Hotele myślą na nowo o najważniejszym posiłku dnia, wydając
miliony, aby ich programy śniadaniowe stały się bardziej atrakcyjne dla gości.
Łańcuchy obsługujące osoby podróżujące w interesach i gości z wydłużonym
pobytem, gdzie bezpłatne śniadanie staje się częścią kontraktu, zaczęły
oferować bardziej różnorodną gamę produktów dostępnych w menu, jednocześnie
odświeżając wygląd pomieszczeń, w których odbywa się konsumpcja i dostosowując
się do ciągle zmieniających się amerykańskich trendów zdrowego żywienia.
Hampton Inn wydała w zeszłym roku 14 mln $, aby wprowadzić gorące śniadania.
Swoje śniadania udoskonaliły w ubiegłych latach również Marriott`s Residence
Inn, Holiday Inn Express, Staybridge Suites i Spring Hill Suites.
Bezpłatne śniadania konsekwentnie plasowały się niemal na szczycie rankingu
pozycji, uważanych za najbardziej istotne, dla gości hoteli średniej klasy.
Przemysł hotelowy, cieszący się wzrostem po 11 września, obecnie ma finansową
motywację i konkurencyjne zachęty, do ich udoskonalenia.
W Hampton Inn, około 90 % gości korzysta z bezpłatnych śniadań, jak szacuje
Phil Cordell z Hampton. Hotele z przedziału cen średnich w pewnym momencie
postawiły na komfort w pokojach, natomiast bardzo mało zrobiły w zakresie żywienia,
mówi Cordell „Ale, przebyliśmy długą drogę do uświadomienia sobie, że śniadania
są ważne... No i poczyniliśmy krok w przód na tej drodze.”
Wyższe oczekiwania
Śniadaniowa walka odzwierciedla podjęte przez przemysł próby przystosowania się
do gustów i zachowań zmieniającej się klienteli. Bardziej, niż ich starsze
pokolenie, klienci z Generacji X, obejmującej 60 milionów Amerykanów w wieku od
24 do 40 lat, mają skłonność do uświadamiania sobie swoich praw. Hotele,
dostosowując się do tych tendencji i wyższych oczekiwań, oferują udoskonalone
zestawy śniadaniowe, mówi Robert Radomski ze Staybridge`a.
Niektóre trendy:
• Szerszy wybór. Posiłki na gorąco, włącznie z jajkami na bekonie, stały
się powszechne, zastępując śniadania kontynentalne. W Residence Inn klienci
mogą sobie robić własne naleśniki lub swój jogurt z lodami i bitą śmietaną.
Hampton Inn wprowadził francuskie grzanki i śniadaniowe burritos.
• Zdrowsze menu. Hotele obsługują gości, którzy liczą węglowodany lub
kontrolują swoje dawki cholesterolu i kalorii. Świeżo pokrojone owoce, banany i
jabłka zastąpiły mrożone owoce w Staybridge Suites. Ciasta są mniejsze, a
bogate w cukier tzw. ciasta duńskie zniknęły z menu w Spring Hill Suites.
• Bardziej elegancki wygląd. Nowoczesny i świeży wystrój, wyłania się w
niektórych hotelach, które stają się świadome konieczności eksponowania
żywności. Residence Inn, Spring Hill i Hampton Inn przeszły na stalowe,
nierdzewne dodatki. Półmiski i kontenery, w niektórych hotelach przypominają
te, sprzedawane w renomowanym sklepie detalicznym Crate & Barrel. Residence
Inn posiada półmiski i inne wyposażenie serwisów, wykonane na własne
zamówienie.
• Opcja posiłków na wynos. Ponieważ wielu gości, spieszy się aby
‘złapać’ poranny samolot, w którym nie są serwowane posiłki, niektóre hotele
oferują śniadania na wynos. Hampton Inn oferuje śniadanie w torebce – butelkę
wody, bułeczkę, batonik zbożowy i świeże owoce.
Utrzymywanie przyzwyczajeń
„To dla mnie wielki plus”, mówi o zmianach, konsultant z Chicago, Andy Khorshid
„Będąc w trasie, trudno mi jest mieć zorganizowane posiłki. Zauważyłem, że są
one lepsze ze względu na swą różnorodność”
Goście przejawiają tendencje do trzymania się swoich nawyków śniadaniowych,
bardziej niż do innych codziennych posiłków, mówi Radomski ze Staybridge.
Jednym ze sposobów sprostania wyzwaniu związanym z różniącymi się nawykami,
jest oferowanie większego wyboru śniadań.
W swoim nowym programie śniadaniowym, wprowadzonym w marcu, Residence Inn
odpowiedziało na popyt gości na pewne komfortowe pożywienie. Przykładowo
łańcuch zapewnia codziennie kiełbaski i ziemniaczki - mówi Jeremy Dodson z
Mariotta. Residence Inn dostarcza oliwek i papryczek jalapeno dla gości, którzy
lubią kanapki na śniadanie, względnie burritos. Do ofert wprowadzono również
więcej rodzajów naleśników, włącznie z jagodowymi i czekoladowymi.
Zmieniające się menu
Program posiłków na gorąco w Hampton Inn składa się z pięciu zmieniających się
menu, każde złożone z dwu pozycji. „Sprawdziliśmy prawdopodobnie ponad 100
rodzajów produktów jajecznych w czasie ustalania naszego menu” - mówi Cordell.
Konkurencja dolewa oliwy do ognia. Holiday Inn Express zapewnia typowe
ograniczone śniadania kontynentalne. Jednakże ci, którzy stają do walki z
konkurencją, zaczęli oferować posiłki na gorąco, mówi Verchele Mills z Holiday
Inn. Z 1300 obiektów należących do Holiday Express, te oferujące gorące
posiłki, zwiększyły się dwukrotnie, w ostatnim roku i ich ilość wynosi obecnie
około 300. Marriott również zamierza wprowadzić udogodnienia w swoich obiektach
na wydłużony pobyt TownPlace Suites - serwujących obecnie jedynie śniadania
kontynentalne.
Hotele reagują również na trendy zdrowego żywienia. Staybridge, ekskluzywny
łańcuch hoteli na przedłużony pobyt, postrzega zdrowszą żywność jako główną
część swojego wizerunku - mówi Radomski. W dwóch testowanych hotelach,
Staybridge usunął dwie pozycje z menu, tj. pakowane uprzednio ciasta grzankowe
i granolę (rodzaj płatków owsianych). Zaczęto natomiast serwować świeże posiłki
owsiane i owoce. Ziarna zbożowe zastąpiły zboża cukrowe. Ilość wyrobów
piekarniczych została zredukowana do tych „zdrowszych i lepszych”, kupowanych w
lokalnych piekarniach. Do września program zostanie rozszerzony o połowę hoteli
Staybridge`a
Źródło: USA TODAY
|