Hotel Fair Play - etyka w działalności hotelarskiej

2008-08-26, 11:19:20

Zjawisko konkurencyjności występuje niemal w każdym przejawie życia gospodarczego. W takim świecie etyka i rzetelność czy stosowanie zasad społecznej odpowiedzialności biznesu w kontaktach wewnętrznych i zewnętrznych, powinny stać się wymaganym elementem funkcjonowania na rynku.

Dlatego cele programu Hotel Fair Play wpisują się w normy i wymagania określone w zasadach społecznej odpowiedzialności biznesu.

Celem programu „Hotel Fair Play” jest promowanie etyki w działalności hotelarskiej, rozumianej jako zespół norm rzetelnego postępowania we wzajemnych relacjach przedsiębiorstw branży hotelarskiej z gośćmi, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami oraz społecznością lokalną, władzą lokalną i państwową. Istotne jest także wzmocnienie korzystnego wizerunku hoteli w Polsce, poprzez promowanie w środkach masowego przekazu tych, które rzetelnie, zgodnie z zasadami etyki prowadzą działalność gospodarczą. Program ten ma zachęcić wszystkich przedsiębiorców z branży hotelarskiej do świadczenia swoich usług na wysokim poziomie, działań zgodnych z obowiązującym prawem i zasadami etyki.

Hotel, który spełnia wymagania programu „Hotel Fair Play” nawiązuje w swej działalności do uznanych w praktyce międzynarodowych norm Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w tym zakresie.

Ogólnopolski program „Hotel Fair Play” jest projektem realizowanym przez „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”, a afiliowanym przy Krajowej Izbie Gospodarczej.

Udział w programie „Hotel Fair Play” daje możliwość nawiązania nowych i korzystnych kontaktów handlowych, a także zwiększa zaufanie zarówno kontrahentów, jak i klientów. Hotele, uzyskując certyfikat rzetelności wzmacniają swój wizerunek i prestiż. Program mobilizuje przedsiębiorców z branży hotelarskiej do zachowań etycznych i wprowadzania stosownych zmian nie tylko w wewnętrznej organizacji pracy, ale także do kształtowania pozytywnych relacji ze społecznością lokalną oraz dbałości o środowisko naturalne. Program jest inicjatywą, stworzoną dla hoteli, które hołdując zasadom fair play nie wahają się poddać obiektywnej weryfikacji niezależnej instytucji.

Weryfikacja firm biorących udział w programie będzie przebiegała dwuetapowo. W I etapie zweryfikowane zostaną ankiety programowe, w których uczestnicy szczegółowo zaprezentują swoją działalność, odpowiadając na szereg pytań dotyczących m.in. relacji z dostawcami, gośćmi (chodzi o sposób załatwiania reklamacji, skarg i wniosków, jeżeli takie mają miejsce) oraz relacji z pracownikami. Hotele zostaną również poproszone o przedstawienie stosownej dokumentacji dowodzącej m.in. terminowości wywiązywania się z podjętych zobowiązań. W II etapie odpowiednio przygotowani merytorycznie audytorzy przeprowadzą audyty certyfikacyjne w hotelach. Dodatkowym elementem weryfikacji będzie badanie losowo wybranych klientów hotelu. Suma przyznanych przez audytorów oraz klientów ocen zadecyduje o rekomendowaniu hotelu do tytułu i certyfikatu „Hotel Fair Play”.

Podjęcie ostatecznych decyzji o przyznaniu tytułu i certyfikatu oraz nagród głównych przypadnie Kapitule Programu. Decyzje podjęte zostaną w oparciu o wyniki weryfikacji oraz nominacje zgłoszone przez członków Komisji Ogólnopolskiej. Do udziału w składzie Kapituły zaproszeni zostaną przedstawiciele Parlamentu, administracji państwowej i agencji rządowych, przedsiębiorstw, organizacji związanych z hotelarstwem i turystyką, szkół wyższych, instytucji naukowych oraz organizacji  pozarządowych.

Źródło: centrum prasowe ehotelarz.com – 20.08.2008 r.



www.hotelinfo24.pl