Dziesięć klejnotów z Marketingu Doznań Gości (Ciąg dalszy)

2006-11-11, 16:32:22

Klejnot 5. Spełniaj swoje obietnice

„Jest taki przypływ w morzu ludzkich spraw, który w powodzi zdarzeń prowadzi do szczęścia...gdy na pełnym morzu żeglując, wybieramy sprzyjające nam prądy...” – „Juliusz Cezar” - William Shakespeare

Odpowiedzialność za słowa, za każdym razem, w każdej interakcji jest najtrudniejsza do spełnienia. Ale czyż ktoś powiedział, że jest to łatwe? To jest ten wybór, o którym mówi nam Szekspir. W jaki sposób zwiększasz swoje szanse aby tam dotrzeć. Zaczyna się to od tego, kogo zatrudniłeś. Od aktorów, których wprowadziłeś na scenę.

• Przekazuj swoje wartości w sposób jasny i powtarzalny: w swoich materiałach szkoleniowych, praktykach rekrutacyjnych, przepisach wewnętrznych i na spotkaniach pracowniczych,
• Rób biznes w kuchni, w taki sam sposób, w jaki wspierasz wartości w miejscach bardziej eksponowanych,
• Przypominaj każdego dnia swoim aktorom i załodze poza scenicznej o tym, co zapewnia ci sławę i wyróżnia spośród innych,
• Pamiętasz jak mówiliśmy o dopingujących sprzężeniach zwrotnych? Odpowiadaj na każdą pojedynczą opinię. Oto jest następny powód, dlaczego jest to takie ważne. Jak możesz być pewien że ‘dotrzymujesz swoich obietnic’, jeżeli zarówno publiczność, jak i aktorzy, nie posiadają łatwego i bieżącego dostępu do gwarantowanych reakcji z twojej strony.
• Zrewiduj swój proces rekrutacji i profile stanowisk pracy, aby w pełni odzwierciedlały treść sztuki. Przyciągnie to indywidualności o podobnych upodobaniach.
• Organizuj przedzmianowe spotkania, aby dokonać oceny „najistotniejszych punktów” twojej sztuki, każdego dnia, na każdej zmianie i traktuj je jako próby generalne. Organizuj spotkania pozmianowe aby ocenić, jak wypadła sztuka tego dnia.
• Wynagradzaj „właściwe zachowanie” bezpośrednio na miejscu. Omów je na spotkaniu pozmianowym. Monitoruj jakość obsługi przy pomocy tajemniczych zakupów.
• Wyróżniaj swoich aktorów za stanowienie przykładu złożonych obietnic. Nie ma lepszego sposobu do zapewnienia sobie zaangażowania aktorów, w ich spełnianiu.

Klejnot 6. Ukierunkuj swoje wysiłki

„Kochaj tego, z kim jesteś” – Stephen Stills

W trakcie swoich badań zgromadziłeś dane demograficzne dotyczące twoich gości. Ludzie o podobnych charakterach trzymają się podobnych przedsięwzięć, staraj się więc wykorzystać tę prawidłowość. Restauracje sezonowe i restauracje szybkiej obsługi odpowiadają pokoleniu wyżu demograficznego i/lub pokoleniu końca wieku, obie grupy rozporządzające znaczącymi dochodami. Wiele osób z naszego przemysłu tęskni do gości „których nie ma”. Najprawdopodobniej jednak, co najmniej 10 % z bazy twoich gości to „nowi goście”, a więc goście „których nie masz”.

• Skoncentruj swoje pieniądze i wysiłki na przyciągnięcie większej ilości grup, które cię lubią,
• Skup się na swoim obszarze handlowym,
• Pytaj gości o ich kody pocztowe. Pozwoli ci to na ustalenie aktualnego obrazu twojego obszaru handlowego, co będzie niczym innym jak określonym okręgiem,
• Poświęć swój czas, pieniądze i wysiłki na działania w tym obszarze.

Klejnot 7. Bądź innowacyjny

„Kiedy masz wątpliwości, robisz z siebie głupca. Jest mikroskopijnie cienka linia pomiędzy byciem genialnie kreatywnym, a postępowaniem jak najbardziej gigantyczny idiota na ziemi. Więc, do diabła, wyskakuj” – Cynthia Heimem

• Wyeliminuj stereotypy z twojego przedstawienia, czy to pisane, werbalne czy też wizualne,
• Odszukaj miejsca w trakcie doznawania wrażeń przez gości, gdzie mógłbyś ich zaskoczyć i sprawić im dodatkową przyjemność,
• Bądź jako pierwszy innowacyjnym w obszarach, które zidentyfikowałeś według punktów cię wyróżniających, zanim wygłupisz się z wprowadzeniem modnych gadżetów, czy nowych usług.
• Przeprowadź badanie marki, w którym dokonasz skrupulatnego badania wszelkich drukowanych materiałów, ich dotyczących. Czy wyglądają tak, jakby pochodziły z jednej rodziny? Czy wszystkie materiały kładą nacisk na rzeczy, uważane przez ciebie za „niezbędniki”?

Klejnot 8. Poznaj swoich rywali

„Publiczność jest producentem sztuki. Pojmij jej usposobienie” – Harold Clurman

Częścią projektowania niezapomnianego, unikalnego doznania jest posiadanie świadomości z kim porównują cię twoi goście. Ktokolwiek to jest, nie zakładaj jako prawdopodobną informację, że gość widzi tylko dokładne podobieństwo. Ta wiedza mówi ci zaledwie o konkurencyjnym świecie, w jakim umieszcza cię twój gość.

Podczas gdy walczysz o stworzenie tego unikalnego, detalicznie markowego doświadczenia, pamiętaj o konkurencyjnym sąsiedztwie, w którym się znajdujesz. Tak więc...

• Rozważaj takie koncepcje regularnie,
• Trzymaj rękę na pulsie w zakresie konkurencyjnych cen na „podobne artykuły”,
• Nalegaj, aby twoi kierownicy korzystali z usług konkurencji, i na zachętę, płać za ich posiłki,
• Spraw, aby dokumentowali swoje ‘doświadczenia’, krok po kroku,
• Zwracaj szczególną uwagę na nowe koncepcje i sieci pojawiające się w twoim mieście

Klejnot 9. Bądź dochodowy

„Sukces jest mierzony tworzonymi przez ciebie wspomnieniami” – Thomas Keller, Francuska Pralnia

Teatr jest zasypany „aniołkami”, które straciły swoje fortuny inwestując w złe przedstawienia, w których się zakochali. Rzeczywiste przedsięwzięcia, nie różnią się od nich.

Ustaw policzalne cele krótko- i długoterminowe. Kiedy jesteś najlepszy, w tym co cię wyróżnia spośród innych, możesz ustalić stosowną opłatę, aby odebrać za to sprawiedliwą nagrodę. Zapytaj siebie, co potrzebujesz wiedzieć, aby przewyższyć oczekiwania twoich gości?

• Przekształć dane w mądrość. Sam fakt posiadania raportów i mnóstwa informacji jest bezwartościowy, chyba że powodują, że twoje przedstawienie na tym zyskuje.
• Ułóż swoje menu pod kątem dochodowości brutto i ulubionych potraw gości, które generują najwyższy zysk.
• Wyeliminuj lub zmniejsz podaż tych produktów, usług, udogodnień lub innych materialnych środków reprezentujących „zastój”. Oszczędza to pieniądze, albo w kosztach pracy czy produktu albo w kosztach stałych.

Klejnot 10. Sprzedaż od wewnątrz na zewnątrz

„Jesteśmy w biznesie hotelarskim dla każdego, z kim wzajemnie współdziałamy: z gościem, naszymi współpracownikami czy sprzedawcami. Wszystko wypływa z zaangażowania w gościnność” – Christopher Myers, współwłaściciel Radiusa, Via Matta

Skupienie na teatrze i tworzeniu doświadczeń jest praktyczne. Nie istnieje bardziej potężny marketingowy wehikuł od doznania czy wrażenia, które następuje w twoich czterech ścianach, w twoim obiekcie i przedostaje się na zewnątrz do twojego bezpośredniego sąsiedztwa.

• Pomyśl o swoim obszarze handlowym, jak o przedłużeniu stworzonego przez ciebie wrażenia,
• Rozglądnij się za zewnętrznymi partnerami i działaniami, które wzbogacą twoją treść i wzmocnią wyróżniające cię punkty,
• Uruchom kontakty, które nawiązałeś ze swoimi gośćmi, jako sposób wpływu na większe wspólnoty, poprzez nieformalne związki osobiste lub entuzjazm zagorzałego fana,
• Rozważ wszelkie możliwe punkty łączności z twoimi gośćmi w zakresie ich doświadczeń, jako szansę na pogłębienie z gościem specyficznych i personalnych związków.


Richard Hendrie 


© Copyright R. Hendrie, Link Inc. Remarkable Branding
Tytuł w oryginale "10 GEMS of Guest Experiences Marketing"
Reprint i tłumaczenie artykułu przez ehotelarz.com za zgodą autora.

Richard Hendrie – Prezes i CEO w Link Inc. Remarkable Branding, mówi o sobie że jest weteranem z ponad 30 letnim stażem w hotelarstwie i gastronomii, konsultant ds. strategii i marketingu wielu sieciowych restauracji, specjalista od sprzedaży, tworzenia przeżycia oraz lojalności klienta, twórca Method Marketing – kompleksowego podejścia łączącego mechanizm i sztukę komunikacji marketingowej, finezję przygotowania dań, tworzenie przeżycia oraz rzeczywistość prowadzenia zyskownej restauracji.

Kontakt:
Richard Hendrie
Link Inc. Remarkable Branding
email:
rick@remarkablebranding.com
www.remarkablebranding.com



www.hotelinfo24.pl