Szkolenie kelnerów – To jest Showbusiness

2006-11-11, 16:43:30

W dzisiejszym, coraz bardziej konkurencyjnym przemyśle hotelarskim właściciele i kierownictwo hoteli ciągle poszukują odpowiedzi na ważne pytanie – W jaki sposób rekrutować, utrzymywać u siebie i motywować personel, który jest odpowiedzialny za kreowanie „magicznych” wrażeń, przekraczających oczekiwania gości? Niektóre odpowiedzi można znaleźć przyglądając się odnoszącym sukcesy firmom, które konsekwentnie realizują te cele.

William Szekspir napisał: „Cały świat jest sceną, na której mężczyźni i kobiety są zaledwie aktorami”. Jedną z firm, która wykorzystuje ten cytat, jest Walt Disney World Co., z siedzibą w Orlando, na Florydzie.

Disney jest postrzegany jako firma, która kreuje takie „magiczne” wrażenia. Wyzwaniem Disneya jest sprawienie, aby wszyscy spośród 36 tysięcznego personelu, grali takie role w przedstawieniu, w którym przekraczają wszystkie oczekiwania.

Podejście Disneya do kadry zarządzającej pomogło im uzyskać reputację firmy ustanawiającej wiodące standardy jakości i obsługi w Ameryce. ##

Disney nie „zatrudnia” po prostu ludzi na odpowiednie stanowiska pracy, oni organizują „castingi” do obsady „ról” w przedstawieniu. Stawiany jest nacisk na wyszukiwanie osób „ukierunkowanych” i chętnych do adaptowania ustanowionych w firmie wysokich standardów, a nie koniecznie na umiejętności, których aplikant może nie mieć.

Proces „castingowy” zaznajamia każdego kandydata z kulturą firmy i ważną rolą, którą będą musieli odegrać w przyszłym sukcesie przedsiębiorstwa. W ten sposób unika się niespodzianek, a takie podejście pomaga utrzymywać płynność kadr na poziomie około 20 %.

Sukces na „Scenie Restauracji” wymaga rozwoju i choreografii w wielu różnych aspektach takich, jak bezbłędny dobór obsady, dobrego scenariusza, działań wspierających i reżyserii.

Jakość „Castingu” czy rekrutacji jest decydujący dla całości produkcji.

Jako właściciel czy dyrektor bardziej jesteś reżyserem lub choreografem przedstawienia. Personel recepcji i załoga mająca bezpośredni kontakt z gośćmi to aktorzy, a twoi klienci są publicznością, dla której przygotowujesz przedstawienia.

Personel pomocniczy jest odpowiedzialny za zapewnienie warunków do realizacji przedstawienia zgodnie ze scenariuszem. Jako reżyser musisz przygotować obsadę aktorską do rozpoznawania sygnałów płynących od publiczności, wypowiadania swoich kwestii, a w razie potrzeby do improwizowania, co może zwiększyć zadowolenie publiczności.

Wyobraź sobie typowe przedstawienie teatralne – publiczność wypełnia salę, kurtyna idzie w górę, wychodzą aktorzy i wypowiadają swoje kwestie. Jeżeli każdy członek obsady, nie wspominając o autorze, reżyserze, inspicjentach, osobach zajmujących się kostiumami, makijażem, oświetleniowcach, dobrze się przygotował i przygotował teatr do występu, publiczność jest zadowolona i opowiada o nim, swoim znajomym.

Jednakże, niezależnie od niewątpliwego talentu indywidualnego członków obsady aktorskiej, czy zatrudnienia nagradzanego i wyróżnianego reżysera lub umiejętności załogi pomocniczej, całe przedstawienie może zakończyć się klapą, jeżeli zawiedzie chociaż jedna osoba, od której zależą inni.

Wybranie z castingu osób, które mogą być gwiazdami w twoim zespole jest kluczem do sukcesu. Casting do przedstawienia restauracyjnego jest dużo bardziej skomplikowany i trudny, od prostego zatrudnienia kogokolwiek do odbierania telefonów, przyjmowania zamówień i podawania posiłków.



www.hotelinfo24.pl