Ministerstwo Sportu i Turystyki stawia na promocję i wzrost konkurencyjności polskiej turystyki

2009-04-04, 15:44:34

Celem działań resortu będzie w bieżącym roku: wzrost konkurencyjności polskiej gospodarki turystycznej, podniesienie jakości świadczenia usług turystycznych oraz rozpropagowanie w środowisku turystycznym informacji na temat możliwości pozyskiwania funduszy strukturalnych na rozwój turystyki.

Rzeczniczka Ministerstwa zakomunikowała, iż turystyka wpisuje się w przygotowania do EURO 2012, poprzez organizację w 2009 roku II Międzynarodowej Konferencji "Turystyka wobec UEFA EURO 2012".

Dla wzrostu konkurencyjności polskiej gospodarki turystycznej np. niezbędne jest między innymi tworzenie ram prawnych, mających wpływ na rozwój turystyki

W 2009 r. zaplanowano nowelizację ustawy o usługach turystycznych oraz przygotowanie dwóch rozporządzeń Ministra Sportu i Turystyki, dotyczących udzielania pomocy publicznej w ramach Działania 6.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

Zmiany ograniczą zakres regulacji prawnych i uproszczą przepisy ułatwiając w ten sposób prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie świadczenia usług turystycznych. Przyczynią się także do lepszej ochrony interesu klienta tych usług.

Wstępna "mapa drogowa", która uwzględni możliwe działania zmniejszające negatywny wpływ światowego kryzysu na rozwój turystyki w Polsce, a także działania na rzecz ograniczenia spadku przyjazdów do Polski powinna zostać opracowana na początku marca.

Jak podawał wcześniej resort sportu, zajmie się tym Komitet ds. Wspierania Turystyki Światowej Organizacji Turystyki, powołany w wyniku kryzysu na rynkach światowych. Komitet zebrał się po raz pierwszy pod koniec stycznia w Madrycie.

Na spotkaniu mówiono, że bardzo ważna może okazać się obecność firm turystycznych w internecie. W wyniku obniżania kosztów, turyści będą dokonywać rezerwacji i poszukiwać nowych ofert właśnie w sieci. Stąd skuteczne mogą się okazać inwestycje w udostępnianie on-line zarówno materiałów promocyjno- informacyjnych, narzędzi do rezerwacji hoteli, lotów itd., jak i możliwości dokonywania opłat drogą elektroniczną.

Źródło: Gazeta Wyborcza – 09.02.2009 r.



www.hotelinfo24.pl