Hotele życzą gościom pobytu z przyjemnym zapachem

2007-02-14, 13:49:20

Łańcuchy hotelowe nie do końca zadowolone z jedynie uśmiechu recepcjonisty i wygodnego łóżku, liczą obecnie na zapachy mające skusić gości do ponownego pobytu w hotelu.

Sieć Omni Hotels rozprzestrzenia w swoich hotelowych lobby w czterdziestu obiektach w Ameryce Północnej,  zapach trawy cytrynowej i zielonej herbaty. Omni używa aromatu kawy czekoladowej w niektórych kawiarniach, jako metody tworzenia „zmysłu miejsca”, mówi rzecznik prasowy Omni, Christine Connelly.

Starwood Hotels pracowały intensywnie przez około siedem miesięcy, aby roztoczyć swoje zapachy w blisko 600 swoich hoteli, starając się w ten sposób rozbudować rozpoznawalność marki i mając nadzieję, że działania te skutecznie zwiększą lojalność gości. Zapachem firmowym Westina, jednej z marek Starwooda, jest aromat białej herbaty połączony z zapachem pelargonii i frezji, co w zamyśle ma tworzyć uspokajający, relaksujący i wyrafinowany nastrój. W Sheratonie jest to mieszanka figi, bergamoty, jaśminu i frezji, aby wywołać poczucie przynależności. W Four Points jabłko cynamonowe ma wywoływać wspomnienie zapachu ciast z jabłkami i przyziemną, praktyczną politykę świadczonych przez hotel usług. Marka W, w łańcuchu Starwood, zmienia swoje aromaty w zależności od pory roku.##

Zapachy są rozpylane przez nie rzucające się w oczy, małe nawanniacze. „Kiedy je wąchasz, odczuwasz delikatny, subtelny aromat” o zapachach w hotelach Starwood mówi Javier Benito, przedstawiciel firmy. „To nie jest coś, co cię oszałamia.”

Starwood współpracował z projektantem zapachów perfumeryjnych, aby upewnić się, że będą one hipoalergiczne i nie będą narażać na alergie osób na nie wrażliwych, powiedział Benito.

„Koncepcja zapachu jako czynnika wpływającego na lojalność wobec marki, ma swoje korzenie w wiedzy naukowej. Wrażenia zapachowe są przetwarzane przez tą samą część mózgu, co pamięć i emocje” mówi Theresa Molnar, dyrektor wykonawczy Fragrance Foundation z Nowego Jorku. Zapach może również kreować nastroje i tworzyć mentalne związki.

„Zapachy firmowe są częścią praktyki nazywanej „zmysłowością marki”, stosowanej przez niektóre korporacje” mówi Molnar. Samsung, na przykład, ma swój zapach firmowy, który jest rozpylany w jego biurach korporacyjnych w Nowym Jorku, a ekskluzywne sklepy, jak Coach i De Beers Diamonds posiadają również swoje unikalne aromaty firmowe, powiedziała Molnar.

Podczas gdy wielkie sieci hotelowe są w tej dziedzinie nowicjuszami, to hotele w Las Vegas stosują tę praktykę już od jakiegoś czasu. Mark Peltier mówi, że jego firma AromaSys zapoczątkowała swoją działalność projektując specjalne aromaty dla Steve Wynn`s Mirage około 15 lat temu. Od tego czasu firma zaprojektowała zapachy firmowe dla większości luksusowych kurortów w Las Vegas, włącznie z Wynn`s Bellagio.

W Cirque du Soleil, teatrze w Bellagio, na przykład, jak mówi Mark Peltier, firma AromaSys zaprojektowała „zmysłowy, egzotyczny, jedwabisty, euroazjatycki” zapach, który uwalnia się w teatrze, w czasie egzotycznego przedstawienia „O”.

„Zamiast projektowania zunifikowanych zapachów przeznaczonych dla całego łańcucha hoteli, takich jak Westin czy Sheraton, firma AromaSys projektuje indywidualne zapachy, dostosowane do architektury i wnętrz poszczególnych hoteli” - mówi Peltier. Spodziewa się, że coraz więcej firm hotelarskich zdecyduje się na stosowanie firmowych zapachów, ale wątpi czy będą stosowane również w hotelowych pokojach, głównie z powodu wysokich kosztów.


Źródło: USA Today



www.hotelinfo24.pl