Łódź: Sheraton przymierza się do otwarcia cztero- lub pięciogwiazdkowego hotelu.

2009-01-03, 19:43:27

Światowy potentat – firma Starwood Hotels & Resorts – właściciel takich marek jak Sheraton czy Westin szuka w Łodzi potencjalnych lokalizacji i inwestorów do realizacji budowy swojego nowego hotelu, jak wynika z wywiadu z Thomasem Schoenem dyrektorem generalnym firmy, przeprowadzonym przez Gazetę Wyborczą.

Thomas Schoen zauważa, że Łódź to jedno z kluczowych miast Polski, w którym firma nie ma jeszcze hotelu. Poza tym niezwykle się rozwija, co sprzyja powstawaniu ciekawych lokalizacji w biznesowym otoczeniu.

Starwood Hotels & Resorts myśli także między innymi o Wrocławiu, Katowicach czy Szczecinie. Na razie firma rozgląda się w tych wszystkich miastach, szukając terenów pod inwestycje, partnerów biznesowych, nawiązując kontakty z urzędnikami, inwestorami i mediami.

Oceniając wpływ obecnego kryzysu finansowego Schoen wskazuje, iż  działania firmy to część długoterminowej strategii, która bierze pod uwagę tak wzloty, jak i upadki gospodarcze. „Hotelu nie stawia się po to, żeby za dwa, cztery lata go zburzyć. Ośrodki takie trzeba ciągle udoskonalać. Tak jak na przykład zmienia się nasz obiekt w Sopocie. Hotel Sheraton powstał zaledwie w lipcu, a już w połowie nowego roku pojawi się w nim największy na wybrzeżu ośrodek konferencyjny i luksusowe spa o powierzchni 2 tys. mkw.”

Na lokalizacji Sheratona w Łodzi zyskać powinno także samo miasto. Hotel tej marki to znakomita promocja miasta za granicą. Taka inwestycja to po prostu bardzo korzystny partnerski układ.

Nie znana jest jeszcze lokalizacja i termin rozpoczęcia inwestycji. Jedno jest pewne: jeśli w Łodzi pojawi się hotel marki Sheraton - to na pewno w centrum miasta. Budowa mogłaby zacząć się w ciągu najbliższych kilku lat.

Źródło: Gazeta Wyborcza – 09.12.2008 r.



www.hotelinfo24.pl