Agencja Mienia Wojskowego sprzeda swoje hotele

2009-04-29, 21:40:26

Mi³o¶nicy zamku Czocha po³o¿onego ko³o miejscowo¶ci Le¶na na Dolnym ¦l±sku obawiaj± siê, ¿e mo¿e on zostaæ sprzedany, po zapowiedzi jego w³a¶ciciela o planowanym przeprowadzeniu audytu pod k±tem jego wyceny – relacjonuje Gazeta Wroc³awska.

Zamek Czocha, tak jak inne tego typu obiekty wytypowane do wyceny s± na razie w³asno¶ci± publiczn±, a zarz±dza nimi spó³ka Hotele 21 powo³ana przez Agencjê Mienia Wojskowego. Po ich ewentualnej sprzeda¿y tury¶ci mog± nie mieæ do nich dostêpu.

Na li¶cie wytypowanych s±: hotel Bliza w Wejherowie, Cassubia w Helu, Dedal w Malborku, Lwowiak w Przemy¶lu, Iskra w Radomiu, Kapitan w Szczecinie, Kopernik w Toruniu, Na Skarpie w Olsztynie, Reymont w £odzi, U³an w Grudzi±dzu oraz Zamek Czocha w Le¶nej.

Zdaniem Zenona Gruszczyckiego z Wroc³awia, mi³o¶nika zamku z Wroc³awia, nowy w³a¶ciciel bêdzie móg³ zrobiæ wszystko. Pracownicy Zamku Czocha czekaj± na wycenê i ju¿ martwi± siê o swój los. W przypadku prywatyzacji oko³o 40 osób mo¿e straciæ swoje miejsca pracy. Jeden z najwiêkszych fanów le¶niañskiej warowni – Janusz Skowroñski - autor ksi±¿ek o niej, m.in. "Tajemnic Zamku Czocha", ma nadziejê, ¿e nikt nie zamknie drzwi przed turystami i bractwami rycerskimi i  obiekt zachowa charakter otwarty.

Agencja Mienia Wojskowego unika komentarzy w tej sprawie. Jej rzecznik wyja¶nia tylko, ¿e spó³ka Hotele 21 jest niezale¿nym podmiotem gospodarczym. Marcin Dulian, prezes grupy Hotele 21, stara siê tonowaæ emocje wokó³ przetargu na audyt i ewentualnej prywatyzacji czê¶ci hoteli. „Trwaj± dzia³ania zmierzaj±ce do sporz±dzenia bilansu spó³ki i na tej podstawie bêdziemy modyfikowali strategiê firmy” – t³umaczy, ale nie wyklucza ¿adnej mo¿liwo¶ci.

¬ród³o: Polska Gazeta Wroc³awska – 28.04.2009 r.



www.hotelinfo24.pl