HolidayCheck rozwija działalność w Polsce

2008-10-10, 21:16:10

Ostrzeganie przed ryzykiem trafienia na kiepską ofertę hotelarską stara się zaproponować swoim użytkownikom portal HolidayCheck. Oficjalną prezentację polskiej wersji swojego portalu, jak podaje serwis e-biznes.pl, zorganizowała międzynarodowa firma HolidayCheck AG.

Główną ideą przedsięwzięcia jest zamieszczanie ocen i opisów hoteli na całym świecie, dokonywane przez samych turystów, którzy byli już w danym hotelu  i wiedzą na przykład, że zdjęcia w folderze reklamowym niewiele wspólnego mają z rzeczywistością. Może się bowiem okazać, że obiecany rajski hotel jest w rzeczywistości miejscem budowy, a luksusowy basen służy przede wszystkim za zbiornik hodowlany dla wszelkiego rodzaju stworzeń.

Baza portalu zawiera na dzisiaj około 800 tysięcy ocen ze 142 tysięcy hoteli z całego kraju. Użytkownicy mają także możliwość zamieszczania zrobionych przez siebie zdjęć (jest ich około 680 tys.) i filmów (10 tys.). Oczywiście nie wszystkie opinie są tłumaczone na język polski – z czasem, wraz ze wzrostem liczby użytkowników, pojawiać się tu mają tylko rodzime komentarze.

Każda wypowiedź jest dokładnie sprawdzana. Pierwszym etapem weryfikacji jest opierający się na 16 miernikach automatyczny program, który pozwala „wyłapać” niepożądane treści, takie jak autopromocje, czy oczernianie konkurencji. Zanim komentarz pojawi się w serwisie jest także czytany przez jego pracowników. W polskich warunkach użytkownik czeka kilkadziesiąt godzin od momentu wpisania opinii do chwili jej publikacji. W niemieckojęzycznych mutacjach trwa to nawet kilkanaście dni.

Źródło: e-Biznes.pl – 28.09.2008 r.



www.hotelinfo24.pl