Ocena doznania gościa czyli odrzuć pióro i pergamin a zacznij on-line!

2006-10-16, 09:08:10

Hotelarze kochają papierowe dokumenty – ten dotyk, uczucie, waga. Można je przecież zachować – złożyć w gablocie, przechować w magazynie, dołączyć do archiwum. Odsunęliśmy się, jakkolwiek nieznacznie od papierkowej roboty, wykorzystując elektronikę w finansach, tworzeniu raportów dziennych czy sprawach kadrowych. Dlaczego zatem, na litość boską, nie włączamy technologii, aby dostarczała nam “mechanizmu reakcji” odnośnie satysfakcji gości, szczególnie w tych operacjach, które zaspokajają potrzeby segmentu podróżujących w interesach, grup oraz konferencji? Ludzie ci są przecież połączeni on-line, a email jest ich codziennym narzędziem komunikacji, podczas gdy my wzywamy kuriera.

Ostatnio wróciłem z podróży do popularnego miejsca wypoczynkowego, gdzie przebywałem w znakomicie rozwijającym się hotelu na szczycie łańcucha górskiego. Działalność operacyjna stała na wysokim poziomie, obsługiwano głównie konferencje biznesowe oraz wypoczywających wczasowiczów. W hotelu znajdowały się wygodne pokoje i apartamenty ze wspaniałymi udogodnieniami, włączając dostęp do szybkiego Internetu. Kiedy rozmawiałem z menedżerem hotelu, musiałem zwrócić uwagę na kilka grubych stert Kart Komentarzy. Zapytany, odpowiedział, że czyta każdą – niechętne zadanie podzielone na wielu menedżerów. Kiedy zasugerowałem wykorzystanie internetu, który dostarczyłby informacji jakich szuka, posegregowanych i na czas, nic nie odpowiedział. Odwiedzając dwa inne hotele podczas tej samej podróży, spotkałem się z taką samą reakcją od strony dyrekcji.

Karty komentarzy zawsze wydawały się niepewne. Kiedyś, były naszym jedynym sposobem, poza bezpośrednim wypytywaniem gości, na sporządzenie raportu na temat naszych osiągnięć. Czułem, że nie reprezentują one odpowiedniego przekroju gości, ale kurczowo ściskałem je w dłoniach. Szczególnie lubiłem karty bez zwrotnych opłat pocztowych lub przedpłat. Zawsze chciałbym podzielić się swoimi opiniami, ale nie za 37 centów.

Każdy teraz uczestniczy w grze – Starbucks, Subway, wszystkie segmenty hotelarstwa, dealerzy samochodowi itd.. Odpowiedzi dają poczucie dumy lub przygnębiają. Zawsze buntujemy się jednak, kiedy przychodzi nam sprowadzić różne wyniki do wspólnego mianownika, prawda?

Teraz jest czas, aby przesunąć się o jedno miejsce, przekroczyć kolejną granicę i użyć technologii z następujących powodów:

- Karty Komentarzy po prostu nie dostarczają sensownej odpowiedzi na temat doznań gości, ponieważ nie każdy dzieli się swoimi uwagami (zazwyczaj tylko ci rozczarowani i oczarowani)

- Internetowe Pomiary Satysfakcji Klienta obejmują szerszą, zróżnicowaną i bardziej reprezentatywną rzeszę odbiorców. Są szybkie, ponieważ większość gości działa on-line. Odpowiedzi są w porę, utwierdzają relacje z gośćmi i pozwalają na lepsze zarządzanie doznaniem gości.

- Prośbą o podanie adresu email przy procesie rejestracji, rozpoczynasz budowanie znaczącej bazy danych, która służy jako doskonałe narzędzie marketingowe dla twojego biznesu, od badania preferencji gości do wysyłania specjalnych komunikatów.

- To że gość może być zadowolony przy pierwszej wizycie nie oznacza że ponownie dokona rezerwację. Ale teraz masz już inną możliwość – zbudowanie lojalności. Łatwiej jest utrzymać istniejącego gościa, niż werbować nowego.

Więc odrzuć pióro i pergamin i zacznij działać on-line, aby lepiej zarządzać doznaniem, formułować oczekiwania, tworzyć rzeczywistą wartość, którą potem możesz sprzedać! Dodatkowo angażujesz gościa i masz teraz dobre relacje. To wszystko na ten temat.

 

John R. Hendrie 


© Copyright John R. Hendrie, Hospitality Performance, Inc.

Tytuł artykułu w oryginale "Evaluating the Guest Experience Or Drop your quill, toss the parchment, and get on-line!"
Reprint i tłumaczenie przez ehotelarz.com za zgodą autora.


John R. Hendrie – Prezes i CEO w Hospitality Performance Inc., firmie doradczej świadczącej usługi dla hotelarstwa i gastronomii, której głównej celem jest pomoc obiektom w osiągnięciu doskonałej jakości na wszystkich poziomach operacyjnych


Kontakt:
John R. Hendrie
Hospitality Performance, Inc.
email:
jrhendrie@aol.com
www.hospitalityperformance.com



www.hotelinfo24.pl