Spółka węglowa zainwestuje w swoje hotele?

2008-09-04, 12:43:58

W ciągu dwóch tygodni Jastrzębska Spółka Węglowa zdecyduje o losie kilku swoich dużych ośrodków wypoczynkowych, w których wakacje spędzali górnicy. Rozwiązania są dwa - sprzedaż albo inwestowanie w turystykę, która też może być całkiem dochodowa.

W miniony wtorek JSW po raz drugi nie udało się sprzedać swojego luksusowego hotelu nad morzem. Do przetargu na Antracyt stojący w Gdyni nikt się nie zgłosił. Tymczasem drugi górniczy gigant w naszym regionie - Kompania Węglowa - udowadnia, że sprzedawanie górniczych ośrodków wczasowych to błąd, bo w dzisiejszych czasach można na nich zarabiać równie dobrze, jak na sprzedaży węgla. KW, dzięki ośrodkom wypoczynkowym rozlokowanym w największych polskich kurortach, zarabia olbrzymie pieniądze na turystyce. Robi to za pośrednictwem swojej spółki-córki: Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej, która zajmuje się obecnie 28 ośrodkami wypoczynkowymi. To, co KW przynosi zyski, przyprawia o ból głowy Jastrzębską Spółkę Węglową. Od ponad roku usiłuje ona sprzedać swoje ośrodki, skupione w Jastrzębskiej Agencji Turystycznej. Chce sprzedać dlatego, że od lat przynoszą olbrzymie straty.

W ostatnich dniach przedstawiciele JSW gościli już w Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej. - Potwierdzam, byli u mnie przedstawiciele JSW. Będziemy współpracować. Podpisaliśmy nawet umowę, na mocy której będziemy za pośrednictwem naszych agentów sprzedawać miejsca hotelowe w ich ośrodkach, choć sezon się kończy. Nasze są już pełne, a ich puste - mówi nam prezes NAT, Piotr Wilchelm. I dodaje, że nie powinno się sprzedawać kury, która może znosić złote jajka. - Branża turystyczna dynamicznie się rozwija, hotele dwu i trzygwiazdkowe są najbardziej oblegane. Euro 2012 to też szansa, ale nie przeceniałbym tego - wyjaśnia.

Źródło: Dziennik Zachodni - 1.09.2008 r.



www.hotelinfo24.pl