu pobytu, gdy niezbędne są do załatwienia jakiekolwiek sprawy, jakie wynikły w trakcie pobytu.” W samym hotelu Trump, attache konsultuje niektóre sprawy z etatowym concierge, w realizowaniu niektórych życzeń, powiedział Downing. „Attache pozostaje jednak podstawowym punktem kontaktowym i jest odpowiedzialny za uaktualnianie bazy danych naszych ważnych gości,” powiedział. W ten sposób, kiedy gość przybywa do nas kolejnym razem, jego preferencje znajdują się już w naszym systemie.”

Czasami asystent działa bez wiedzy szefa. „Otrzymujemy zgłoszenia aby zaplanować zorganizowanie niespodziewanych obchodów niektórych jubileuszy lub nawet przyjęć urodzinowych dla ważnych osobistości,” powiedziała Aimee Koller, menedżer obsługi w Westin Savannah Harbor w Savannah, nadzorująca pracę działu concierge. W trakcie pobytów za granicą podróżny może mieć zaplanowany wolny dzień, aby odwiedzić lokalne interesujące miejsca lub nawet weekend do zapełnienia, ale czuje się zagubiony z powodu nieznajomości języka lub różnic kulturowych. Tutaj concierge mają możliwość wykorzystania swoich umiejętności organizowania wypoczynku dla gości. „Pracujemy z asystentami gości w tworzeniu planów pobytu, który godzi interesy służbowe gościa z jego czasem wolnym,” powiedział Jason Zahn, menedżer działu concierge w Portman Ritz-Carlton w Szanghaju. „W momencie, gdy otrzymujemy dane wyjściowe od asystenta, możemy dodać własne rekomendacje. Biorąc pod uwagę fakt, że wielu gości z Zachodu nie zna miasta i nie posługuje się miejscowym językiem często oznacza, że konieczne jest zatrudnienie odpowiedniego, osobistego przewodnika.”

Powodując, że personel biura gościa dobrze wywiązuje się ze swoich obowiązków oznacza, że i concierge dobrze wykonują swoją pracę. „Zwierzchnik przekazuje swoim asystentom, że chciałby wydać obiad w popularnej restauracji, ale to my jesteśmy władni dokonać rezerwacji,” powiedział Bigler. „W rezultacie asystenci zaczynają do nas dzwonić regularnie, załatwiając polecenie szefa.”

Najlepsi concierge słyną ze swojej wiedzy, kontaktów i zdolności organizacyjnych i jak mówi Forte „często, kiedy goście mówią o swojej lojalności w stosunku do hotelu, jest to w rzeczywistości lojalność wobec concierge’a.”

Źródło: BTNOnline.com



www.hotelinfo24.pl